• Fiffifia

Ni med moderkakan fram, när kände ni barnet i magen första gången?

Jag har min moderkaka på framsidan vilket dels har resulterat i inte så stor mage och dels har jag inte känt några rörelser än. Är i v 20 i dag (19+1) och har sett bebis på UL och allt såg bra ut. Men jag är så himla sugen på att känna rörelser och så småningom sparkar :)

Fler som har moderkakan på framsidan? När kände ni första gången? Det är min första bebis :)

• Svar på tråden Ni med moderkakan fram, när kände ni barnet i magen första gången?
  • Fiamedbarn
    Fiffifia skrev 2014-02-28 14:40:57 följande:
    Har tänkt på det, men alla tarmar har väl inte hamnat ovanför naveln för det? Ibland är det ju uppenbart de som kurrar och bubblar även längre ner och inte bäbis Skrattande

Många som känt riktigt tidigt. Om ni har moderkakan i framvägg är det ju ännu tidigare eller vad man ska säga. Lite avis.  Men inom någon vecka eller två verkar det som att det borde kunna vara min tur Glad
    Men livmodern ligger ju överst! Jag vet inte om tarmarna ligger bakom, men det borde de väl göra...
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • mammasmirakel

Vecka 19 med första barnet.
    Vecka 16 med andra barnet.
    Moderkaka i framvägg båda gångerna.

• Fiffifia
    Fiamedbarn skrev 2014-02-28 14:47:18 följande:
    Men livmodern ligger ju överst! Jag vet inte om tarmarna ligger bakom, men det borde de väl göra...
    Okej, jag har läst att de pressas uppåt i buken av livmodern. Såg även en bild av det som jag inte hittar nu. Men uppåt, bakåt kanske?
  • Fiamedbarn
    Fiffifia skrev 2014-02-28 15:15:18 följande:
    Okej, jag har läst att de pressas uppåt i buken av livmodern. Såg även en bild av det som jag inte hittar nu. Men uppåt, bakåt kanske?
    Jag antar det eftersom man känner livmodern med händerna från blygdbenet upp till naveln!
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Fiffifia
    Fiffifia skrev 2014-02-28 15:15:18 följande:
    Alltså tarmarna överst, ovanpå/bakom livmodern och dessa trycks uppåt när barnet växer.
  • marla333

Efter v 20, tror det var i vecka 22 jag kände bebisen första gången. Så håll ut, du får snart känns din bebis röra på sig :)

• Fiffifia
    marla333 skrev 2014-02-28 15:17:56 följande:
    Efter v 20, tror det var i vecka 22 jag kände bebisen första gången. Så håll ut, du får snart känns din bebis röra på sig :)
    Härligt! :) Ska bli så himla roligt första gången!
  • velo

Är nu inne i min tredje grav och har denna gång moderkakan i framvägg! Kände första rörelserna i v 16/17. Kände i samma veckor med mina andra barn, där moderkakan inte låg i framvägg, men jag tyckte att rörelserna kändes annorlunda då. Men det där kan ju variera så otroligt mycket när man känner barnet första gången!:)

• Evelinawahlstrom

hoppar in här en med liten kommentar! 

jag är i vecka 20 och har inte känt nånting.. väntar och väntar. 

Vill så gärna känna nått snart !
Svar på tråden Ni med moderkakan fram, när kände ni barnet i magen första gången?