• Anonym (pilla)

kommer jag bli sjuk med andra barnet också?

Fick för några dagar sen reda på att jag var gravid. Tänkte abort direkt å blev så rädd. Med mitt första barn fick jag havandeskapsförgiftning (hf). Det var snart 2 år sedan. Äter mediciner mot högt blodtryck fortfarande och får nog göra resten av mitt liv. Ska jag nu behålla barnet kommer jag få trappa ner medicinen. Provat det innan och mådde så dåligt. Migrän hela tiden och bt blev alldeles för högt. Någon som har erfarenhet av detta innan? Blev ni sjuka igen? Eller gick allt bra ändå? Kejsarsnitt? Hjälp mig vill veta!

• Svar på tråden kommer jag bli sjuk med andra barnet också?
  • Anonym (tjej)

Risken ökar om du haft det tidigare men minskar ju längre tid du haft samma partner, om ni haft oskyddat sex eller oralsex och han kommit i dig. Det låter helt galet men ju mer oralsex du har på honom nu och sväljer desto mindre risk för hf. Din kropp vänjer sig vid honom och reagerar då inte lika starkt på barnet.

• Anonym (???)

Huh?

Anonym (tjej) skrev 2014-02-18 23:23:46 följande:
    Risken ökar om du haft det tidigare men minskar ju längre tid du haft samma partner, om ni haft oskyddat sex eller oralsex och han kommit i dig. Det låter helt galet men ju mer oralsex du har på honom nu och sväljer desto mindre risk för hf. Din kropp vänjer sig vid honom och reagerar då inte lika starkt på barnet.

• Abc321

WTF?????
  • Anonym (Hf)

Jag hade måttlig hf med första och HELLP med andra barnet. Tredje förlorade jag i magen. Med fjärde fick jag äta trombyl, fick bara lätt hf, så det hjälpte förmodligen. Vaginala förlossningar men igångsatt alla gånger. Fråga efter Trombyl!

Jo, det där har jag också läst. Nån forskning i Nederländerna. Tyvärr gillar jag inte att svälja...
  • Anonym (tjej)

Vaginalt oskyddat sex borde också fungera...

• Anonym (pilla)

Har nu bestämt mig för abort. Är för rädd och vill inte ha ett barn till just nu när killen har osäkert med jobb och jag kommer bli sjukskriven jätte tidigt. Kommer inte funka. Tack för alla svar :) får bli lite mer planerat nästa gång.

• Anonym (Hf)
    Anonym (pilla) skrev 2014-02-26 09:36:40 följande:
    Har nu bestämt mig för abort. Är för rädd och vill inte ha ett barn till just nu när killen har osäkert med jobb och jag kommer bli sjukskriven jätte tidigt. Kommer inte funka. Tack för alla svar :) får bli lite mer planerat nästa gång.

Hoppas att allt går bra för er, trots allt!
Svar på tråden kommer jag bli sjuk med andra barnet också?