• Anonym (Irriterande)

Ni och era jävla barnvagnar på bussen!

Varför skaffar ni inte körkort?? Ni kommer in i en halvfull buss och 10 pers måste flytta sig för att just du och din jävla barnvagn ska få plats. Och ni som envisas med att ta bussen med barnvagn till dagis på morgonen - hur fan tänker ni?? Samma sak på eftermiddagen, ni ska banne mig tränga er in iallafall...... Ush jag är så trött på de!

• Svar på tråden Ni och era jävla barnvagnar på bussen!
  • Anonym (eller hur)
    Anonym (Irriterande) skrev 2014-01-30 09:20:52 följande:

Jag har körkort men ingen bil, och det är inte Mitt fel att Ni skaffar ungar utan att tänka er för! Se fan till att ha både bil i körkort så slipper andra drabbas av er! Ni tar sjukt mycket plats, överallt!
    Ja och sen kan vi porta alla rökare och andra missbrukare från sjukhusen -de får ju skylla sig själva att de blivit sjuka. Och alla som bryter benet på vintern borde portas från ortopeden, de borde ju tänkt på att det var halt innan de bestämde sig för att gå ut. Och alla gamla människor som behöver hemtjänst eller en plats på ålderdomshem, att de inte tänkte sig för innan de blev så gamla och skruttiga! Och alla jävla arbetslösa människor som ska leva på oss skattebetalare -skäms på dem!

Ja människan är ju ett så sorgligt släkte att folk verkligen borde tänka sig för innan de sätter barn till världen som säkrar släktets fortlevnad.
  • Anonym (eller hur)

Ja, vi tar mycket plats, men inte lika mycket plats som ditt ego.

Kanske du som borde portas från kollektivtrafiken?

• Plopps80

Det dummaste jag hört på länge.... De borde avsätta ännu mer plats i bussarna till barnvagnar. Inte alltid man får plats om det redan är 2 vagnar. Så hoppas de offrar några säten i bussen så kan ju du TS skaffa körkort eller motionera så du slipper ta upp plats i bussen.

• gertie
    Johan75 skrev 2014-01-31 22:44:45 följande:
    Nej, det skrev hon inte. Ska jag citera igen?

"Finns det plats för barnvagn..." Skrev hon.

Stor skillnad mot:
    Varför skulle 10 pers. behöva flytta på sig om det redan finns plats för barnvagn? Personen som skrev det menar givetvis om det finns plats anpassad för barnvagn men att det står folk där. 
  • gertie
    Anonym (.....) skrev 2014-01-31 22:57:54 följande:

Fast jag tolkar hennes inlägg som att hon menar att om det finns en plats avsedd för vagnar, inte huruvida det är fullt på bussen.
    Jag exakt, finns det plats så är det ingen diskussion. Varför man ens skulle diskutera det i den här sammanhanget är obegripligt. Ska vi prata om huruvida passagerare får sätta sig på lediga sittplatser också? Ha ha.
  • molly50
    vampyria2 skrev 2014-02-01 00:36:43 följande:
    Själv tycker jag att de som stör sig så mycket på andra människor borde vara de som fixar körkort istället, försvinner barnvagnarna så kan jag lova att dessa nego människor bara får något annat att störa sig på.
    Varför inte istället försöka hjälpa varandra och försöka få ett trevligare samhälle där folk faktiskt ser varandra och gör vad man kan för att underlätta för varandra...nästa gång kanske det är du som hamnar i en situation där du behöver lite extra plats eller hjälp så varför hålla på och störa sig på allt och alla?

Hm inte undra på att samhället ser ut som det gör när folk är så tjuriga hela tiden :-/ 
    Anonym (Ojsan) skrev 2014-02-01 01:19:18 följande:
    Haha är du ett skämt???
    Snacka om att leva i sin egna bubbla utan ödmjukhet och förståelse för andra människor och deras liv!
    Nu ska jag berätta några viktiga saker och hoppas att ett litet frö börjar växa i dig.
    Människan föds och när vi är barn och ungdomar så tänker vi mycket kortsiktigt och ofta på oss själva vi har därav svårt att förstå andras behov och beteenden. Hjärnan är inte färdigutvecklad förens någon gång i 20-års åldern. 
    Vissa människor har mycket sympati och förståelse för andra, kan visa hänsyn osv medan andra har mycket lite utav dessa fantastiska egenskaper.
    Någon gång under livet brukar människan börja längta efter att skaffa barn detta är av olika anledningar men ligger mycket i vår natur. När man skaffar barn så är dom små människor som ibörjan inte kan gå själva (där av vagn) och dom kan inte uttrycka sig och detta bygger med tiden upp en frustration för det lilla barnet (därav skrik och trotts). Allt ska den lilla människan lära sig, prata, gå, att ha en egen vilja, säga nej, älska, visa hänsyn osv osv

Vet inte vilket typ av liv du lever eller vad dina drömmar och behov är men det är viktigt att förstå att vi alla varit barn och ska en dag bli gamla trötta och förvirrade och tiden ger oss det.
    Därför ska man ha förståelse för gamla människor som går sakta och är lite sega för vi kommer alla hamna där. Man ska även ha förståelse för barn då dom inte kan rå för många utav sina impulser, känslor och beteenden när dom är små det när något dom LÄR sig göra med tiden (dom apar efter oss vuxna något att tänka på om du har eller vill ha barn att gå med gott föredöme).

