• Anonym (Funderar)

Min sambo har tappat alla sexuella tankar.

Hej hej.
    Jag och min sambo har varit tillsammans i lite över 2 år nu och jag tycker att detta problem har dykt upp lite väl tidigt i vårat förhållande.
    Det är så att hon har helt tappat sexlusten.
    När vi träffades så var hon otroligt sexuell och ville testa på massor av nya saker och hitta på roliga saker.
    Nu har hon dock tappat allt som har med sex att göra. Hon vet inte vad hon tänder på. Hon har inga sexuella fantasier. Och när jag frågar vad hon tänker på när hon tänker på sex så säger hon enbart "ja, hur det känns" (kroppsligt)

Jag har nu slutat att ta initiativ då det helt enkelt inte är värt det länge. När vi väl har sex så är det så sjukt tråkigt då hon inte tar några initiativ till något, och allt handlar hon att hon ska behöva göra så lite som möjligt. och den ända känslan jag får av henne är att hon "ställer upp"

Detta resulterar i att jag har börjat att tappa mina känslor för henne.

Så min fråga är väl. Vad kan jag göra när kommunikationen inte fungerar ? för att hon inte vet vad hon vill och har inget intresse av att upptäcka det igen.

• Svar på tråden Min sambo har tappat alla sexuella tankar.
  • de Robespierre
    Anonym (Funderar) skrev 2014-02-05 12:14:46 följande:
    Jag försöker alltid att vara snäll.
    Men det är inte alltid så lätt, speciellt när folk använder ens snällhet.
    Att ha förståelse betyder inte automatiskt att man måste vara dumsnäll. Det handlar snarare om att ha insikten att det kan finnas saker hon inte klarar av att hantera just nu. Samtidigt som man håller på sina egna behov och åsikter.
  • Anonym (äter)

Hur "sällan" har ni sex då?

• Anonym (Funderar)
    Anonym (äter) skrev 2014-02-05 14:33:38 följande:
    Hur "sällan" har ni sex då?

Ungefär en gång i månaden de senare halvåret.
  • Anonym (äter)
    Anonym (Funderar) skrev 2014-02-05 15:11:35 följande:

Ungefär en gång i månaden de senare halvåret.
    Det tycker inte jag är så väldigt sällan ändå. Bland mina vänner så är det det absolut vanligaste att ha sex runt 1-2 gånger i månaden. Min man och jag snittar också på det och har gjort i några år nu.
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (äter) skrev 2014-02-05 15:16:16 följande:
    Det tycker inte jag är så väldigt sällan ändå. Bland mina vänner så är det det absolut vanligaste att ha sex runt 1-2 gånger i månaden. Min man och jag snittar också på det och har gjort i några år nu.

Efter ett par år kan jag förstå om det går neråt. Men detta började hända lite mer en ett år in i förhållandet. I mina tidigare förhållanden har det börjat att dala efter 3-4 år.
  • Anonym (uggla)

Hon kanske är undergiven? 

• de Robespierre
    Anonym (uggla) skrev 2014-02-05 15:48:37 följande:
    Vad baserar du det på?
  • Anonym (uggla)
    de Robespierre skrev 2014-02-05 15:49:57 följande:
    Vad baserar du det på?

Tar inga initiativ osv. Antingen har hon ingen lust, eller så är hon lat, eller så är hon undergiven men vet kanske inte om det eller vet om det men vågar inte berätta det, eller så tänder hon inte på ts, eller så är det något annat problem/fel. Alla alternativ är väl värda att utforska när man inte vet hur läget är?

(Jag har inte sagt att det ÄR så, jag har gav det som ett FÖRSLAG. Jag har inte BASERAT något! :P)

• de Robespierre
    Anonym (uggla) skrev 2014-02-05 18:03:22 följande:

Tar inga initiativ osv. Antingen har hon ingen lust, eller så är hon lat, eller så är hon undergiven men vet kanske inte om det eller vet om det men vågar inte berätta det, eller så tänder hon inte på ts, eller så är det något annat problem/fel. Alla alternativ är väl värda att utforska när man inte vet hur läget är?

