• daxförnästa

snuza Hero blinkar för att hon haft andningsuppehåll i 15sek?! hjälp!!!

Jag har köpt ett helt nytt snuza Hero för två veckor sen. Igår och idag har larmet blinkat rött när jag ska ta upp henne. Det betyder enligt bruksanvisningen att hon haft ett andningsuppehåll i 15sek och att larmet vibrerat och hon börjat andas inom 5sek för annars hade fullt ljudlarm gått. Igår tänkte jag att de kanske varit lite glapp men nu har de varit två gånger på två dagar. Bör jag vara så här orolig som jag är nu? Ska ta upp detta med bvc men det är här inne på fl som erfarenheten av larmen finns.

• Svar på tråden snuza Hero blinkar för att hon haft andningsuppehåll i 15sek?! hjälp!!!
  • turkos77

Mitt blinkar ofta rött. Tror helt enkelt att det blir lite glapp. Är inte orolig.

• Lovizas Mamma

Jag TROR att det är det, bäbisar andas ju inte som oss utan lite "ryckigt" eller vad man ska kalla det, och min pojk gör så, vet inte hur länge har aldrig klockat, och sen kommer det en djup "suck" efter ett tag.
    Eftersom larmet är inställt så att det inte tjuter på den tiden så gissar jag på att den inställningen betyder att det är vanligt,

• daxförnästa

Har du tagit upp det med bvc? Vad sa de isf? Jag tycker att de känns jobbigt detta. Funderar på att köpa ett babysense larm att ha på samtidigt så jag vet vad som är riktiga larm o inte.

• turkos77

Tror jag med. Sen spelar placeringen roll. Vissa ställen kan va svårare att registrera rörelser. Så barnet rör sig men sensorn missar det.

• daxförnästa

Hoppas verkligen att de är så!!! Två bebisar som haft vårat bvc har dött de senaste året, så jag tycker att de är jobbigt..

• The Fugly

Det hände oss relativt ofta. Dels glappade larmet och dels så har barn ibland längre andningsuppehåll vilket är en av anledningarna till att vi ville ha ett andningslarm.

• ako75

Vi hade respisense till våra två (oxå blöjlarm ) o det betedde sig likadant. Blev orolig först men i såg sen att det så himla lätt blir litet glapp etc. Är barnet friskt o nöjt så slappna av. Inte ens ett riktigt larm behöver ju betyda något, det kan vara så att det åkt på sned. Jag ser det som att det är bra att larmet är känsligt för det skulle ju knappast missa ett riktigt andningsstopp när det reagerar så lätt, men försöker att inte oroa mig för falsklarm. Hade två barn vid ert BVC dött av plötslig spädbarnsdöd i år sa du? Måste ju vara extremt ovanligt och ett olyckligt sammanträffande . Lycka till o ta det lugnt!

• emelielj

Vi har inte haft något larm, men jag samsover med min son och när han var yngre och liten bebis så minns jag att han ofta hade lååånga uppehåll (där jag själv höll andan och blev nervös varje gång) och drog en djup suck efteråt och andades som vanligt.
    Obehagligt! Men jag minns att han gjorde så ofta.

• Kattflickan

Hur gammal är bebisen? Vi hade snuza hero till vår dotter och ibland när hon låg på sidan och ammade blev det glapp och den började vibrera. Från hon var 6 månader så började hon rulla en massa i sömnen och larmet gick nästan varje natt. Vid 7 månader slutade vi med larmet. Det var säkert lite glapp bara! Om inte så funkade ju larmet!

Svar på tråden snuza Hero blinkar för att hon haft andningsuppehåll i 15sek?! hjälp!!!