• tiiitti

tar barnet skada av att sova hos mormor och morfar två ggr i veckan?

Jag är ensamstående förälder sen ett halvår tillbaka, till en 2 åring. I samband med seperationen började jag jobba och min son på dagis.
    Jag jobbar olika arbetstider, varav två ggr i veckan är det natt från kl 15.
    Dessa nätter sover min son hos mina föräldrar, som sen lämnar honom på dagis dagen efter.
    Är så rädd för att detta ska påverka min son, när han pendlar hit och dit mellan två hem. Bör jag försöka byta jobb? Vilket inte är världens lättaste.

• Svar på tråden tar barnet skada av att sova hos mormor och morfar två ggr i veckan?
  • Nyfikna72

Nä det kommer inte att påverka han annat än att han får en jättebra relation till dina föräldrar, i övrigt så lär han nog förstå om du förklarar varför. Det vore väl skillnad om han flyttade dit......

• mia maria

Nej han kommer förmodligen inte att påverkas negativt på något sätt

Min mamma var "dagmamma" till min äldste son när han var 2-3 år, hon tog friår från jobbet då för att vara med honom när jag jobbade skift.
    Hon har även varit barnvakt åt min yngste son mkt, o båda pojkarna har haft regelbunden barnvakt i form av mormor, farmor eller vänner till mig då jag har jobbat helger.

Ingen av dem verkar må särskilt dåligt

• mammalovis

Om barnen skulle haft en relation med pappan på liten nivå, så förespråkas just några timmar flera gånger i veckan om man inte har 3, 3, 2-system, så är bara barnet tryggt och allt känns välbekant med mormor och morfar är det väl bara positivt för alla parter.

Svar på tråden tar barnet skada av att sova hos mormor och morfar två ggr i veckan?