• FuckGoggleAskMe

Jag dricker aldrig starksprit till frukost på arbetsdagar ...

... och denna levnadsregel är jag stolt över. Har du någon liknande devis? Fast å andra sidan kör jag aldrig långtradare nykter heller.

• Svar på tråden Jag dricker aldrig starksprit till frukost på arbetsdagar ...
  • Kerubmamman

Det låter förfärligt att du späkar dig på sådant sätt på arbetsdagarna. Gör du verkligen en bra arbetsinsats då? Vad säger chefen och ev kunder?

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • FuckGoggleAskMe
    Kerubmamman skrev 2014-02-22 00:52:24 följande:
    Det låter förfärligt att du späkar dig på sådant sätt på arbetsdagarna. Gör du verkligen en bra arbetsinsats då? Vad säger chefen och ev kunder?

Nja det funkar väl sådär, men lite får man offra för sina ideal. I går morse var jag spiknykter på jobbet, och oj vilken tuff dag det blev.
  • FuckGoggleAskMe

Ingen annan som inte dricker starksprit till frukost på arbetsdagar? Då förutsätter jag att alla andra gör det.

• Kerubmamman
    FuckGoggleAskMe skrev 2014-02-22 20:24:06 följande:
    Ingen annan som inte dricker starksprit till frukost på arbetsdagar? Då förutsätter jag att alla andra gör det.
    Efter att jag började jobba på förlossningen har jag istället börjat röka braja på morgonen, då är jag på samma plan som de lustgashöga blivande mödrarna. 
  • FuckGoggleAskMe
    Kerubmamman skrev 2014-02-22 20:27:58 följande:
    Efter att jag började jobba på förlossningen har jag istället börjat röka braja på morgonen, då är jag på samma plan som de lustgashöga blivande mödrarna. 

Snacka om empati, jag blir nästan tårögd av din höga arbetsmoral!
  • sextiotalist

Nej såklart man inte gör det, man hinner inte med en rejäl sillfrukost på morgonen, inte ens en champagnefrukost hinner man med. Det är sorgligt men sant.

• FuckGoggleAskMe
    sextiotalist skrev 2014-02-23 08:41:58 följande:
    Nej såklart man inte gör det, man hinner inte med en rejäl sillfrukost på morgonen, inte ens en champagnefrukost hinner man med. Det är sorgligt men sant.

Fickplunta på bussen skulle kanske funka, fast lite skvalpigare om man ska köra bil samtidigt, och det blir lite bökigt med sillarna och eventuella medpassagerare på allmänna kommunikationer kanske inte alltid uppskattar varken sillätningen eller de obligatoriska snapsvisorna. Folk är så småsinta.
  • Ascendere

På företagets årliga julfest har jag aldrig kissat i glöggen, det är en bra levnadsregel tycker jag, jag tror julfesterna skulle bli mycket trevligare om alla anställda försökte leva upp till detta. 
    Som i julas, gick ju knappt att dricka glöggen efter att säljavdelningen varit där!

• FuckGoggleAskMe
    Ascendere skrev 2014-02-25 09:23:40 följande:
    På företagets årliga julfest har jag aldrig kissat i glöggen, det är en bra levnadsregel tycker jag, jag tror julfesterna skulle bli mycket trevligare om alla anställda försökte leva upp till detta.  Som i julas, gick ju knappt att dricka glöggen efter att säljavdelningen varit där!

Jasså, inte just i glöggen? Det låter också som en politiskt korrekt levnadsregel tycker jag. Du verkar vara motståndskraftig mot frestelser måste jag säga. Jag undviker kommentarer om säljavdelningen.
Svar på tråden Jag dricker aldrig starksprit till frukost på arbetsdagar ...