• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Årtiondets raketer - vilket pojknamn gillar du MEST?
  • BinaBurner

Vincent gillar jag. Är heligt trött på de andra, i synnerhet Charlie. Jack tycker jag funkar jättedåligt på svenska dessutom, och det gör mig grinig.

• Mialinnea

Röstade på Wilmer, hade min dotter varit pojke hade hon fått det namnet. Känner barn med alla namnen.

• MissEofc

Älskar Charlie! Gjort sen jag var liten, då dagis hade vi en handdocka som fröknarna använde som hette Charlie ;)
    Ville ha det till namn på en son men nu heter dotterns kusin det så det blir inte av :)

• Mamman till trollen

Jack tycker jag är fint, skulle gärna döpa nästa barn, men maken gillar inte det namnet. Minst gillar jag Vincent och Leon, Charlie är helt okej och Wilmer är mellan Jack och Charlie.

❤️Elias-07❤️Wilma-09❤️Fanny-11❤️
  • Gladdys

Röstade på Jack då min son heter det :) Vet flera pojkar som heter Vincent och det är fint tycker jag :)

• Lufsan

Jack tänkte vi om vår dotter varit en son. Nu är jag ganska säker på att det bara blir tjejer här hos oss. Bara en känsla jag har. 

En dag i sänder.
  • Sthlmtjej24
    fluu skrev 2014-02-13 20:25:16 följande:
    Urk, inte en bokstav rätt hos mig. Men minst hemskt är nog Vincent.
    You read my mind! 
  • Rosa rugosa

Röstade på Wilmer men är inte jätteförtjust i något av namnen just på grund av föräldrarna som ger sina barn dessa namn, känner en hel del, undantaget "Jackar".

• MrsFreud

Gillar Charlie och Jack. Vi funderade på Charlie tidigare. 
    Känner barn med alla namnen. 

• virkad mamma

Gillar inte nåt av namnen. Charlie om det är smeknamn till Carl. Eller Vilmer enkel-v om jag måste välja

• YokohamaNr2

Hade Vincent på vår lista 2005 men glad att vi skippade det, känns inte alls rätt längre. Gillar Jack mest av dessa namn, tycker det är fint med svenskt uttal också

Charlie tycker jag låter som ett smeknamn
    Vilmer låter påhittat
    Leon är ok men nja vet inte med det heller, tycker iså fall Leo är finare

Svar på tråden Årtiondets raketer - vilket pojknamn gillar du MEST?