Abort - han vill inte ha barnet
Det är tråkigt tycker jag att läsa om hur lite ett barn betyder för vissa. "VI VILL..." uppleva både det ena och andra, lyxresa till fjärran länder och varma stränder osv osv. Innan man är beredd att ta ansvar för ett barn. Lite bortskämt, kan tyckas. Ursäkta, men jag måste spontant få undra; hur tänker ni? Två välutbildade personer som är mer än vuxna och som inom kort förmodligen kommer tillhöra samhällets rätt så välbetalda skikt, och som är så okunniga eller nonchalanta att ni har sex fast ni tydligen ser barn som en katastrof, hur tänker ni? Varför använder inte mannen ifråga kondom om han är så emot att bli pappa? Personligen blir jag ledsen över hur hårda hjärtan kan bli, så många verkar se det som helt okej att ta bort ett litet människoliv om det inte är exakt perfekta omständigheter och även om kvinnan inte vill utan mår dåligt. Visst finns kvinnor som kan göra flera aborter utan att det verkar bekomma dem men de flesta tycker nog att det är en upplevelse som skär långt in i själen. Det är ju trots allt deras eget barn de beställer abort på. Fruktansvärt svårt och sorgligt och hemskt. Så jag råder er att låta naturen ha sin gång precis som ni gjort hittills när det gäller att avla barnet. Ett barn ångrar ingen normal människa.