• Anonym (M.L.)

Ni som varit ihop i över 4 år - hur ofta har ni lust och har sex?

Vi har varit tillsammans i 4 år och vardagens trötthet gör sig ofta påmind för oss. Höga krav på jobbet, nytt jobb, flytt, ohälsa ( äter antidepressiva) m.m. Vi behöver "skapa" mysig stämning ofta, för att få till det. Ibland har det gått två månader emellan och ibland 1 ggr i veckan. I början va det så klart oftare. Kommentera gärna era svar! Hur ofta har ni lust innan dessa gånger? Eller får ni lust när ni väl sätter fart? Eventuella hälsobesvär?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som varit ihop i över 4 år - hur ofta har ni lust och har sex?
  • Anonym (M.L.)

Ni som har ohälsa och stressigt, Hur håller ni lusten levande? När vi är trötta faller vi ihop i en liten hög i soffan bara.... Vi har båda perioder av Depp, men jag mkt mer. Medicinen påverkar kanske med. Men man känner lätt att det är något fel på en...

• Anonym (5 år)

Det går i perioder. De första 3 åren hade han mer lust, typ varje dag, men jag hade mer sällan pga stress. 

Nu är det precis tvärtom.. Men jag tycker ändå att vi lyckas hålla det på en jämn nivå. Det kanske går 2 dagar mellan varje gång.

• Vaken

Drygt 20 år tillsammans och 3 barn under 10 års ålder. Vi har båda heltidsjobb och mitt arbete är väldigt krävande och jag jobbar mellan 40 och 70 timmar per vecka. Trots många gånger ett stressigt liv är det inget fel på lusten. Vi har sex 6-10 ggr / vecka. Det finns inget som är mer avstressande och rekreerande än bra sex.

• Prutt

Det varierar väldigt mycket. Nu har det varit typ en gång i veckan i en period. Innan det var det två gånger om dagen. En gång hade vi inte sex på flera månader. Vi har vart ihop i 9 år.

• Anonym (5 år)
    Vaken skrev 2014-02-23 12:25:27 följande:
    Drygt 20 år tillsammans och 3 barn under 10 års ålder. Vi har båda heltidsjobb och mitt arbete är väldigt krävande och jag jobbar mellan 40 och 70 timmar per vecka. Trots många gånger ett stressigt liv är det inget fel på lusten. Vi har sex 6-10 ggr / vecka. Det finns inget som är mer avstressande och rekreerande än bra sex.
    Underbart!
  • Carolina01

Varit tillsammans i snart 8år, 2 barn (en 3åring och en 6månaders), har sex 1-2ggr/vecka ibland mer/mindre... Blivit mycket mindre sen vi fick barn!

• Momalicious

Vi har varit ihop i typ fem år, har en treåring. Vårt sexliv varierar mycket. Under graviditeten hade jag NOLL sexlust verkligen. Sen har jag k perioder ätit antidepressiva som även de tar bort min sexlust. Nu har jag börjat med ett nytt preparat som inte har det som biverkning och nu är det väl normalt igen med minst 3 ggr veckan, ofta mer.

• HäckHäxan

När de hade gått 4 år så hade jag fortfarande lust varje dag, hade gärna kört fler än en gång per dag. Däremot låg vi olika i lustnivå från start så det kunde jag ju glömma, sista året var jag ju dessutom gravid och då ville jag hela tiden, helt galet, kände mig galen. Nu är jag i ungefär samma läge, fast singel då men jag tror de är nått med åldern, hormoner och sånt som skapat det nu.

Första två åren pluggade jag 160% ena året och 50% andra året och så hade vi företag. Mannen hade diagnoser som påverkade vår vardag enormt och dränerade mig på enorma mängder energi. Första året skötte han dock mesta av hushållet, jag hade fullt upp med plugget och alla papper på firman och sånt. Han var hopplös med sånt och hade bara en order, ta inte bort något papper eller anteckning från skrivbordet PUNKT! Egentligen var det bara vårt första år som var bra, de andra var mer tja annat. Jag gick i väggen, men lusten var iaf samma, så jag antar att jag är översexuell eller nått Obestämd Tyst

Canis meus id comedit
  • HäckHäxan

Jo lägger rösten på en gång i veckan, det borde vara ett realistiskt medel under de fyra åren tror jag. OM den ena har lägre libido så får man ju helt enkelt gilla läget, men mycket onani blev det. * Onanidrottning*

Canis meus id comedit
  • Anonym (Kör på)

Ca 1-2 ggr/vecka och har varit ihop 10 år. 2 barn och ett 3:e på gång. Två heltidsjobb och visst är man trött, tycker inte det är en bra situation med att jobba heltid båda två med små barn men vi kommer dra ner på det efter nästa föräldraledighet. För det blir nog lite mindre nu, annars har frekvensen varit i princip den samma alla 10 år.

