pipon skrev 2014-08-13 21:10:09 följande:
Jodå, det har jag... Men jag måste poängtera att man kan vara introvert utan att vara sur och otrevlig, dra sig undan och inte vilja kommunicera. Om det är så du har det, önskar jag dig en ny partner som ser till dina behov och möter dig halvvägs. Det är fasansfullt energikrävande att försöka kommunicera medd någon som inte anser det vara viktigt. Dessutom känns det ensamt och tär.
Jag läser in i din TS att du inte är nöjd. Jag önskar dig då ett bättre förhållande där du är gladare och lyckligare och blir sedd.
Jag känner mig sedd och älskad, men i mitt liv så vill jag se framåt. När jag frågade min man för ett år sedan vad han hade för drömmar/framtidsvisioner så var svaret "jag har inga" vilket gjorde mig väldigt ledsen. Jag har massor... Sen vill man ju att huset ska hålla ihop utan att man blir barskrapad, dvs man måste planera. Det är detta han inte orkar med. Jag vet inte hur jag ska göra. Jag skulle eg kunna ta tag i allt själv men min man är så grymt noga, har lätt för att påpeka när man inte gjort rätt om man säger så:(