• Falajänta

kattlådor som håller sanden i lådan?!

Hej!
    Jag behöver tips ang. kattlådor och kattsand..
    Vi har två katter, varav en går ute nästan dygnet runt, förutom på natten. Den andra är inne jämt.

Vi har ett litet badrum, med två kattlådor. Precis breve lådorna är duschen.
    Båda katterna är värdelösa på att hålla sanden i lådorna, vilket gör att små korn kommer i duschen hela tiden- gegga som fastnar på väggar&golv!

Nu vill jag ha tips på lådor som håller inne sanden i lådan, ev. någon matta som samlar upp allt. NÅGON som har tips?! Håller på att bli tokig! Tack.

Du är du och jag är jag, vem är dummast?
  • Svar på tråden kattlådor som håller sanden i lådan?!
  • Lady Paraplyh

Det billigast är nog att köpa en plastback med riktigt höga kanter på IKEA.

• Marie0201

Vi har en liten "dörrmatta" till kattens kattlåda. Köpte en billig liten matta på IKEA för typ 10 kronor och la under. Visst kommer det lite lite grus utanför även den, men det mesta hamnar precis utanför lådan på den lilla matta. "Ruskar" bara av mattan över papperskorgen när det samlats grus där.

Värt ett försök!

• LarcEnCiel

Jag har precis samma problem! Har två "dörrmattor" från IKEA liggande under/runt, men sanden skvättes likväl ut över hela badrummet... Och då har jag ändå en låda med tak. Är just nu på jakt efter en låda med hög kant även där framme, men har inte hittat någon bra än. 

• riboflavin

Lådor från Peewee har väldigt höga kanter, men är anpassade för spånpellets. De kan kanske ha någon modell för vanlig sand också.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Liil

Nu skriver du sand, men har du testat pellets? Jag hade pellets till  min kisse och det var någon enstaka som hamnade utanför lådan. Inte lika tungt att bära hem heller Skrattande

• Falajänta

Tack för alla svar :) !

Ja, vi har testat pellets, vilket katterna avskydde.. så dom gjorde sina behov i den gamla soffan.. Men vi har hittat en sand som dom trivs med nu iaf ;)

Du är du och jag är jag, vem är dummast?
  • nemo1

Förvaringslådor, ca 48 liters m höga kanter. Finns att köpa på Ikea Rusta ÖB.

• Jocke ekberg

Jag har lärt mina katter att gå i sandlådorna ute på lekplatsen. Hur smidigt som helst! Slipper man mocka med skiten inne i lägenheten.

• Majsan70

De hade täckta lådor med extra höga kanter när jag var o handlade på Grizzly förra veckan. STOR låda oxå. Kostade runt 300 spänn nånstans. Snyggt o prydligt!

Svar på tråden kattlådor som håller sanden i lådan?!