kan nässelutslag försvinna på några minuter?
Måste bara fråga här också, kommer ringa 1177 men vill bara kolla
Igår kväll när vi skulle sätta på sonen pyjamas så var han rödflammig på armarna, en stund senare var det borta men då var det några utslag istället. De försvann inom 5 minuter, sedan hade han några på handen som också försvann jättefort. Han gick och lade sig och sedan kom inget på hela natten och inte på morgonen heller. När jag och dottern var iväg så hade det kommit likadana utslag igen, men de försvann fort. När jag tog upp sonen efter vilan så fanns ingenting, efter en stund var han lite rödflammig på armen och ett litet utslag kom, samma ovanför tröjkanten på bröstet, men där kunde man verkligen se hur det försvann.
Igår var vi ev inne på ngn loppa då vi hade hundbesök förra helgen, men nu vet jag inte.. Han är förkyld och varit det i säkert 2 veckor nu med mycket hosta och slem men pigg.
Men kan nässelutslag försvinna så fort? Tycker jag läser att det är kvar längre tid? Skulle dom säga att vi skall åka och kolla upp det så är det ju svårt då utslagen försvinner så snabbt. Jag blir ju nojjig över att det skall sätta sig på andningen. Men sambon är verkligen inte alls orolig.. Utslagen ser ut som lite liknande myggbett men lite olika i form, någon var rund någon såg ut som ett streck.