• Sofiafia

Försökt i 2år och killen vill vänta med utredning.

hej hej jag hoppar med här om det går bra!

Jag och min man har försökt nu i ca 3 år utan lyckat resultat. vid jul 2012 fick vi föda ut våra ängel pojkar. jag var då i v18+1 det var enäggstvillingar. nu har det gått lite mer än ett år sedan dess och det har fortfarande inte visats något + på stickan. det visade sig att jag inte har någon ägglossning utan jag fick rådet att gå ner 10 kg för att sedan få hjäp med ägglossnings stimulerande läkemedel (pregotime). med dem fick jag ägglossning. nu har jag bm imorgon.

jag gjorde ett test i morse men det visade inget +, kan dock varit för tidigt.

om det skulle vara så att det är negativt så undrar jag om det är fler som har graviditets symptom som kraftig trötthet, illamående som kommer och går, och väldigt ömma bröst.? är dte bara min kropp som spelar mig ett spratt eller kan det vara så att det är något där inne??!!!

• Sofiafia

Ja det var en jätte jobbig tid. det hände 6 dagar innan julafton, och samma vecka fick min syster föda ut en alldeles underbar liten prinsessa. det som hända mig och min man gjorde så att min syster inte ville föda sitt barn och blev en jätte stor påfrestning på henne.
    ja man blir ju frustrerad.... och när man pratar med folk (vänner som barnmorskor) så säger dem till en att inte tänka på det,,,
    åå det är ju inte det lättaste när det är ens högsta önskan att få en liten knodd som sedan skall växa upp!

hur gör ni för att slå bort dessa tankar? finns det några tips?

Nu skall jag som sagt ha min mens här imorgon om den nu kommer 14 dagar efter man haft ägglossning, för det skall den väl? skulle den inte komma imorgon så kommer man bara få upp förhoppningarna å så tar man ett test någon dag senare som visar negativt å vips så är den där förbannade veckan här ändå på någon timma.

• Sofiafia
    MiaIa90 skrev 2014-02-11 20:49:37 följande:
    men fy vad jobbig jul de måste blivit:(. 
    Nej men vat tråkigt att hon kände de så man är ju glad för andra som får barn fast man känner att man vill de ska vara en själv ju. 
    Lättare sagt en gjort och inte tänka på de de är de enda man gör nästan från och till hela tiden ju. 
    Finns inga tips på hur man ska slå bort alla tankarna m m. 
    De är bara att försöka så gott man kan. 
    Äl kan man ha lite olika dagar alla har inte 14dagar mellan äl och mens. 
    ja min syster hade det jätte jobbigt. sedan var det väldigt tufft för mig att träffa den lilla för första gången på juldagen. men det var den finaste prinsessan jag någonsin skådat. å som jag hade henne i min famn hela dagen förutom då min syster skulle amma.... och det var ingen i familjen som ens funderade på att ta henne från mig!!

jag har läst på lite olika sidor att mensen bör komma efter 14-16 dagar då  äl vart! men det kanske inte stämmer då? aja det är la bara att vänta på den dör förbannade mensen flr att sedan försöka igen med nästa pregotime kur.
  • Sofiafia

Jag hoppas på att den inte kommer alls!
    Nä jag har inte pco men har inte haft någon ägglossning på grund av min vikt säger dem å då är jag inte jätte tung. Å sen kom den i te efter viktnedgången å då fick jag pregotime.

• Sofiafia
    MiaIa90 skrev 2014-02-12 18:49:17 följande:
    Ahh då förstår jag lika som här då vägde för mycket så äl kom inte men nu är de igång. 

Hur länge har din äl vart igång då? jag fick min mens dagen efter jag gjort ett test som vanligt. så nu är det bara att vänta på dag 5 så man kan börja med nästa kur pregotime. hur länge har du ätit pregotime? har du några biverkningar?
  • Sofiafia
    MiaIa90 skrev 2014-02-14 20:06:23 följande:
    vet inte riktigt fick ju helt utslag förra månaden men inte så starkt denna gången. 
    Jag har inte ätit pregotime har inte fått de för vägde för mycket. 

okej! hur tar din kille detta då? Tycker han det är jobbigt?
  • Sofiafia
    Childofsnow skrev 2014-02-16 16:35:06 följande:
    Nej, ska ringa imorgon. De har telefontid mellan 13.00- 15.00 då :) Lät inte som att de hade så långa väntetider, så hoppas på att få tid snart :):)

då håller vi tummarna för att du får en tid ganska snart å att du/ni får reda på varför det inte blivitt något! samt att ni får hjälp om de skulle behövas. Själv skall jag börja med min andra kur av pregotime imorgon, sen är det bara att köpa äl test för å se så man får ägglossning å sen är det bara att köra!! åå så får man vänta på att mensen skall komma/inte komma. lång väntan men jag hoppas den snart är över!
Svar på tråden Försökt i 2år och killen vill vänta med utredning.