Nyttiga recept för hela familjen.
Ja, nu har jag tröttnat på all onyttig och fet mat som jag serverar här hemma.
Vi äter mycket kött och potatis. Sen slänger man in lite grönsaker med för att vara nyttig, men egentligen är väl inte en sallad med feta ost så himla nyttigt? varken tomater eller gurka ger så mycket. Barnen älskar majs, broccoli och blomkål så det får de ofta men vi vuxna äter det inte. Vi gör ofta långkok med feta såser till, stekt kött, kokt/stekt/ungsbakad/friterad potatis ibland med morötter, hemmagjord pizza eller så beställer vi hem mat. Men hur nyttigt är det egentligen? Massa grädde och margarin? Däremot äter vi knappt aldrig korv, färdiga köttbullar eller fiskpinnar. Vill helst göra det som går att göra helt själv, ingen halvfabrikat.
Jag har inte direkt brytt mig om mina matvanor innan då jag alltid varit smal. Ja tills nu. Min äldsta äter som en häst och det syns på hennes kurva, skolsköterskan är inte alls glad. Min mellersta däremot ligger under sin kurva så får inte heller vara för fettsnålt pga henne.
Har googlat på nyttiga recept, men är en hel djungel där ute med en massa spenat. majsbiffar mm.
Allt detta är helt nytt för mig men vill lära mig, göra nya rätter som dessutom är goda men samtidigt nyttiga.
Så dela gärna med er på era absolut bästa recept, både på vardagsmat och lite lyxigare recept för helgen, även på bakverk då vi älskar bullar och kladdkaka här hemma. Maten ska även gå att frysa in så min sambo kan ta med sig till jobbet.