• henrikbie

Hur mycket extra skulle du kunna tänka dig att betala för en barnvagn som är säkrare och t.ex stannar automatiskt om du halkar eller tappar kontrollen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket extra skulle du kunna tänka dig att betala för en barnvagn som är säkrare och t.ex stannar automatiskt om du halkar eller tappar kontrollen.
  • mr me
    henrikbie skrev 2014-01-30 17:57:03 följande:
    Ja, de har tagit sju år att lösa de och jag kan tyvärr inte gå in på pga att patentet inte är publicerat än.
    Du får avvakta och se.
    /Henrik
    Det känns som att det blir något slags "död mans grepp" och det verkar jobbigt.
  • henrikbie
    mr me skrev 2014-01-30 18:04:14 följande:
    Det känns som att det blir något slags "död mans grepp" och det verkar jobbigt.
    Ja uppenbarligen ha du den istärningen! Cool
  • Millan83

Var ju nån kille med i tv4s program med uppfinnare som hade ett dödmansgrepp på barnvagn. Det kanske är du? Låter fiffigt iaf tycker jag. Själv har jag halkat med min vagn. Släppte dock inte taget om vagnen så den lutade lite när jag gick ner på knä. Kan tänka mig att det är en bra grej.

• mr me
    henrikbie skrev 2014-01-30 18:06:49 följande:
    Ja uppenbarligen ha du den istärningen! Cool
    Istärning? :)
  • Ramborg

Det finns väl redan barnvagnar med dödmansgrepp, så det kan inte vara den lösningen TS är inne på.

Jag skulle aktivt välja bort en barnvagn med dödmansgrepp. Och jag skulle inte vara beredd att betala extra för en funktion som den TS beskriver, även om den fungerar på något annat sätt. Det är ingenting jag saknat på en barnvagn.

42.
  • henrikbie
    Millan83 skrev 2014-01-30 18:10:21 följande:
    Var ju nån kille med i tv4s program med uppfinnare som hade ett dödmansgrepp på barnvagn. Det kanske är du? Låter fiffigt iaf tycker jag. Själv har jag halkat med min vagn. Släppte dock inte taget om vagnen så den lutade lite när jag gick ner på knä. Kan tänka mig att det är en bra grej.
    Detektiv där!
    Kul att se en possessiv människa bland alla dessa skeptiska "hata utför boxen människor"
    Skrattande
  • Millan83
    henrikbie skrev 2014-01-30 18:17:29 följande:
    Detektiv där! Kul att se en possessiv människa bland alla dessa skeptiska "hata utför boxen människor"

Jag tyckte han (du?) borde ha vunnit! Eller iaf kommit tvåa! Biopsiprylen var säkert rätt bra den med!
  • RöttÄrSött

Jag ser redan Aftonbladet-rubriken om mamman som försökte putta iväg vagnen då hon och den befann sig framför en bil (övergångsställe, halt, fel fart, dåliga reflexer) men vagnen stannade automatiskt och barnet dog.

Om vi ska anspela på rädslor och worst case...

• Cogito ergo sum

Inget av det ovanför men ca 500 och till 800.

• henrikbie
    RöttÄrSött skrev 2014-01-31 08:08:18 följande:
    Jag ser redan Aftonbladet-rubriken om mamman som försökte putta iväg vagnen då hon och den befann sig framför en bil (övergångsställe, halt, fel fart, dåliga reflexer) men vagnen stannade automatiskt och barnet dog.

Om vi ska anspela på rädslor och worst case...
    Snacka om att villa illa, styrd av ångest!

Vagnen går inte att putta iväg av ett barn!, det är ett Eu-Krav ASTM §8.8 samt F963
    De troligast är väl ändå att båda barnen med en vagn utan stopp på blev överkörda!
    Dessutom är detta inge ersättning till den gamla bromsen utan en extra broms till.
    Vagnen skall förfarande bromsas med pedalbroms om man skall lämna den.
    Vilken idiot mamma då som lämna vagnen på de viset.

Svar på tråden Hur mycket extra skulle du kunna tänka dig att betala för en barnvagn som är säkrare och t.ex stannar automatiskt om du halkar eller tappar kontrollen.