• A123456

Hur mycket använder ni ( du och din partner) era mobiler när ni är hemma?

Både jag och sambon sitter görna med våra mobiler kvällstid då vi kommer hem från jobbet! Jag tycker att jag sitter för mycket och har därför slutat till 80% (kollar bara upp saker och sånt lite kort). Sambon däremot sitter konstant med sin mobil. Spelar/jobbar och vara slökollar. Jag har försökt påpeka det,men hen kontrar bara mez att hag också sitter ned min mycket. Jag känner mig rejält "förbisedd", det känns som att vi aldrig pratar längre... Hur mycket använder ni era mobiler? Ska jag sätta upp en "mobilfrizon"lapp inbanför dörren för att han ska förstå?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-01 22:21
    Oj! Det blev många misstag i texten! Gick lite för fort då jag skrev!

• Svar på tråden Hur mycket använder ni ( du och din partner) era mobiler när ni är hemma?
  • faithfully

Var tydlig med att du vill sluta med det och varför. "Kan vi inte göra något annat?" "Ska vi hyra en film?/ta en dusch/promenad?". Säg som du känner att du blir förbisedd och att du saknar att ni umgås mer. Stänga v tvn också och visa tydligt att du inte använder din telefon.

• humlan1987

Haha jämt! Vi säger skämtsamt: tur vi har våra mobiler haha. Vi surfar och spelar spel. Inget som stör oss

• Gladhannapanna

Vi har också haft sådana perioder. Vi lägger dem i hallen de gånger vi bestämt oss för att inte surfa för mkt.

Men visst blir det lätt alldeles för mycket, man har ju enkel tillgång till fb, fl, nätet och spel.

• A123456

Jag får nog vara ännu tydligare. Har påpekat det och att jag vill att han ska säga om det är slösurf eller jobb, så att jag vet om jag kan prata och "störa". Men han verkar inte förstå/vilja förstå.

faithfully skrev 2014-02-01 22:21:23 följande:
    Var tydlig med att du vill sluta med det och varför. "Kan vi inte göra något annat?" "Ska vi hyra en film?/ta en dusch/promenad?". Säg som du känner att du blir förbisedd och att du saknar att ni umgås mer. Stänga v tvn också och visa tydligt att du inte använder din telefon.

• maddehellkvist

Vi använder oxå våra mob alldeles för mycket .. känns som om man är beroende... det är tråkigt att det blir så... jag ska nog försöka prata med min gubbe och höra vad vi kan komma överens om. .. pröva att prata igen .. hoppas allt löser sig

• faithfully
    A123456 skrev 2014-02-01 22:24:15 följande:
    Jag får nog vara ännu tydligare. Har påpekat det och att jag vill att han ska säga om det är slösurf eller jobb, så att jag vet om jag kan prata och "störa". Men han verkar inte förstå/vilja förstå.
    Vad säger han när du pratar om er relation och tid tillsammans där ni hittar på saker? Att ni borde ägna er åt något ihop istället? Att han inte vill? Orkar? Kan?
  • IsDimma

Vi använder dom en hel del. Framförallt jag. Men aldrig att den skulle komma i vägen för samtalet. Nu har vi inga barn hemma. Jag slösurfar gärna när han tittar på någon dålig serie eller film.
    Gränsen är ofta hårfin för hur mycket som är för mycket. Men vad sögs om att prata om det.

• A123456

Nja, vi har varit sjuka i omgångar (båda föräldrarna och barnet) i över en månad,, jobbar tyvärr om varandra mycket också. Så har ej mycket tid. Vilket vi har pratat om och båda tycker är tråkigt. Det är svårt att hitta på saker utanför hemmet kvällstid då vi har ett barn. Jag tror mest han är trött och inte orkar något.

faithfully skrev 2014-02-01 22:29:20 följande:
    Vad säger han när du pratar om er relation och tid tillsammans där ni hittar på saker? Att ni borde ägna er åt något ihop istället? Att han inte vill? Orkar? Kan?

• A123456

Jag får försöka prata med honom igen. Sist sa han: " ja, man borde lägga ifrån sig dem när man kommer hem och bara ha dem om man behöver ringa/om någon ringer". Men sen sitter han där med den i handen hela tiden iaf, trots att jag inte har min alls lika mycket.

• Matilda84

Har bara läst rubriken. Mobilen fick vi aldrig någon användning för då vi fick upp ögonen för det här med samsovning från dag 1. Så sängen med mobil och allt står bara där. Eller menar ni mobiltelefoner?

Svar på tråden Hur mycket använder ni ( du och din partner) era mobiler när ni är hemma?