• Betdan

LCHF eller kaloriräkning för viktnedgång?

Hej!

På vilket sätt han ni gått ner i vikt med? Vad har fungerat bäst för er? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden LCHF eller kaloriräkning för viktnedgång?
  • Zebbz

jag var med Fitenessfighten, fungerade riktig bra, tappade 13kg på dem 30 första dagarna fortsatte med konceptet som är att man skall äta var 3:e timma och träna 60min om dagen.
    idag -30 kilo. och då har jag faktiskt ätit mig smal.   

• Modernmom

LCHF! När jag räknade kalorier var jag hungrig jämt och gick inte ner ett skit. Stressen över att vara hungrig var nog en bidragande del till det.

När jag började med LCHF märkte jag enorm skillnad! Mätt är man hela dagen, humöret är jämt och harmoniskt i och med att blodsockret är en jämn nivå, man äter bara goda saker så man behöver inte avstå från gottigheter och jag har hittills gått ner 6 kilo av 8 planerade. Är egentligen rätt smal, så det var mer några trivselkilon som gärna fick lämna mig. Det första som märktes var centimeter runt magen som försvann, så det var väldigt positivt!

Det sista och viktigaste är att jag mår så himla bra. Min mage är lugn och harmonisk och skulle jag fuska någon gång, så mår jag totalt skit. Det värsta är att jag brukade må så jämt innan jag började med LCHF, men samtidigt hade man vant sig vid det så det var inget man tänkte på.

• CeeJay

Annat: Gastric Sleeve (pga sjukdom). NU kan jag dock hålla vikten med bra mat och träning

• Prutt

Det finns bra och dåliga saker med båda, men följer man dem så funkar de ju, båda två. Jag brukar varva mellan dem (2-3 v på varje) så att jag inte tröttnar.

• Thaleya1

Har PCOS kan endast gå ner i vikt om jag äter lchf (mest lc bara) och tränar som en tooooook!

• 5by5

Gick upp i vikt och mådde jättedåligt av lchf. Har använt shapeup och uteslutit socker, då går jag ner i vikt.

• BinaBurner

Jag mådde först jättebra av LCHF men det hände inte ett skit på vågen på hela det halvår jag försökte. Kompletterade med joggning och promenader. Började senare med nya Viktväktarna och det funkade klockrent för mig, även i perioder med mindre motion. Kom snabbt in i det och det var lättare att hålla även på besök hos andra och tillsammans med familjen.

• Pinot noir

Vad som fungerar för mig spelar ingen roll då vi är olika så det kanske inte fungerar för dig. Det du måste göra är att prova dig fram och se vad som fungerar för dig, ditt liv och med dina förutsättningar. 
    Så jag säger prova först en månad med det ena och om det inte känns bra så provar du något annat. 

• Celestialday

Jag hade en BMI i höstas på 27 och bestämde mig för att gå ner till 22-23. Är nu nere på 24,5, så jag har lite kvar. Jag äter en rejäl frukost och en vanlig lunch mitt på dagen, sedan äter jag inte mer. Klart att jag känner viss hunger på kvällen men jag tror att det är något man måste vänja sig vid om man vill gå ner i vikt. Hunger är inte direkt plågsamt, det är en viss sugande känsla bara.  

Svar på tråden LCHF eller kaloriräkning för viktnedgång?