• Childofsnow

Försökt i 2år och killen vill vänta med utredning.

Hej. 

Är ni fler där ute som försökt i drygt 2 år och har en respektive som inte riktigt känner sig redo för en utredning? Häng på här :) Vi kan prata och peppa. 

• Svar på tråden Försökt i 2år och killen vill vänta med utredning.
  • MiaIa90

Jo precis de kör på de kan vara skönt att veta om något är fel ju. Hoppas de kommer gå bra. Har du bokat tid?

• Childofsnow
    MiaIa90 skrev 2014-02-16 13:34:11 följande:
    Jo precis de kör på de kan vara skönt att veta om något är fel ju. Hoppas de kommer gå bra. Har du bokat tid?
    Nej, ska ringa imorgon. De har telefontid mellan 13.00- 15.00 då :) Lät inte som att de hade så långa väntetider, så hoppas på att få tid snart :):)
  • MiaIa90
    Childofsnow skrev 2014-02-16 16:35:06 följande:
    Nej, ska ringa imorgon. De har telefontid mellan 13.00- 15.00 då :) Lät inte som att de hade så långa väntetider, så hoppas på att få tid snart :):)
    ahh gud vad bra skönt att komma igång med något ju:)
  • Sofiafia
    Childofsnow skrev 2014-02-16 16:35:06 följande:

då håller vi tummarna för att du får en tid ganska snart å att du/ni får reda på varför det inte blivitt något! samt att ni får hjälp om de skulle behövas. Själv skall jag börja med min andra kur av pregotime imorgon, sen är det bara att köpa äl test för å se så man får ägglossning å sen är det bara att köra!! åå så får man vänta på att mensen skall komma/inte komma. lång väntan men jag hoppas den snart är över!
  • Childofsnow
    Sofiafia skrev 2014-02-16 18:27:58 följande:

då håller vi tummarna för att du får en tid ganska snart å att du/ni får reda på varför det inte blivitt något! samt att ni får hjälp om de skulle behövas. Själv skall jag börja med min andra kur av pregotime imorgon, sen är det bara att köpa äl test för å se så man får ägglossning å sen är det bara att köra!! åå så får man vänta på att mensen skall komma/inte komma. lång väntan men jag hoppas den snart är över!

Ja, hoppas på snabb tid. Ringde idag men de skulle ringa upp imorgon kl 10.00. 

Vad mer exakt är pergotime? Vad gör det? Har hört ordet så många gånger nu så måste fråga ;) 

• MiaIa90
    Childofsnow skrev 2014-02-19 16:24:31 följande:

På tisdag morgon ska jag på utredning!!! :) 

Behövde dessutom inte alls betala dessa 2500:-. Tydligen hade kliniken en gynekolog som var kopplad till landstinget(?) och därför blir det bara 350:- . 
    Perfekt! 

Åhh vad fort de gick jätte skönt ju.
    Och vad billigt precis  som de är med landstinget:).
  • Childofsnow

Idag var första besöket på utredningen... 

Gynekologen frågade lite frågor och gjorde vul. Hon kunde se att allt såg fint ut och att jag haft ägglossning från höger äggstock denna månad. Hon kunde också se att mensen var på väg :( Slemhinnorna var tjocka som de är innan mens. 

På måndag ska jag dit igen och ta blodprover. Då ska hon kolla ämnesomsättningen och hur många ägg som finns kvar i äggstockarna. 

Sedan ska jag dit ytterligare en gång (efter mens) för att kolla hur det ser ut när slemhinnorna är tunnare. Då får jag också svar på testerna :) 

Hon ville också att jag skulle tjata lite på sambon att komma dit också... ska försöka. 

Fick verkligen världens bästa bemötande och en otroligt  snäll och gullig gynekolog. skönt! sånt betyder så mycket. 

• MiaIa90
    Childofsnow skrev 2014-02-25 17:51:44 följande:

Idag var första besöket på utredningen... 

Gynekologen frågade lite frågor och gjorde vul. Hon kunde se att allt såg fint ut och att jag haft ägglossning från höger äggstock denna månad. Hon kunde också se att mensen var på väg :( Slemhinnorna var tjocka som de är innan mens. 

På måndag ska jag dit igen och ta blodprover. Då ska hon kolla ämnesomsättningen och hur många ägg som finns kvar i äggstockarna. 

Sedan ska jag dit ytterligare en gång (efter mens) för att kolla hur det ser ut när slemhinnorna är tunnare. Då får jag också svar på testerna :) 

Hon ville också att jag skulle tjata lite på sambon att komma dit också... ska försöka. 

Fick verkligen världens bästa bemötande och en otroligt  snäll och gullig gynekolog. skönt! sånt betyder så mycket. 

Gud vad skönt ju och att de gick bra. 
    De kommer bara bli bebbe. 
    Jag fick min mens denna gången precis på dagen
  • Childofsnow

Utredningen är nu klar! :) 

De hittade inga fel. Tvärtom. Allt såg riktigt riktigt bra ut. Jag hade stor äggreserv och alla prover var exemplariska ;) Gynekologen berättade också att jag ser ut att släppa 2 ägg denna månad så jag har alltså anlagen att få tvillingar. Känns jätteroligt och det var som en sten som släppte. Kanske jag kan börja slappna av nu? känns så :) 

Svar på tråden Försökt i 2år och killen vill vänta med utredning.