• Hobbyvirkare

Vilken mössa skulle du helst köpa/få?

Vilken slags virkad/stickad mössa skulle du helst köpa till ditt barn? Förutsätt att mössan är välgjord. Om du inte skulle kunna tänka dig att köpa en virkad/stickad mössa, rösta efter vilken du helst skulle föredra att få i gåva till ditt barn, av någon du känner. 

Alternativen är följanden: 

Mönstrad: 
    Enfärgad
    Randig
    Prickig 

Djur:
    Angry birds
    Panda 
    Groda
    Uggla
    Nalle
    Gris

Mat/djur:
    Jordgubb
    Blåbär
    Hallon
    Ananas
    Citron
    Cupcakes
    Popcorn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-06 10:18
    Det ska såklart stå mat/frukt på sista kategorin, inte djur ;)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken mössa skulle du helst köpa/få?
  • semlorna

Jag tycker om de klassiska jordgubbs- och blåbärsmössorna. Sen var citron fin också.

• Nashico
    Annaïck skrev 2014-02-06 14:58:33 följande:
    Min son skulle välja angry birds direkt!
    +1
  • momomo

Min son (2 år) har en ugglemössa köpt på loppis som han älskar, och den verkar vara poppis hos äldre barn också. Just den är i knepig modell med öronlappar men utan knytband, så öronen täcks dåligt och den halkar ofta snett.

Öronlappar är bra, om modellen är bra så att de sitter rätt.

Angry birds och uggla tror jag även större barn, iaf upp till 4-5 år kan gilla, de andra ser mer ut som bebismössor.

• Bling1975

Jag vill ha öronlappar på barnmössor. Till en bebis så hade popcorn varit så söt men citron och uggla är också fina. Till ett barn på över året så hade jag nog föredragit uggla, enfärgat eller randigt och inte vitt.

• fluu

Mönstrad, mycket färg och gärna med något av de djur hon gillar bäst.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Säger som någon innan, inte stickade mössor till större ungar.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • krompa

Prickar i olika färger, men inte som sticker ut. Jag vill ha med öronlappar och knytband då mössorna slits av direkt innan.
    Även till äldre barn kan jag tänka mig stickade tunna mössor, framförallt till barn som sover i uterum på förskolan hela vintern. De har alla tunna mössor på sig då och tjockare när de är ute och leker.

Vill du sälja stickade mössor till äldre funkar samma mönster, men du bör fodra dem med fleece eller liknande.

• Minniemousemommy

Skulle aldrig köpa en stickad någonting till mina barn, så elak är jag inte. Jag hatar stickade kläder då dom sticks och är obekväma så skulle aldrig köpa det ens, men skulle jag vara tvungen så skulle det vara en enfärgad vanlig mössa.

• Mendurå

Djurmönster skulle jag välja. Sonen skulle välja angry birds. Öronlappar skulle jag föredra.

• Hobbyvirkare

Tack alla som svarat! 

Baserat på era svar har jag kommit fram till att jag tänker lägga till bärmössor samt ugglemössor, men i övrigt fortsätter jag nog på samma spår som tidigare, dvs neutrala mössor i enfärgat med och utan dekorationer, randigt, prickigt och melerat/flammigt. 

• IsDimma

Den mössan som sitter bra på barnet som passar i storlek och som går att knyta under hakan. Iaf till barn under typ fyra år

Svar på tråden Vilken mössa skulle du helst köpa/få?