• Dr to be

Hur länge hade era barn strl 86?

Som rubriken lyder , hur länge hade era barn strl 86? Vår dotter har än så länge strl 80, har haft det sedan början/mitten av augusti. Hon går kanske över till 86 om någon månad. Om hon följer sin längdkurva så ser det ut som om hon ska kunna ha strl 86 i nästan ett år. Det känns länge men det kanske är vanligt. Dottern blir 2 år i mars.

• Svar på tråden Hur länge hade era barn strl 86?
  • momomo

Det mesta i 86 i drygt 6 månader, mellan 12-18 mån. Vissa plagg hänge med till ca 22 mån

• Vinterankan

Båda mina barn har haft det i några månader/ett knappt halvår bara. Gått till 92 strax någon gång mellan 1,5-2 års ålder.

• Dr to be

Oj vilken spridning Vi har en liten en som växer långsamt men följer sina kurvor. Hon var 48cm när hon föddes (2700g) och är idag vid 22 mån 81-83cm och väger nog mellan 11-11.5kg. Strl 50 hade hon i 3 mån, 56 3mån, 62 3 mån, 68 3 mån, 74 5 mån och 80 har hon haft nu i 5 mån och kommer ha i minst 1 månad till, troligtvis 2...

• Mumin80

Runt ett halvår kanske? Fast det är lite svårt att säga. Tyvärr kan ju em 86 i en butik vara en 80 i en annan och en 92 i en tredje. Och så är dom olika skurna och sitter helt olika. Dessutom har vi mycket begagnat, vissa kläder krymper massor i tvätten, vissa inte alls. 

Så hos oss har barnen oftast ganska många storlekar samtidigt.  Tror att stora tjejen har haft typ 98-110 i närmare ett år, å lilla tjejen har haft runt 86-92 sedan i somras nåt, med gradvis utrensning av mindre saker och insortering av större. 

• Mialinnea

Vi började använda strl 86 i somras till dottern, nu i veckan har vi bytt till 92 i mjukisbyxor och thights. Tröjor lär hon ha 86 i ett tag till. Hon är nu 2 år och 4 månader.

• tundra

Använde stl 86 ca 3 mån till båda pojkarna. Långa killar.

• Mercurialis

Min yngste hade storlek 86 i omkring ett års tid. Han var omkring 2,5 år när han började ha den storleken.
    Nu är ha 4 år och har storlek 92 och har så smått börjat på storlek 98.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • SandraMariaH

Min äldsta hade nog 86 i 1-1,5år nu har hon 92 men den storleken känns svår, på många plagg är det dubbelstorlek 86/92 rena 92or finns det få av, för mig känns det som en onödig storlek iaf när den är dubbel. Börjar köpa mera 98 till henne nu. Hon blev tre i december. Lillasyster är 1,5 och har mest 74 endel 80. Systrarna följer varandra precis i storlek och följer sin egna kurva (minus2) Dom blir ju allt mer rörliga i ca 1,5års ålder och dom tunnas väl ut lite i kroppen i och med det har dom storlekarna längre :)

• LillGris
    Dr to be skrev 2014-01-24 17:21:20 följande:
    Oj vilken spridning Vi har en liten en som växer långsamt men följer sina kurvor. Hon var 48cm när hon föddes (2700g) och är idag vid 22 mån 81-83cm och väger nog mellan 11-11.5kg. Strl 50 hade hon i 3 mån, 56 3mån, 62 3 mån, 68 3 mån, 74 5 mån och 80 har hon haft nu i 5 mån och kommer ha i minst 1 månad till, troligtvis 2...

Lite lika som för min grabb. Alla bara "ähhh köp inte strlk 50, den har de bara i nån vecka". Så jag köpte mest 56or vilket han drunknade i. Dottern är redan uppe i 68 och i vissa fall 72 och hon är bara 6 månader... Växer väl om brorsan snart
  • MissEofc

3 månader typ, hon är mellan 86/92 nu och hon fyllde nyss 1. Har en lång tös ;)

• Dr Mupp

Ett par år. Han började ha en del små 86:or när han var två. Idag är han fyra och har enstaka 86:or kvar. Bla kalsonger, en del tröjor och en one-piece (86-92). 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Mellanmjölkens land

Drygt 6 mån tror jag det var men det är svårt att säga eftersom vi hade en del 86/92 och då räckte det ju längre. Generellt sett har vi kunnat räkna med att dottern byter storlek vår och höst sen hon var 6 mån och började med stl74.

• nozpa

86 hade hon ca 1 år. Lite längre kanske, men vi började blanda in 92 där också runt hennes 2 års dag. Hon blir 3 i år och har fortfarande 92 och lite 98. 86 i strumpbyxor och vissa tröjor.
    Hon hade knappt stl 80 alls däremot.

Svar på tråden Hur länge hade era barn strl 86?