• LillaMiraklet

När började ni känna av rörelser ifrån bebisen, första graviditeten?

Jag är nyfiken när kände ni av bebisens första rörelser och när kom sparkarna med första barnet?
    Längtar så otroligt mycket efter att känna hur den börjar röra på sig, är i slutet på v.16.

• Svar på tråden När började ni känna av rörelser ifrån bebisen, första graviditeten?
  • Limalie

Så, nu har jag lyssnat på hjärtljuden med doppler och den lever. Så den är väll lugn eller nått bara

• MiniV
    Limalie skrev 2014-02-19 10:32:43 följande:
    Men jag är ibland osäker om jag kanske ändå känt bebisen, för ibland känns det som puls nere vid blygdbenet, inte varje dag eller hela tiden men det känns som det slår i jämn takt, därför jag trott det är pulsen. Men så la jag mig på magen igår och kände hur det dunkade i mitten av magen och kände nog kroppspulsådern.

Har man en puls på flera ställen i magen eller vid blygdbenet? Eller kan det vara bebisen jag känt som simmar runt där? Så himla svårt o veta vad som är vad.
    Jag tror att man känner pulsen, man har ju blodkärl i hela kroppen och producerar mer blod under graviditeten. Jag vet inte om det är tarmar eller bebis jag känner eller en fis på tvären... :P
  • Limalie
    MiniV skrev 2014-02-19 19:02:34 följande:
    Jag tror att man känner pulsen, man har ju blodkärl i hela kroppen och producerar mer blod under graviditeten. Jag vet inte om det är tarmar eller bebis jag känner eller en fis på tvären... :P
    Ja det jag känt tidigare var pulsen garanterat då bebisen inte verkar ligga där nere alls. Inte idag iallafall, men nu när jag lokaliserat var den verkar ha sitt favoritställe så inser jag att det jag känt som kolsyra/kittlingar ibland nog varit bebisen för det är just där bebisen låg idag och även på¨kub.

Jättesvårt att veta vad som är vad man känner ,särskilt om det är ens första graviditet antar jag. Snart känner nog både du och jag sparkar

Att man alltid ska fundera över något, men det hör väll till kanske.

• MiniV
    Limalie skrev 2014-02-19 19:18:16 följande:
    Ja det jag känt tidigare var pulsen garanterat då bebisen inte verkar ligga där nere alls. Inte idag iallafall, men nu när jag lokaliserat var den verkar ha sitt favoritställe så inser jag att det jag känt som kolsyra/kittlingar ibland nog varit bebisen för det är just där bebisen låg idag och även på¨kub.

Jättesvårt att veta vad som är vad man känner ,särskilt om det är ens första graviditet antar jag. Snart känner nog både du och jag sparkar

Att man alltid ska fundera över något, men det hör väll till kanske.

Det gör nog det! Det är väl därför de säger att man kan njuta mer av en andra graviditet - man är inte lika nojjig då... :P
  • Limalie
    MiniV skrev 2014-02-19 19:23:24 följande:
    Det gör nog det! Det är väl därför de säger att man kan njuta mer av en andra graviditet - man är inte lika nojjig då... :P
    Precis. Det är alltså ditt första också?
  • eniway

Kände rörelser i vecka 20 och sparkar utanpå veka 21.

• Amie77

Runt v 18-19 de första rörelserna med känslan "det där är nog!" och med säkerhet runt v 19-20.

• Limalie
    MiniV skrev 2014-02-20 11:54:57 följande:
    Jajjemen! :)
    Härligt! Och grattis
  • MiniV
    Limalie skrev 2014-02-20 12:41:42 följande:
    Härligt! Och grattis
    Tack detsamma! :)
  • MiniV

Nu har det hänt grejer! Igår fick vi båda känna på bebisens rörelser vid läggdags!

Jag kan ha känt något tidigare, men det har varit svårt att veta om det är tarmar eller dylikt.

Igår gick det inte att missa vad det var som hände, det kändes både på insidan och utsidan och jag är så glad att sambon var hemma och hade lagt sig samtidigt och fick dela den häftiga upplevelsen! :) Äntligen känner jag bebisen!

Jag är i v.21 (20+5).

• Limalie

Härligt jag har börjat känna bebisen också hehe. V 17 här.

• MiniV
    LillaMiraklet skrev 2014-02-26 14:37:46 följande:
    Jippi nu känner jag också av bebisen v.19 men kände första gången sista dagen i v.18
    Härligt! Visst är det spännande? :)
  • LillaMiraklet

Jo det är så spännande, var på rutinultraljudet och fick se våran lilla son i fredags. Nu blev det ju ännu mer verkligt och herre gud vad vi längtar nu.

Svar på tråden När började ni känna av rörelser ifrån bebisen, första graviditeten?