Försök att ha förståelse för den trötta stressade småbarns förälder som står i kassakön med en gallskrikande unge i vagnen och skäms men måste handla mjölk. Alla står och suckar och skruvar på sig och tycker denna j---a unge är så sjukt jobbig, men jag lovar dig att den mamman/pappan tycker att det är ännu jobbigare och troligtvis har du själv varit det skrikande ungen. Ge föräldern ett leende istället och försök att förstå dennes situation.
    Och nej jag har inte barn själv bara sunt jävla förnuft!!!
    Varför jag svävar ut och inte går rakt på sak är för att jag hopps innerligt att du läser detta om du nu är på riktigt och tänker till om inte så hoppas jag att vi alla tänker till, för jag tror att du är återkommande i dessa egocentriska tankar i livet. Tänk lite längre och var bättre människa än vad din egen dumdristighet och brist på erfarenhet gör dig. Vill faktiskt bara väl med denna text.

Sen kommer vi till den situationen som du är arg och upprörd över just barnvagnar på bussen.
    Kan komma som en total överraskning men folk får barn, alla har inte bil, körkort eller möjligheten eller viljan att ta bil. Då kanske man måste ta bussen och bussen är till för alla, gamla, unga, skrikiga barn, svettiga människor, fula, tjocka, snälla, TRÅNGSYNTA, rullstolsbundna, folk som pratar onödigt högt i mobilen, människor med hund, narkomaner osv alla är välkomna att ta buss om man betalar och kan uppföra sig (sicken fantastisk uppfinning!)
    Försök att se förbi dina egna behov och se andra och tro inte att du sitter på någon absolut sanning över saker och ting utan du sitter bara på din uppfattning om sanningen. När du lär dig det och försöker förstå andra och inte bara utgå ifrån dig själv och ditt liv så kommer det bli lättare för dig och du slipper gå runt och störa dig på alla som inte lever, tycker eller gör som du.
    Du har ingen jäkla aning om andra människor och deras liv och var därav ödmjuk då alla kan lära dig något även dom där fruktansvärda personerna som tar bussen vid fel tillfälle och borde absolut vänta till nästa buss eller nästa om den är tom eller helst stanna hemma.
    Varför tar inte du bilen? Du verkar ju inte gilla olikheter som skiljer ifrån dig och din mall då passar det väll att sitta själv i en bil och svära över hur uselt alla andra kör.

Troligtvis kommer du aldrig förstå andra människor som inte befinner sig där du gör i livet och som stör dig i din tillvaro och troligtvis kommer du sitta som en bitter liten tant/gubbe på bussen och oja över personer som du är idag.

Vi bidrar alla till vilken typ av värld vi vill leva i på olika sätt, ditt sätt gör världen till en lite fulare plats att leva på...

Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Anonym (dumt)
    Anonym (Irriterande) skrev 2014-01-30 11:23:45 följande:

Skaffa barn kan man göra, såklart. Men man kan gärna planera lite innan så man inte står där utan körkort, bil, jobb, bostad, pengar etc etc. Folk är så otroligt dumma, sånt borde man fatta själv. Jag vet nu är det ot, men det finns ju idioter till mammor med.
    Vad är det här för dum regel att man måste ha bil när man skaffar barn? Förstår det om bostad, jobb, ekonomi osv men bil är ändå inget "krav" på samma sätt som bostad som gör att man sätter tak över ungens huvud. Hade man ingen bostad hade jag förstått kanske om man skaffade bil. Man måste ju sova någonstans. Lol. Men enbart för "transportens" syfte? 
  • Johan75
    gertie skrev 2014-02-01 10:39:11 följande:
    Jag exakt, finns det plats så är det ingen diskussion. Varför man ens skulle diskutera det i den här sammanhanget är obegripligt. Ska vi prata om huruvida passagerare får sätta sig på lediga sittplatser också? Ha ha.
    Det syftar väl klockrent till trådstarten? TS (och skribenten vars inlägg vi pratar om nu) använder sig av "flytta på sig", inte "gå av bussen". 

"Det är JUST det jag menar som är så irriterande. Varför ska JAG stå i gången när jag + flera människor till hade fått plats på din barnvagnsplats - stående?!" - skriver TS.

Plats finns, men bara ifall det stuvas om bland passagerarna. Att det handlar om att någon skulle behöva gå av bussen är något TS hittar på senare i tråden för att på något sätt legitimera sin ståndpunkt. 
    Behold, i come as a thief.
  • Mimosa86

Haha vänta tills du själv får barn!

Då kommer du verkligen se stan och kollektivtrafiken med andra ögon.

• Tokfrans

Varför skaffar du inte själv körkort då?
    De ända folk kan göra nu för tiden är att klaga men inte fixa de själva så man slipper problemet man stör sig på..sååå svåååårt tydligen..  -.-

• mona83

Kan väl du Ts ta körkort istället så slipper du reta dig på folk med barnvagn. Fast då sitter du väl och svär över alla människor med barnvagn som du måste släppa över vägen.

L.O.V.E
  • Tokfrans
    mona83 skrev 2014-07-17 15:01:29 följande:

Kan väl du Ts ta körkort istället så slipper du reta dig på folk med barnvagn. Fast då sitter du väl och svär över alla människor med barnvagn som du måste släppa över vägen.

eller skälla på bilköer med folk med barnvagnar i bagaget Skrattande
  • Alvisen76

Jag har körkort men tar bussen ändå med barnvagn Fy på mig
    Varför inte spara pengar och miljö ?

• dont push it

Hej! Har fått nog av alla sjuka egoister som sätter sig på barnvagns o handikapp platser och som inte har någon somhelst medkänsla eller hyfs. Böter till dessa tycker jag!! Eller ännu bättre, utvisa skiten till Sibirien och låt de va med sin sort tills de går ur tiden. Fy o blä för alla sketna typer som klagar på barnskrik och vagnarvaom är i vägen. Alla har vi varit små!!! Och somliga är fortfarande lika små o huvudet och det enda som växer på dessa skithögar är deras förbannade egon!!!

Svar på tråden Ni och era jävla barnvagnar på bussen!