(Jag har inte sagt att det ÄR så, jag har gav det som ett FÖRSLAG. Jag har inte BASERAT något! :P)

Okey. Nu gav du betydligt mer alternativ än att det bara skulle bero på att hon är undergiven. Det köper jag Flört
  • Anonym (uggla)
    de Robespierre skrev 2014-02-05 22:25:14 följande:
    Okey. Nu gav du betydligt mer alternativ än att det bara skulle bero på att hon är undergiven. Det köper jag Flört
    och de andra alternativen hade andra redan tagit upp tidigare i tråden, varför jag då gav förslag på något jag inte sett tidigare i tråden. det är vanligare än du tror, vettu...
  • P30
    Anonym (Funderar) skrev 2014-02-05 12:14:46 följande:

Det kan vara för att jag ser via mobilen. Men jag kan inte hitta vart jag kan läsa några sidor. Kan enbart se fram och baksida av boken.

Jag försöker alltid att vara snäll.
    Men det är inte alltid så lätt, speciellt när folk använder ens snällhet.
    Vi provar väl så här då!

http://www.amazon.co.uk/No-More-MR-Nice-Guy/dp/0762415339
    Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • Anonym (Funderar)
    P30 skrev 2014-02-06 00:48:33 följande:
    Vi provar väl så här då!

www.amazon.co.uk/No-More-MR-Nice-Guy/dp/0762415339

Jag skulle väl säga att vissa saker stämmer in. Men långt ifrån alla. Jag är verkligen inte konflikträdd eller har svårt att säga nej.

Men visst, jag gör allt för att göra min tjej glad. Men det betyder även att få henne att göra saker själv.
    Anonym (uggla) skrev 2014-02-05 15:48:37 följande:

Hon är(var) switch. Men hennes passivitet har inget med hennes undergivenhet att göra.

Den yttrar sig inte på det sättet.
  • Anonym (uggla)
    Anonym (Funderar) skrev 2014-02-06 07:41:23 följande:

Jag skulle väl säga att vissa saker stämmer in. Men långt ifrån alla. Jag är verkligen inte konflikträdd eller har svårt att säga nej.
    Men visst, jag gör allt för att göra min tjej glad. Men det betyder även att få henne att göra saker själv.

Hon är(var) switch. Men hennes passivitet har inget med hennes undergivenhet att göra.
    Den yttrar sig inte på det sättet.
    Om du redan vet allt så vet du säkert varför hon inte vill ha sex också! 
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (uggla) skrev 2014-02-06 17:09:04 följande:
    Om du redan vet allt så vet du säkert varför hon inte vill ha sex också! 

Jag har aldrig påstått att jag vet allt. Jag skrev dessutom (var) vilket betyder att det kan ha ändrats ifrån hur hon var innan.

Hade jag vetat hur det låg till hade jag inte frågat efter råd som kan leda mig på rätt väg med henne.

Men samtalen går iaf bättre nu. Kanske inte på det bästa sättet då jag sa till henne, du måste börja öppna upp dig med dina tankar för mig, annars kommer jag inte att orka med vårat förhållande i längden.
  • Rosemary
    Anonym (Funderar) skrev 2014-02-07 08:34:45 följande:
    Men samtalen går iaf bättre nu. Kanske inte på det bästa sättet då jag sa till henne, du måste börja öppna upp dig med dina tankar för mig, annars kommer jag inte att orka med vårat förhållande i längden.
    Grattis till att du inte sa "du måste ha sex med mig, annars kommer jag inte att orka med vårt förhållande i längden"

Jag tycker att det var bra att du sa så där, och helt riktigt. Kan man inte öppna sig för varandra och prata om de problem som uppstår så är det ju självklart att förhållandet går åt helsicke förr eller senare. 
  • Anonym (Funderar)
    bumbie81 skrev 2014-02-07 09:31:05 följande:
    Hon kan vara deprimerad. Be henne prata m läkare

Hon var deprimerad innan Men är inte det längre. Det var under perioden då depressionen släppte som problemen började uppstå.
  • Anonym (Funderar)
    Rosemary skrev 2014-02-07 09:14:06det ljande:
    Grattis till att du inte sa "du måste ha sex med mig, annars kommer jag inte att orka med vårt förhållande i längden"

Jag tycker att det var bra att du sa så där, och helt riktigt. Kan man inte öppna sig för varandra och prata om de problem som uppstår så är det ju självklart att förhållandet går åt helsicke förr eller senare. 

Att säga så skulle jag aldrig göra. Det skulle vara att tvinga henne till något som hon av någon anledning inte vill just nu bara för att ha mig kvar.

Hade jag sagt så så hoppats jag att hon hade dumpat mig.
  • Rosemary

Grejen är ju den att de flesta inte säger så, men de tänker det. Och det känner man ju på sig, så klart, om man är en någorlunda lyhörd människa. 

Svar på tråden Min sambo har tappat alla sexuella tankar.