Oplanerat bonusföräldraskap på heltid
När jag träffade min nuvarande sambo levde vi båda ett klassiskt vv-liv. Vi var båda överens om att vi skulle leva mer för varandra och göra det vi båda drömt om efter våra skilsmässor. Vi flyttade ihop och köpte ett litet hus - perfekt för vv.
Nu två år senare kan jag bara konstatera att vårt hem är "överbefolkat", för två av hennes tre tonåringar har flyttat hem till oss på heltid (deras pappa är mer sträng än min sambo) - och vi lever ett klassiskt svensson-liv.
Mitt dilemma är att detta hände utan att jag "hann protestera" - barnen flyttade hit temporärt och sen blev det bara så. Min egen plats i hemmet börjar nu kännas extremt liten, både fysiskt och mentalt. Min son (på 7 år) bor bara här några dagar varannan vecka så jag känner att det snarare blev mer ensamt för mig när de andra tar upp gamla mönster I vårt nya hem (ska väl tillägga att sambon var gift i sexton år - låång tid).
Och nej, deras pappa betalar inte ordentligt med underhåll - men sambon orkar inte "bråka", det spär väl på min frustration.
Frågan är: Hur självisk ska man vara? När är det ok att känna sig lurad och säga...vänta ett tag, det var väl inte det här vi kom överens om...Tycker vi pratar om det, men vi har inga bra lösningar.