Finns det "dåliga" blöjor?
Hej!
Jag undrar om någon har några tips på blöjor som inte är supersköna och inte har den här superuppsugningsförmågan, som dom flesta blöjor verkar ha idag.
Min son är 3,5 och vägrar bli av med blöjan. Vi försöker be honom kissa och bajsa på toan men han vill inte. Vi har en potta, en toasitts med litet hål och en pall att klättra upp på, men han vill/kan inte kissa på toan. Han har försökt ibland men det kommer inget då. Vi har gjort en belöningstavla där han får en stjärna om han kissar/bajsar på pottan/toan, eller tar på sig ytterkläderna själv. När han kommer på en speciel ruta får han ett nytt spel till Ipaden eller en kort tågresa nånstanns (han är tokig i tåg...).
Jag vet inte om han inte har förstått hur man gör när man kissar och bajsar men samtidigt kan han hålla sig från att kissa väldigt länge. Och han säger till när han har bajsat för han tycker inte om att ha bajs i rumpan. Men jag funderar lite på om det är lite för bekvämt att kissa i blöjan. Dom suger ju så himla bra, så det känns ju inget när man har kissat.
Vi tjatar inte, eller så utan försöker bara resonera med honom och låter honom sedan göra som han vill. Jag antar att det kommer när han är redo men hur länge ska man vänta..? Hans kompisar på dagis är blöjfria och en del av dom är 6 månader yngre. Till hösten ska han börja på den stora avdelningen och då vill vi ju gärna att han är blöjfri...