• pcosfru

nu har jag hamnat i moment 22 jag behöver hjälp

hej har varit hemma i 15 år pga av ryggen  sen har jag gått  undersköterska linjen jobbade som de sommaren 2012   pga av att jag råkade somna lite lätt 0630 till 0700 jag hade vaken natt  min  migrän kom efter 5 på morgonen , gav kunden medecin som  vanligt 0500 och bytte på honom .  sen dess får inte jag nå jobb pga av att referensen är inte nå bra . jag blir tokig dom är inte villiga att ge mig en ny chans innan jag får bättre referens hur ska man få de när ingen tror på mig ändå har jag sagt att jag jobbar aldrig mer natt . när jag hade mitt sommarjobb passade jag alltid tiderna utan de var sista natten av 3 som de braka de står jag för men hur ska jag göra för att kunna visa fram fötterna när ingen tror på mig .

behöver råd  för jag blir galen tror jag 

• Svar på tråden nu har jag hamnat i moment 22 jag behöver hjälp
  • Ollibolli

TS, jag hänger inte alls med. Vad var det egentligen som hände på det där sommarjobbet? Har läst texten tre gånger nu men får inte ihop det...

• pcosfru

jag jobbade dagtid  hela sommaren  sen  fick jag förfrågan av min enhetschef om jag skulle kunna tänka mig att jobba 3 nätter innan jag slutade för sommaren , jag tackade ja och  dom 2 första nätterna inga problem men de var 3 natten  de hände   jag hade gjort mina natt sysslor jobbade på en gruppbostad där en kund  som skulle ha medecin kl 0500 och bytt blöja  . sagt och gjort jag gjorde de . sen så kände jag att  jag fick ett väldigt kraftigt migrän anfall tänkte jag sätter mig i soffan klockan var då 0630 men de skulle inte jag ha gjort för då råkade jag slumra till till morgon personalen kom kl 0700. vart hemskickad fort som attan , när jag kommit hem ringde jag direkt min chef och sa exakt vad som hänt . de var det som hände den  2 augusti 2012  på natten

hoppas ni förstår hur jag menar 

• pcosfru

nu är de många som läst  detta .nu har jag förklarat så gott de går så nu får ni gärna ge mig tips 

• Fanny b
    pcosfru skrev 2014-02-11 00:40:14 följande:
    jag jobbade dagtid  hela sommaren  sen  fick jag förfrågan av min enhetschef om jag skulle kunna tänka mig att jobba 3 nätter innan jag slutade för sommaren , jag tackade ja och  dom 2 första nätterna inga problem men de var 3 natten  de hände   jag hade gjort mina natt sysslor jobbade på en gruppbostad där en kund  som skulle ha medecin kl 0500 och bytt blöja  . sagt och gjort jag gjorde de . sen så kände jag att  jag fick ett väldigt kraftigt migrän anfall tänkte jag sätter mig i soffan klockan var då 0630 men de skulle inte jag ha gjort för då råkade jag slumra till till morgon personalen kom kl 0700. vart hemskickad fort som attan , när jag kommit hem ringde jag direkt min chef och sa exakt vad som hänt . de var det som hände den  2 augusti 2012  på natten

hoppas ni förstår hur jag menar 
    Om jag förstått det rätt så somnade du efter har gjort klart dina arbetsuppgifter för natten? Missade du några larm p g a du somnade? Om du inte gjorde det och hade gjort klart dina uppgifter för natten, varför fick du en så dålig referens, visst jag förstår att din arbetsgivare  måste ta upp att du somnade men hen kunde ju ha tillagt du inte missade någon patient p g a det.
  • Fanny b
    pcosfru skrev 2014-02-11 10:56:15 följande:
    nu är de många som läst  detta .nu har jag förklarat så gott de går så nu får ni gärna ge mig tips 
    Som jag ser det har du två alternativ, antingen ta med din dåliga referens i dina jobbansökningar och förklara varför den är dålig, skriv t ex att du ångrar det som inträffade, men du har insett att nattjobb inte passar dig, därför söker du dagjobb, eller så struntar du i att ta med denna referens. 

