• 040kille

Hur fördriva tid?

Vad hittar ni i panelen på när ni är hemma med sjukt barn? Tösen ligger och sover sådär feberrusigt och jag sitter här och kollar runt blad trådarna på grund av genuin uttråkning. När hon har piggnat till lite blir det att vi ska sy en gardin ihop. Vad hittar ni andra på när ni blir låsta av ett sjukt barn och där liksom inte finns något direkt att hitta på?

Det som kallas ödet är bara konsekvenserna av ens egen dumhet
  • Svar på tråden Hur fördriva tid?
  • Philippa

Vi myser med att läsa sagor och se på film.....

• cosinus

Vabbade i tisdags. Tvättade 4 tvättmaskiner, körde diskmaskinen, städade ungarnas klädlådor, dammsög, planterade om blommor (ok det gjorde jag innan jag dammsög).

Ja förutom matlagning och faktiskt umgås med barnen också. Tyckte det var jätteskönt att få en dag att vara effektiv på hemma. Men blir det för många brukar jag också klättra på väggarna. Då sätter jag små barn i vagn och tar en prommenad (ja även om de har lite feber, inte om de ligger över 39 för då är det så svårt att reglera värmen)

• 040kille

Dammsugning av hem står också på schemat här. Men det får också vänta till hon har vaknat. Bibblan lockar en del för att släpa hem något att stoppa näsan i, men de har inte öppnat än....

Man är märklig så, för när man är uttråkad blir det verkligen svårt att bryta det mönstret. Man blir bara mer och mer uttråkad.... :)

Det som kallas ödet är bara konsekvenserna av ens egen dumhet
  • cosinus
    040kille skrev 2014-02-27 10:20:59 följande:
    Dammsugning av hem står också på schemat här. Men det får också vänta till hon har vaknat. Bibblan lockar en del för att släpa hem något att stoppa näsan i, men de har inte öppnat än....

Man är märklig så, för när man är uttråkad blir det verkligen svårt att bryta det mönstret. Man blir bara mer och mer uttråkad.... :)
    Du kan göra storkok, då har du middag de dagar det är stressigt efter jobbet sen :)

Svar på tråden Hur fördriva tid?