• Hallodar

Frågor till er som varit till Disneyland i Paris

Kan barn bli för "gamla" för att tycka det är roligt där? Tänkte åka med min pojke antingen detta år eller nästa, så antingen kommer han vara 6 eller 7 år beroende på när jag åker.

Hur mycket kostar det att sammanlagt för er med resa/boende inträde fickpengar mm?
    Bodde ni på hotell med gångavstånd?
    Vilket bolag åkte ni med?
    Vet själv inte vad som blir billigast. Vilken årstid är bäst? Har nu några tips?

• Svar på tråden Frågor till er som varit till Disneyland i Paris
  • beckylina3

Jag har ingen koll på priser och så vidare :)

Men när jag var 11 så åkte min familj dit och det var fantastiskt ! Trots min ålder så är det definitivt ingenting man kan bli för gammal för . Finns massor karuseller och upplevelser som dessutom är för lite äldre.

• mamutten

Skulle påstå att fem år och uppåt funkat för oss. Upp till 12-13 år är det perfekt.

• aleakim

Jag var 14 och min syster var 11 när vi var där och ingen av oss var för gamla i alla fall. Den som hade allra roligast var nog vår då 40-åriga pappa, haha. Det finns något för alla åldrar verkligen. 

Priser har jag inte alls koll på. Det finns flera hotell som ägs av Disneyland, vi bodde på David Crocket Ranch och det rekommenderar jag. Man bor i små stugor i skogen, sen finns det en liten vattenpark på området. Men det är inte gångavstånd till parken dock, vet inte om något hotell har det. 

Och åk inte mitt i sommaren, vi var där i slutet av juli och det var olidligt varmt. Nästan 40 grader och man blev rätt lätt uttorkad. Då är det nog bättre att åka i början juni kanske, eller något tidigare om man har möjlighet. 

• Dixie

tror nog man uppskattar Dinseyland i alla åldrar, kanske på lite olika sätt - men om sonen är 6 eller 7 år har nog ingen betydelse! men kolla gärna hur lång man behöver vara för olika aktiviteter - jag vet inte var gränsen går - men det kan ju vara vårt att kolla innan!

• mia maria

Nu har jag iofs inte varit på Disneyland, men jag tror nog att barn/ungdomar uppskattar det ganska så långt upp i åldrarna!  

Jag har bokat flygbiljetter till Paris till sommaren, o vi har för avsikt att besöka Disneyland då - mina barn är då snart 5 resp. 10 år.
    Jag söker flyg på www.reseguiden.se (vi kommer att flyga Norwegian, bokade hos Ticket) för totalt 2600:- för en vuxen o två barn.
    Boende söker jag på www.booking.com, alt på www.sembo.se. Vi tänker bo två nätter nära Disneyland - ett temahotell hade varit trevligt men det är betydligt billigare att bo någon eller några stationer bort från själva parkerna! Jag kollar på kartor var hotellen ligger, så att man har nära till pendeltågstation (RER). SEn bor vi sista natten inne i Paris, då vi ska turista lite där de sista dagarna.

Annars så kan man ju bo inne i Paris också o ta RER ut till Disneyland - det funkar nog lika bra

Boende finns ju från rena struntsummorna till hur dyrt som helst - det beror ju helt på var o hur man vill bo! De boenden som jag har tittat på hittills skulle totalt för tre nätter o tre pers kosta ca 2600:- (två nätter nära Disneyland o en natt i centrala Paris).

• MammatillvårHugo

Jag var där när jag var 20år tillsammans med mina syskonbarn som då var 8 år och 12 år. vi alla tyckte det var riktigt roligt ! Och ska lätt ta med min son dit bara han blir lite äldre först=)

• Disneymia

Hej!
    Jag har varit ett antal gånger på Disneyland Resort Paris, den senaste gången var i somras (2012) med hela familjen. Mina pojkar var då 9 och 12. 