Ett annat alternativ kan vara att du pratar med din handledare om du kan få söka en praktikplats som undersköterska under en begränsad period, på  t ex 2 veckor. Om du för göra detta och sedan får en praktikplats har du möjlighet att få en bättre referens av denna arbetsplats, som sedan kan använda när du söker arbete. Om du gör ett bra arbete finns också chansen att du får arbeta där som timvikarie efter du avslutat din praktik.
  • pcosfru

ja jag skötte allting under natten som jag skulle göra, nej jag missade inga larm under den natten . ja på  mötet med enhetschefen så sa hon att hon tycket de var bra som jag gjort att ringa henne direkt på morgonen .  men vet mycke som hänt inom kommunen men dom får behålla jobbet och jag har ingen chans att visa framfötterna . har pratat med kommunen men dom vägrar hjälpa mig med jobb innan jag får en bättre referens , har sökt ca 700 jobb men inget jobb pga av detta 

• Fanny b
    pcosfru skrev 2014-02-11 20:04:53 följande:
    ja jag skötte allting under natten som jag skulle göra, nej jag missade inga larm under den natten . ja på  mötet med enhetschefen så sa hon att hon tycket de var bra som jag gjort att ringa henne direkt på morgonen .  men vet mycke som hänt inom kommunen men dom får behålla jobbet och jag har ingen chans att visa framfötterna . har pratat med kommunen men dom vägrar hjälpa mig med jobb innan jag får en bättre referens , har sökt ca 700 jobb men inget jobb pga av detta 
    Har du försökt få en praktikplats inom AF som undersköterska?  Har du testat att söka jobb inom privata vårdgivare? Försökt få arbete inom hemtjänsten?  Genom din utbildning bör du kunna få arbete som personlig assistent.
  • pcosfru

de ska jag försöka till och med AF tycker  att de är jobbigt , jo jag ska försöka ordna en praktik plats så man kan visa att jag  kan jobba och sköter mitt jobb. jag har sökt privata och över allt känns de som . jag ska ringa lite under veckan . för jag håller som sagt på att bli galen är deprimerad men håller skenet uppe för maken han vet vad som hänt .  å  på sjukan brukar jag jobba natt då och då har aldrig somnat och kommunen vill inte  ta emot den referensen eftersom jag ej jobbar samman hängande där.

så alla råd jag kan få är bra

• Obliviate

Har en kompis som hade liknande problem som dig. Hon tog helt enkelt en praktikplats på ett annat ställe och fick därigenom en timanställning och bra referenser från den platsen.

Så sök praktikplatser och visa vad du går för. Visst, det är skittrist att praktisera som nått när du redan kan arbetet o vet vad det innebär men ibland får man helt enkelt stå ut.

• pcosfru

ja precis tack för svaret de är de jagär ute efter att visa att jag kan jobbet 

• bonäslina

Låter mycket konstigt om du nu har arbetat/arbetat inom landstinget, att inte det kan användas som referens? 

• pcosfru

ja för de tycker jag med är bara nattvak ngn gång långt mellan varven dom på kommunen vill att de ska vara sammanhängande  . kommunen är ett ställe för sig har sagt att jag inte ska jobba natt utan dag och kväll men dom viker inte en tum , vill bevisa att jag kan men man får ju inge jobb hur man än gör 

• bonäslina

Fast det är ju olika teamchefer på olika ställen. . Alla kan väl inte tycka samma? För då ligger det antagligen nått mer bakom denna historien.. eller gör det inte det... så bör ju media vara intresserade av att någon blir så pass särbehandlad? För söker du en tjänst o du skriver landstinget som referens. . Så har dom ju ingen anledning att fråga din gamla chef där du gjorde bort dig?

• pcosfru

jag gjorde bort mig inom kommunen   . får inte jobba ngt speciellt mycke via landstinget . jag har sökt en massa jobb men de blir avslag  hur jag än gör . de ligger inget annat bakom de utan de var de jag råkade somna en kort stund . de är ett helsike när man måste hålla skenet uppe de är bara maken som vet om detta som jag gjort och min mamma som var så stolt henne måste jag ljuga för och säga att de beror att jag inte får nå jobb att jag varit hemma i 15 år pga av ryggen  alltså borta från arbetsmarknaden . . näjag vet inte vad jag ska göra så de är därför detta är ett moment 22 och jag mår pyton över det . 

Svar på tråden nu har jag hamnat i moment 22 jag behöver hjälp