Dock tror jag som nån annan skrev att man bara får köra på ibland även fast man är trött. Det är bra för i alla fall vårt förhållande att vara nära.

• Anonym (Äl-sex)

Lust? Jag-aldrig,maken då och då. Sex? Vid äl.helt omöjligt rent fysiskt annars. Så 3-5 ggr per menscykel m.a.o.

• Vaken
    HäckHäxan skrev 2014-02-23 19:48:48 följande:
    Jo lägger rösten på en gång i veckan, det borde vara ett realistiskt medel under de fyra åren tror jag. OM den ena har lägre libido så får man ju helt enkelt gilla läget, men mycket onani blev det. * Onanidrottning*
    Canis meus id comedit

Hur ofta ska det vara för att man ska få kalla sig onanidrottning ?
  • M35

Varit tillsammans i knappt åtta år. Vi hade sex en gång förra våren och fler gånger blir det inte eftersom vi inte ska ha fler barn.

Sedan vi fick vårt första barn har hon sexvägrat i princip hela tiden, med undantag för sex i barnalstrande syfte. Det kändes bara ansträngt och konstlat när vi hade sex i våras, utan syfte att hon skulle bli gravid, så nu är ingen av oss intresserad av sex längre, vilket förstås är mycket bättre än att än är det och en inte är det.

• NyttNamn
    Anonym (M.L.) skrev 2014-02-23 08:57:25 följande:
    Vi har varit tillsammans i 4 år och vardagens trötthet gör sig ofta påmind för oss. Höga krav på jobbet, nytt jobb, flytt, ohälsa ( äter antidepressiva) m.m. Vi behöver "skapa" mysig stämning ofta, för att få till det. Ibland har det gått två månader emellan och ibland 1 ggr i veckan. I början va det så klart oftare. Kommentera gärna era svar! Hur ofta har ni lust innan dessa gånger? Eller får ni lust när ni väl sätter fart? Eventuella hälsobesvär?
    Du får plussa nästan tjugo på era fyra år Flört.. Jag valde första alternativet, blir kanske inte varannan dag _alltid_, men i snitt tror jag nog vi landar på 3-4 ggr/vecka om vi pratar penetrerande sex... Sen blir det lite annat också, nån avsugning, stund med bara smek, onani - själv eller tillsammans, i går tex önskade mannen att få se när jag tillfredsställde mig med massagestav, och runkade själv bredvid under tiden... *S* 

Lust, har jag nog någon stund varje dag! Dock blir det inte så att det blir sex varje dag för den skull - jag kan gå omkring och vara kåt en hel förmiddag, men sen på kvällen när läge dyker upp så är vi för trötta, eller annat... 

Jag är sjukskriven för utmattningssyndrom, har värkproblem - fibromyalgi säger läkarna... Maken har dubbla diskbråck. Det undrade du också över... 

Vi tycker bägge två att sexet är viktigt i vårt förhållande, ett starkt kitt mellan oss... Avstressande och bra för både kropp och själ... Vi ser till att skapa tillfällen till umgänge, tar tillvara på tillfällen som ges, och prioriterar att ägna oss åt varandra! Är man trött... Ja då är man... Men oftast (inte alltid såklart...) så är vi bägge väldigt lättväckta - och går att få igång relativt problemfritt om den ene börjar när den andre kanske inte är jättemkt på hugget...Drömmer
    Pour some sugar on me...
  • Anonym (2-3)

Sex 2-3 gånger i månaden. Varit tillsammans i 5 år och inga barn. Onani blir flera gånger i veckan (mkt skönare än sex).

• Anonym (Torka)

Här är det dött. Ca 5 årigt förhållande. Äter också anti-depprissiva och mår allmänt kasst. Händer väl ca varannan månad att vi får till det... Obestämd

• Anonym (M.L.)

Tack, intressant!!! Ja, det verkar variera mycket!! 😃

Svar på tråden Ni som varit ihop i över 4 år - hur ofta har ni lust och har sex?