Det finns verkligen något för alla där, men det allra bästa tipset är att kolla runt lite innan du åker, så att du är förberedd. Det finns ingenting som kan förstöra humöret på en hel familj som att få stå i för långa köer och missa att äta i tid. 

Jag rekommenderar verkligen att bo på något av Disney's egna hotell. Det gör att man får komma in tidigare i en av parkerna och du hinner åka de mest populära attraktionerna innan köerna blir långa. Disney har tre olika kategorier på sina hotell, budget, medium och lyx. I deras priser ingår alltid biljetter till de två parkerna. Boka gärna via Disneyland Paris hemsida det är 30% där fram till den sista februari. Om ni ska bila ner är Davy Crocket Ranch mycket prisvärt, men man måste ha en egen bil där. 

Jag svarar mycket gärna på frågor, eftersom jag tycker att det är näst bäst efter att själv åka på semester. :) Faktum är att jag skriver en blogg som bara handlar om Disney och allra mest om Disneyland Resort Paris. Jag har listat de olika boendena där och alla attraktioner, titta gärna in:
    www.nattstad.se/disneysemester

• Disneymia
    elyse skrev 2014-02-17 17:16:34 följande:
    Om man inte vill åka till just Disneyland, men ändå få lite Disney-känsla så skulle jag nappa på en Disney-kryssning! Det vill jag göra med mina barn när de är 5-6 år!

wondercruises.com/sv/Rederier-Fartyg/Disney-C.../
    Disneykryssningar är nog den semestern som vi uppskattar allra mest. De är inte billiga, men det är nog den bästa semestern som vi någonsin har varit på. 

Allt från maten till servicen och barnklubbarna är så perfekta in i minsta detalj. Till sommaren kommer ett av DIsney's skepp: Magic som är helt nyrenoverad till Medelhavet. Vi åkte en 7 dagars kryssning med den i somras från Barcelona, och barnen älskade det. Vi har också åkt i Karribean, vilket var helt fantastiskt, speciellt som ett stopp på DIsney's privata ö i Bahamas Castaway Cay ingår. 
    Vill du se bilder därifrån, så finns det i min blogg bland de lite äldre inläggen: www.nattstad.se/disneysemester.
  • Vaniljkex

Du kan kolla priser pa disneylandparis.com, och sakert boka hela resan via dem oxa, det kunde vi iaf gora fran UK. Vi var dar i september, det var en forhallandevis dyr semester, men vara barn (5 och 3) alskade det. Vi bodde pa det stora hotellet vid entren, och det var ok, men inte mer. Man far tilltrade fran kl 8 om man bor dar,  vet inte hur det ar med de andra disneyhotellen, annars oppnar de parkerna kl 10.

• CvW

Jag var 19 då jag besökte Disneyland första gången. Nej man blir nog aldrig för stor

• Disneymia
    Vaniljkex skrev 2014-03-01 18:33:50 följande:
    Du kan kolla priser pa disneylandparis.com, och sakert boka hela resan via dem oxa, det kunde vi iaf gora fran UK. Vi var dar i september, det var en forhallandevis dyr semester, men vara barn (5 och 3) alskade det. Vi bodde pa det stora hotellet vid entren, och det var ok, men inte mer. Man far tilltrade fran kl 8 om man bor dar,  vet inte hur det ar med de andra disneyhotellen, annars oppnar de parkerna kl 10.
    Du har helt rätt! Man kan boka sina resor via den svenska, franska, engelska eller vilken europeisk sida som helst. De olika länderna har olika erbjudanden, och beroende på hur din familjekonstellation ser ut, så tjänar du olika mycket på de olika sidorna. Eftersom sidorna använder cookies kan du ofta inte bara växla mellan de olika länderna via disneylandparis.com eller gå till disneylandparis.uk eller disneylandparis.fr 

Det kan du komma förbi genom att helt enkelt googla disneyland paris och fr eller uk o.s.v. Det är oftast den franska eller engelska sidan som har bäst erbjudande. 
Svar på tråden Frågor till er som varit till Disneyland i Paris