Anonym (M.L.) skrev 2014-02-23 08:57:25 följande:
Vi har varit tillsammans i 4 år och vardagens trötthet gör sig ofta påmind för oss. Höga krav på jobbet, nytt jobb, flytt, ohälsa ( äter antidepressiva) m.m. Vi behöver "skapa" mysig stämning ofta, för att få till det. Ibland har det gått två månader emellan och ibland 1 ggr i veckan. I början va det så klart oftare. Kommentera gärna era svar! Hur ofta har ni lust innan dessa gånger? Eller får ni lust när ni väl sätter fart? Eventuella hälsobesvär?
Du får plussa nästan tjugo på era fyra år

.. Jag valde första alternativet, blir kanske inte varannan dag _alltid_, men i snitt tror jag nog vi landar på 3-4 ggr/vecka om vi pratar penetrerande sex... Sen blir det lite annat också, nån avsugning, stund med bara smek, onani - själv eller tillsammans, i går tex önskade mannen att få se när jag tillfredsställde mig med massagestav, och runkade själv bredvid under tiden... *S*
Lust, har jag nog någon stund varje dag! Dock blir det inte så att det blir sex varje dag för den skull - jag kan gå omkring och vara kåt en hel förmiddag, men sen på kvällen när läge dyker upp så är vi för trötta, eller annat...
Jag är sjukskriven för utmattningssyndrom, har värkproblem - fibromyalgi säger läkarna... Maken har dubbla diskbråck. Det undrade du också över...
Vi tycker bägge två att sexet är viktigt i vårt förhållande, ett starkt kitt mellan oss... Avstressande och bra för både kropp och själ... Vi ser till att skapa tillfällen till umgänge, tar tillvara på tillfällen som ges, och prioriterar att ägna oss åt varandra! Är man trött... Ja då är man... Men oftast (inte alltid såklart...) så är vi bägge väldigt lättväckta - och går att få igång relativt problemfritt om den ene börjar när den andre kanske inte är jättemkt på hugget...