• Anonym (ej anonym)

Måste ni vara anonyma i varenda jäkla tråd?!

Är ni så fega att ni inte vågar stå för någonting ni skriver? Tror ni att folk sitter och försöker lägga ihop 2 och 2 för att lista ut vilka ni är? Är ni så paranoida? Vad skulle ni förlora på att skriva under era riktiga nick? Skulle era liv bli förstörda om folket på FL fick reda på att du hade uttryckt en åsikt inom ett visst område? 

Jag tycker det verkar rätt löjligt. Ja jag är anonym nu, men det är för att jag ställer just frågan om anonymitet. Så det är enda gången s.a.s.

• Svar på tråden Måste ni vara anonyma i varenda jäkla tråd?!
  • Lindsey Egot the only one

Tycker inte man måste vara anonym.

Att diskutera en sakfråga betyder inte att man tycker det man skriver utan för att komma med en rad olika infallsvinklar i en debatt. Men många verkar tro att det är ens personliga åsikt. Det är bra korkat att tro att allt en person med ett nick skriver är deras personliga åsikt eller erfarenhet.

Anonym (Anonym) skrev 2014-01-30 00:15:33 följande:

Gud! Du måste verkligen ha varit rastlös på den sjukdagen:)

Det finns många med denna ådra att leta upp så mycket som möjligt för att sedan ha en hållhake på FL medlemmar. Stalker med för mycket fritid kallar jag dom för. Va fan intresserar man sig för andra medlemmar på FL så man bara måste veta vem det är i verkligheten.
  • Anonym (!)
    Little Ms Chatterbox skrev 2014-01-30 13:22:52 följande:
    Går tydligen att göra så om du tar en annan webmotor än vad du brukar ha. (Heter det webmotor? Tex Firefox istället för Chrome) Då kan man välja hur man vill logga in. Jag har aldrig ens orkat bry mig om hur man gör Måste jag hitta på någon annan identitet än väl inarbetad Little Ms Chatterbox eller ett tillfälligt anonymt nick så får det vara, jag kan inte hålla reda på vad mer än en av mig har sagt

Man behöver ingen annan webläsare. Det räcker med att man loggar ut.
  • Anonym (!)
    La Lola skrev 2014-01-30 18:27:59 följande:
    Aldrig nånsin hört talas om denna funktion o jag har hängt här nästan ända sen starten...
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*

Det är ganska nytt. Jag upptäckte det eftersom jag inte har automatisk inloggning.
  • La Lola
    Anonym (!) skrev 2014-01-30 18:46:28 följande:

Det är ganska nytt. Jag upptäckte det eftersom jag inte har automatisk inloggning.
    Jaha!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
    Anonym (!) skrev 2014-01-30 18:45:16 följande:

Man behöver ingen annan webläsare. Det räcker med att man loggar ut.
    Det räcker med att man har FL nya app så ksn du skriva alla inlägg med olika anonym (nick) och även ditt egna vanliga nick. En konstig bugg FL nya app har.
  • sch32

Ja man är inte så anonym här, var på tjejmiddag och då diskuterade man FL. Blev då konfronterad om jag var jag, fuck tänkte jag då. Vi gillar aldrig varandra här, men konstigt nog gör vi det annars.

• ulfsas

Själv gillar jag trådar där en anonym klagar på trådar där folk är anonyma. Humor på hög nivåSkål

Man, 50 år.
  • Feltryck01

Jag är fan trött på anonymisar heeeeeela tiden. Känns som att numera tvivlar man på varje anonym TS sanningshalt just för att det blivit alldeles för många.

Jag har också blivit igenkänd på FL. Who fucking cares. Jag litar på människorna jag har runt omkring mig, de som känner mig såpass väl att de kan fundera ut att det är jag.

• Unis
    La Lola skrev 2014-01-30 08:25:43 följande:
    Vad då gästkonto?
    Så här ser rutan ut där man skriver som gäst.

Starta en tråd, omröstning eller quiz:
    Bli medlem  Skriv som gäst                             Logga in med e-post och lösenord                             Logga in med Facebook                          
    Signatur:
    E-postadress:
  • Anonym (Tessan)

Jag är anonym då mitt nick får folk att se rött och börja fokusera på det istället för tråden och innehållet i den.
    Och när det gäller kroppsliga pinsamheter jag inte vill att alla ska veta om, ifall de ser mig i stan någon dag.
    Eller privata händelser jag vill dela med mig av utan att någon får reda på vem jag pratar om, saker som tynger mig och jag vill ha andras råd om. På min riktiga presentation har jag ju en bild på mig själv så för de som känner mig och min familj lär det inte ta så lång tid innan de börjar snacka skit då de ser vad jag skrivit.

• Knall

Är aldrig anonym.. Kan stå för mina åsikter och tankar.

Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
  • Stormvind

Tycker anonymitetsfunktionen är löjligt och förmodligen det mest missbrukade jag sett på något forum.

Märkligt nog anser inte familjeliv att man är anonym nog utan detta, konstigt då det diskuteras betydligt värre saker utan någon anonymitetsfunktion på forum som flashback. 

Jag är själv heller inte anonym, jag har inga hemligheter jag inte vågar stå för.

• Godnatt

Den dag familjelivs databas kommer på vift är det inte längre kul att ha levt rövare under en påstådd anonymitet. Det är dessutom relativt enkelt om man nu vill lägga sitt egna pussel och jämföra den stil folk skriver med. Allt finns trots allt inom familjelivs ramar att söka igenom med.

Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • Anonym (Nomen Nescio)

Hur definierar du anonym då? Är det viktigt för dig med ett namn och en presbild? Ger det dig trygghet i att den människan är helt öppen och ärlig då? Kanske är det istället så att det finns risk att
    1) Personen som skriver förskönar eller undanhåller saker
    2) Om du känner till personen då omedvetet lägger in din alldeles egna personliga uppfattning till förmån för denne.

Hur du än vänder och vrider på det så är alla människor anonyma, även de som inte är det.

Svar på tråden Måste ni vara anonyma i varenda jäkla tråd?!