Umgänge, misshandel, bråk...
Jag och mitt ex har två barn. Han misshandlade mig och jag gjorde en anmälan. Nu har det kommit fram att han även misshandlat flickvännen efter mig under lång tid. Nu har en tredje tjej hoppat på tåget och det bråkas städningt när barnen är hos honom/dom på helgerna. Jag är allvarligt oroad för att han gör likadant med denna tjej och att barnen en vacker dag ska vara de som kommer emellan honom och en knytnäve eller eller flygande blomkruka eller något annat.
Han går och säger till barnen att vara tacksamma för nu har han lagt sina sista kronor på dom och gnäller jämt till dom att han inte har pengar och att det är synd om honom. Jag vet att han är spelmissbrukare och spelar bort alla sina pengar.
Som sagt, jag är orolig för att någonting ska hända och märker att barnen har blivit helt förändrade och aldrig vågar be honom om saker för dom får alltid ett negativt svar. Sen så går han jämt och lovar att köpa saker till dom (datorer, Ipads, husdjur etc) men aldrig att dom får någonting utav detta och jag ser besvikelsen i deras ansikten.
Finns det någonting som jag kan göra? Jag blev riktigt rädd när jag fick kontakt med hans ex som berättade i detalj att han misshandlat henne på samma sätt som mig och nu alla bråk med den nya.
Finns det överhuvudtaget någonting jag kan göra!??