Abort - han vill inte ha barnet
Hej!
Jag skulle gärna vilja prata med andra som är i min situation. Jag och min sambo har varit tillsammans i över fem år. Vi har en väldigt bra relation. Vi är mellan 25-30. Jag studerar, han har vikariat på ett bra jobb fram till oktober. Efter det är hans framtid lite oviss, men jobb kommer han ju ha eftersom vi inte kan överleva endast på mitt CSN. Vi har alltså inte de bästa ekonomiska förutsättningar, men alla andra parametrar är egentligen bra. Vi vet att vi vill leva med varandra. Vi vill ha familj "någon gång". Vi har en fin trea i ett bra område. Våra familjer är väldigt stöttande och alla är sugna på barnbarn och syskonbarn.
Vi däremot - vi vill hinna uppleva lite saker innan vi får barn. Hinna resa tillsammans, se saker, bo på en strand i ett varmt land, backpacka.. ni vet allt sånt.
Jag har blivit oplanerat gravid. Allt förändrades för mig direkt. Jag känner ju hur min kropp förändras efter bara några veckors graviditet. Såklart kan min sambo inte känna de sakerna. Han är i stort sett klar med sitt beslut - han vill inte ha barn. Jag inser ju att det är bra med en stabil ekonomi. Min SGI kommer - efter vad jag förstått - bli lika med noll eftersom jag varit arbetslös några veckor där eller där för ett par år sedan, och sedan dess har jag pluggat.
Så jag vet väl innerst inne att en abort är det bästa just nu. Samtidigt.. hur överlever man det psykiskt? Jag har gråtit ända sedan jag ringde och bokade tid. Jag är extremt skör. Hur gör man?