• Mellanmjölkens land

När har ni bytt från hel pjamas till tvådelad?

När har ni bytt från hel pjamas till tvådelad?

Jag fick syn på en fin tvådelad pjamas på HM och funderar på vilken storlek som är bäst att köpa. Eftersom vår bebis inte direkt är proportionerligt byggd (det skiljer ca en storlek mellan över- och underkroppen) skulle tvådelat vara praktiskt men när?

Med stora tjejen tror jag vi började med tvådelat vid 9-10 mån. Hur gjorde ni? Byter man tidigare om det är sommar?

• Svar på tråden När har ni bytt från hel pjamas till tvådelad?
  • Nyfikna72

Vilka frågor du ställer..........tror faktiskt inte det har nån som helst betydelse

• Dixie

Runt 1,5 år när de hade stl 92, för då fanns det mest tvådelade.

• Margaux

Vi bytte efter stl 92. Eftersom vi handlar mest på Pop och jag tror det är där någonstans som de hela pj försvinner...

• Nyfiken gul

man byter när man själv vill, när det känns som en bra grej helt enkelt. 

Jag bytte när det blev mest praktiskt med tvådelat och det var varierande ålder på mina barn.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Mellanmjölkens land

Med stora tjejen slutade vi med bodys runt 1årsdagen men skulle nog slutat tidigare om det inte varit vinter. Vi började med toa ganska tidigt och då var body opraktiskt. Hon behövde då minst ett blöjbyte per natt och det var enklare att göra det med tvådelat. Bebisen däremot kissar knappt nattetid.

Pjamasen finns nu så vi får helt enkelt gissa när det är lagom istället för att köpa när det är dags. Blir ju inte direkt enklare av att vi började använda stl68 vid 7,5v och att det nu (3 mån) börjar bli kort i ärmarna.

• momomo

I stl 86/92 började vi med tvådelat, men bytte tillbaka i 98/104 vid ca 18 månader för att barnet börjat greja med blöjan så att den ofta satt snett och började läcka under natten. Sen ca 26 mån ålder funkar tvådelat igen.

Pop och åhlens har helkropps pyjamasar i större storlek.

• turkos77

Jag har 2 delat till min pojke som är 5 veckor. Tycker det är mer praktiskt.

• Nashico

Vi körde heljamas till stlk 98. (Jag har stora barn så de var inte så gamla kanske 18 mån?) 

Jag tycker ofta tvådelat sitter så hårt om magen och det har inte varit ett bra alternativ för mina barn

• glassen

Jag tyckte att hel pyjamas var bäst när barnen var små. Då slapp de glipan.
    Sonen hade sin tills han fyllt 3 och slutade med blöja. Dottern slutade nog lite tidigare, mest för jag hittade så söta nattlinnen och 2-delade pyjamasar till henne.

• JA77

Snälla, det heter pyjamas. Inget annat. 

• chrissandra
    JA77 skrev 2014-01-27 21:29:39 följande:
    Snälla, det heter pyjamas. Inget annat. 

Har även sett varianten pyamas. :D
    Svårt ord kanske? ;)

Våra har haft hel pyjamas ända till de slutat med blöja på natten om det funnits i deras storlek. Ibland har det varit svårt att få tag i större än 86. Samma med body, har haft  till strl. 92 el. 98 om det funnits tillgängligt om barnet har haft blöja fortfarande.
  • Mrs Green

Jag tror vi slutade när det blev varmt (då var hon ca 10 månader). Då sov hon bara i kortärmat och blöja (eller bara blöja) åtminstone över sommaren.

• Johan70
    Nyfiken gul skrev 2014-01-27 18:53:29 följande:
    man byter när man själv vill, när det känns som en bra grej helt enkelt. 

Jag bytte när det blev mest praktiskt med tvådelat och det var varierande ålder på mina barn.
  • Flickan och kråkan

Vi hade hel dress till och med stl 80-86. Minsta tvådelade pyjamaser vi har är i stl 86/92. Vi har bytt när utbudet har bytt helt enkelt. Ingen större tanke bakom än så .

• fluu

Känns inte som om det är viktigt för utvecklingen när man byter. Vår hade hel pyjamas i typ 5 månader, sedan har hon vägrat att ha kläder när hon sover hur kallt det än är.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • tulip79

Sonen har fyllt 2 år o han brukar själv få välja om han vill ha endelad eller tvådelad. Han har stl 92.

Svar på tråden När har ni bytt från hel pjamas till tvådelad?