Anonym (Ojsan) skrev 2014-02-01 01:19:18 följande:
Haha är du ett skämt???
Snacka om att leva i sin egna bubbla utan ödmjukhet och förståelse för andra människor och deras liv!
Nu ska jag berätta några viktiga saker och hoppas att ett litet frö börjar växa i dig.
Människan föds och när vi är barn och ungdomar så tänker vi mycket kortsiktigt och ofta på oss själva vi har därav svårt att förstå andras behov och beteenden. Hjärnan är inte färdigutvecklad förens någon gång i 20-års åldern.
Vissa människor har mycket sympati och förståelse för andra, kan visa hänsyn osv medan andra har mycket lite utav dessa fantastiska egenskaper.
Någon gång under livet brukar människan börja längta efter att skaffa barn detta är av olika anledningar men ligger mycket i vår natur. När man skaffar barn så är dom små människor som ibörjan inte kan gå själva (där av vagn) och dom kan inte uttrycka sig och detta bygger med tiden upp en frustration för det lilla barnet (därav skrik och trotts). Allt ska den lilla människan lära sig, prata, gå, att ha en egen vilja, säga nej, älska, visa hänsyn osv osv
Vet inte vilket typ av liv du lever eller vad dina drömmar och behov är men det är viktigt att förstå att vi alla varit barn och ska en dag bli gamla trötta och förvirrade och tiden ger oss det.
Därför ska man ha förståelse för gamla människor som går sakta och är lite sega för vi kommer alla hamna där. Man ska även ha förståelse för barn då dom inte kan rå för många utav sina impulser, känslor och beteenden när dom är små det när något dom LÄR sig göra med tiden (dom apar efter oss vuxna något att tänka på om du har eller vill ha barn att gå med gott föredöme).
Försök att ha förståelse för den trötta stressade småbarns förälder som står i kassakön med en gallskrikande unge i vagnen och skäms men måste handla mjölk. Alla står och suckar och skruvar på sig och tycker denna j---a unge är så sjukt jobbig, men jag lovar dig att den mamman/pappan tycker att det är ännu jobbigare och troligtvis har du själv varit det skrikande ungen. Ge föräldern ett leende istället och försök att förstå dennes situation.
Och nej jag har inte barn själv bara sunt jävla förnuft!!!
Varför jag svävar ut och inte går rakt på sak är för att jag hopps innerligt att du läser detta om du nu är på riktigt och tänker till om inte så hoppas jag att vi alla tänker till, för jag tror att du är återkommande i dessa egocentriska tankar i livet. Tänk lite längre och var bättre människa än vad din egen dumdristighet och brist på erfarenhet gör dig. Vill faktiskt bara väl med denna text.
Sen kommer vi till den situationen som du är arg och upprörd över just barnvagnar på bussen.
Kan komma som en total överraskning men folk får barn, alla har inte bil, körkort eller möjligheten eller viljan att ta bil. Då kanske man måste ta bussen och bussen är till för alla, gamla, unga, skrikiga barn, svettiga människor, fula, tjocka, snälla, TRÅNGSYNTA, rullstolsbundna, folk som pratar onödigt högt i mobilen, människor med hund, narkomaner osv alla är välkomna att ta buss om man betalar och kan uppföra sig (sicken fantastisk uppfinning!)
Försök att se förbi dina egna behov och se andra och tro inte att du sitter på någon absolut sanning över saker och ting utan du sitter bara på din uppfattning om sanningen. När du lär dig det och försöker förstå andra och inte bara utgå ifrån dig själv och ditt liv så kommer det bli lättare för dig och du slipper gå runt och störa dig på alla som inte lever, tycker eller gör som du.
Du har ingen jäkla aning om andra människor och deras liv och var därav ödmjuk då alla kan lära dig något även dom där fruktansvärda personerna som tar bussen vid fel tillfälle och borde absolut vänta till nästa buss eller nästa om den är tom eller helst stanna hemma.
Varför tar inte du bilen? Du verkar ju inte gilla olikheter som skiljer ifrån dig och din mall då passar det väll att sitta själv i en bil och svära över hur uselt alla andra kör.
Troligtvis kommer du aldrig förstå andra människor som inte befinner sig där du gör i livet och som stör dig i din tillvaro och troligtvis kommer du sitta som en bitter liten tant/gubbe på bussen och oja över personer som du är idag.
Vi bidrar alla till vilken typ av värld vi vill leva i på olika sätt, ditt sätt gör världen till en lite fulare plats att leva på...