• dennis02

Ser mi arbetet endast som en transportsträcka mellan helgerna?

Har alltid undrat hur många det egentligen är som verkligen trivs på sina jobb.Ofta så hör man ju alltid samma gnäll när det är måndag och man måste masa sig upp tidigt för att gå till ett arbete man hatar eller åtminstone inte direkt gillar. När det är fredag så jublas det och förväntningarna är höga på de två sketna dagar man har att rekreera och roa sig på.

Hur är det för er? Tillhör du skaran som avskyr sina jobb eller är det snarare tvärtom, att du avskyr helgerna och ledighet?

De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ser mi arbetet endast som en transportsträcka mellan helgerna?
  • fluu

Gillar bägge delar. Jobbar visserligen inte just nu, men pluggar och trivs bra med det även om det givetvis är skönt med helg och vila också.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Pallas

Eftersom jag jobbar i detaljhandeln är helgerna fanimig inga jävla rekreationstillfällen - det är ju då ni mån-fre-knegare ska ut och rekreera er med shopping, gubevars.

Jag har 38,4 h/v på heltid, men det känns som jag jobbar jämt. Jag älskar dock mitt jobb, mina arbetsuppgifter och mina arbetskamrater är roliga, snälla och givande.

• IsDimma

Jag älskar mitt jobb men just nu så känns det som en transportsträcka. Men jag är i en liten svacka i livet.

• Rainbow gg

Jag jobbar för att leva. Jag lever inte för att jobba.
    Tills jag uppnått min dröm om att bli *ett väldigt hatat yrke här på FL* så kommer jag nog inte vara nöjd med mitt/mina arbete/-n. Det kommer alltså bara vara ett nödvändigt ont. Något som ger pengar så att man kan leva en månad till.
    Siktar på att komma till mitt drömjobb inom 5 år.

• Pallas
    Rainbow gg skrev 2014-02-07 19:12:59 följande:
    Jag jobbar för att leva. Jag lever inte för att jobba.
    Tills jag uppnått min dröm om att bli *ett väldigt hatat yrke här på FL* så kommer jag nog inte vara nöjd med mitt/mina arbete/-n. Det kommer alltså bara vara ett nödvändigt ont. Något som ger pengar så att man kan leva en månad till.
    Siktar på att komma till mitt drömjobb inom 5 år.
    Sockärring?
  • Alexi

Jag trivs superbra på mitt jobb, det gör verkligen en stor del av mitt liv. Förstår inte hur man står ut med ett tråkigt jobb. Men, jag tycker ändå helger och ledigheter är grymt sköna, älskar att slappa och bara vara.

• sina

Jag gillar verkligen mitt jobb, men allt går ju i perioder. Ibland är det asskönt när det är fredag och helgen ligger framför mig, ibland är det jätteskönt när det är måndag och jag får åka till jobbet och vila upp mig lite.

• Mrs Green

Ja, senaste halvåret har jag känt så, och jag letar efter nytt jobb.

• PerG

Jag gillar mitt jobb! Kan plocka fram datorn och koppla upp mig och jobba lite för skojs skull både på kvällar och helger utan att känna minsta tvång... Är inte pga arbetsnarkomani utan helt enkelt för att jag ibland har uppgifter som är så stimulerande att jag inte kan låta bli! ;)

Sen uppskattar jag ändå helgerna och kan längta efter dem men ser inte veckorna som transportsträckor eller att söndagar är förknippade med någon ångest eller så... 

• Bling1975

Nja, jag älskar mitt jobb men just nu jobbar jag helt ensam vilket är lite tråkigt. Tidigare jobbade jag med min bästa vän och det var väldigt mycket roligare.

Ibland fasar jag för helgen om älskade barnet är inne i en extra intensiv fas och jag ska vara själv hemma. Ibland fasar jag för arbetsveckan. Beror på projekt och dagsform på hela familjen.

• PerG
    Bling1975 skrev 2014-02-07 21:37:58 följande:
    Nja, jag älskar mitt jobb men just nu jobbar jag helt ensam vilket är lite tråkigt. Tidigare jobbade jag med min bästa vän och det var väldigt mycket roligare.

Ibland fasar jag för helgen om älskade barnet är inne i en extra intensiv fas och jag ska vara själv hemma. Ibland fasar jag för arbetsveckan. Beror på projekt och dagsform på hela familjen.
    Hehe..  jag längtar faktiskt efter att vara ensam med barnen ibland... Det är enda tillfället när vi får chansen att hitta på alla galna projekt som frugan brukar stoppa när hon är med! ;)... Jag och barnen är på samma nivå och har samma intressen... ;)
  • Rainbow gg
    Pallas skrev 2014-02-07 19:46:07 följande:
    Sockärring?

Tja. Det är ett otacksamt jobb att vara socialsekreterare men någon måste ju göra det.
  • Limpan3

Jag gillar mitt jobb men gillar helgerna ännu mer! :)

• Bling1975
    PerG skrev 2014-02-07 21:41:24 följande:
    Hehe..  jag längtar faktiskt efter att vara ensam med barnen ibland... Det är enda tillfället när vi får chansen att hitta på alla galna projekt som frugan brukar stoppa när hon är med! ;)... Jag och barnen är på samma nivå och har samma intressen... ;)
    Gud så skönt att ha det så. Personligen så blir jag snabbt trött av att hänga med barn som är mellan 1-2 år, hoppas det blir lite mindre intensivt med tiden. Vi har roligast när vi hänger som familj än så länge.
  • PerG
    Bling1975 skrev 2014-02-07 23:52:32 följande:
    Gud så skönt att ha det så. Personligen så blir jag snabbt trött av att hänga med barn som är mellan 1-2 år, hoppas det blir lite mindre intensivt med tiden. Vi har roligast när vi hänger som familj än så länge.
    Det går ju såklart i perioder. De är 4 och 6 år gamla så mycket är ju enklare än när de var små helt klart (fast fortfarande intensivt)! Oftast gillar de samma saker som jag gör så det brukar inte vara så svårt att hitta något kul att göra (och då är det mycket bättre än att som vuxen få göra saker som bara barnen tycker är kul eller tvärtom)... 
  • Roxanan

Jag gillar att jobba och jobbar gärna mycket. Försåt inte hur folk står ut med ostimulerande yrken, jag skulle bli helt dum i huvudet till slut. När jag tillträder på mitt nya jobb har jag däremot bestämt mig för att begränsa arbetstiden till max 50 timmar i veckan på kontoret. I möjlig mån såklart.

Göteborgare i hjärtat
  • Aniiee

Jag älskar mitt jobb, och jag älskar mina studier. Och jag älskar mina helger. Jag kommer få lappsjuka nu när jag går ned i tid på jobbet... (Förlåt uttrycket alla samer everywhere.....)

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Loriyana

Älskar mitt jobb! Men gillar helger också :) Det bästa med helgen är att man slipper gå upp 6 på morgonen.

• Stugmamman

Har ett väldigt kul och stimulerande jobb med nya utmaningar varje dag. Jag har småbarn och ibland är det faktiskt ett galet tempo där hemma så ofta ser jag faktiskt fram emot måndagar då jag får komma till ett lugnt kontor, koppla upp mig med en kopp kaffe, ha raster, prata med andra vuxna och vara kreativ.

Svar på tråden Ser mi arbetet endast som en transportsträcka mellan helgerna?