Har du anställda - vad händer om du går bort? EF
Jag har enskild firma och anställda. Tänker mycket på vad som händer om jag dör eller blir oförmögen att göra nåt. Visst man ska ha en ersättare, men det har jag inte. Min man har inte detta som sin starka sida.
Kan man ha en revisor som sin stand in, utan att betala en förmögenhet? T.ex. varje månad uppdatera ett usb med bokföringen på? Ifall att nåt händer, så finns det där...
Eller ska man lämna ett spår med lappar på pärmarna, medtages till revisorn ifall...
Hur har ni gjort, framför allt ni som sköter ekonomin själva?
Om man dör, fryser lönerna fast i en enskild firma då, tills allt är klart, eller kan någon annan, tex revisor, föra över löner till folk?
Blir ju svårt om barnen och min man enligt lagen ärver alla mina tillgångar och folk blir utan lön! Min man skulle vara lika noga som jag med att pengarna kom till rätt ägare, men en advokat angående omyndiga barn... (maken kan ju stryka med samtidigt!)
Hade inte tänkt dö än men jag jobbar med folk som råkat illa ut, så tanken ligger nära till hands.