• Anonym (öm)

Får ont i röven av skolans hårda stolar!

Blir så SJUKT irriterad på skolans stolar, hur skönt är det att sitta på en stenhård stol flera timmar i sträck? Jag klarar fem minuter sen går det inte längre, får jätteont i röven och ryggen.
    Samtidigt sitter läraren på en mjuk kontorsstol som ingen annan får låna. Hur rättvist är det?

Är det verkligen omöjligt att köpa in ERGONOMISKA stolar så att vi elever inte blir lidande? Jag lovar att jag inte är den enda som har det här problemet. Blir så less.

• Svar på tråden Får ont i röven av skolans hårda stolar!
  • Josephine96

Nja på mitt förra jobb var jag tvungen att sitta på en mjuk pall i 1-2 timmar 3 dagar i veckan, det var mycket värre! Fy satan va ont jag fick i ryggen av att inte ha ryggstöd! Hade hellre suttit på en stol av sten....

• Archandra
    LunaLunatic skrev 2014-01-27 07:15:16 följande:
    Jag tycker det är självklart att nya stolar (hur ofta kan de behöva bytas ut på högstadiet då, en gång i månaden?)  ska prioriteras. Vem behöver läromedel eller lärare?
    Skrattande
  • Anonym (öm)

Idag hade jag lektion i en annan byggnad, som hade plaststolar med fotstöd, det var som en dröm för min rygg och röv!

• UniqueSnowflake
    Anonym (öm) skrev 2014-01-27 18:46:14 följande:
    Idag hade jag lektion i en annan byggnad, som hade plaststolar med fotstöd, det var som en dröm för min rygg och röv!
    Förvånadom du har såna problem nu när du är sexton...
    ~,--,^^- What does the fox say? -^^,--,~
  • cirkusmusen

Ni som klagar över att de skulle vara dyrt, vad tror ni kostnaderna blir för sjukvård efter 12 års skolgång med ej ergonomiska stolar och bänkar?

• Grande Rock
    cirkusmusen skrev 2014-01-28 19:26:16 följande:
    Ni som klagar över att de skulle vara dyrt, vad tror ni kostnaderna blir för sjukvård efter 12 års skolgång med ej ergonomiska stolar och bänkar?
    vad tror du att den blir?
    The Devil Stole the Beat from the Lord
  • s0me1ne
    Betalar ju landstinget, helt annan budget i jämförelse med kommunen och deras skolpeng. Egalt för en fet, snål kommunalpamp som sätter för snäv budget.

Samtidigt är väl frågan, vill eleverna ge upp det som krävs för att ha råd att köpa de dyrare stolarna så ofta, lär ju inte bli några ipads, lånedatorer och allt annat onödigt bös som skolorna ger bort. För glöm att den fete kommunalpampen ger en krona mer till skola trots skattehöjningar (hans lön måste ju öka).
  • Anonym (ö)

Behöver du en specialstol/ dyna får din sjukgymnast prova ut en till dig och sen be rektorn köpa in en till dig. Har ni hemklassrum eller ämnesklassrum?

• Anonym (långsiktigt)

Ts, jag är med dig här.
    Först tänkte jag vilken diva, men sen började jag fundera och inser att du har helt rätt.
    Om vi inte ska lägga pengar på dom ungas utbildning, vad ska vi då lägga pengar på, ytterligare en skattesänkning till dom som redan har det bra kanske.
    Nej, dom pengarna stolarna kostar är väl värd investering i vår framtid.

• cloudberry79
    Zoja skrev 2014-01-25 20:25:09 följande:
    Det gymnasiet jag går på nu är det ingen som förstör saker. Skolan jag gick i nian på hade heller ingen förstörelse. Så jo, det finns. 

Bättre stolar har man inte råd med, men pingisbord och liknande är det inga problem att skaffa pengar till..
    Det är oftast helt olika budget, plus att ett pingisbord kostar en spottstyver jämfört med stolar, även de billigare stolarna. 
    Just NO.
  • UniqueSnowflake

Snälla säg att du skojar. Bara 100 generationer har gått i skola med enkla trästolar. Men från o med nu ska man få ryggproblem alltså? Från en stol? När man är barn?

Såhär har jag suttit i alla skolår...

http://www.kontorsmagasinet.se/services/get_product_image.php?product=8952602
    http://www.kompanjonen.se/prodimg/700/skolstolar---stapelbara-2686.jpg

~,--,^^- What does the fox say? -^^,--,~
  • cirkusmusen
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-28 21:38:52 följande:

Snälla säg att du skojar. Bara 100 generationer har gått i skola med enkla trästolar. Men från o med nu ska man få ryggproblem alltså? Från en stol? När man är barn?

Såhär har jag suttit i alla skolår...

http://www.kontorsmagasinet.se/services/get_product_image.php?product=8952602

Jag har ryggproblem, är 22 år. De kom när jag var 17.. Så ja. Detta gäller inte för ALLA, efter som att alla människor är olika som du säkert förstår.
Svar på tråden Får ont i röven av skolans hårda stolar!