• Antirasist

Vilket barn gillar du bäst?

Jag har en känsla att man alltid gillar det minsta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-01 01:08
    Egna barn alltså

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket barn gillar du bäst?
  • Cogito ergo sum

Båda..Minst och störst

• Monchichier

Menar du egna barn eller barn i allmänhet.

Dottern har en kompis som är tre äpplen höga, hon är liten på alla sätt det går att vara liten på av olika anledningar. Mer enerverande och hjälplöst barn finns inte.

• Lindsey Egot the only one

Jag älskar mina barn lika mycket men kärleken ter sig ju olika eftersom det är olika personer. Precis som man älskar sin mamma på ett sätt, sina syskon på ett annat sätt och sin partner på ett tredje sätt. Ändå är endast kärleken till sina barn den enda som är villkorslös.

• Antirasist

Men vilket blir man gladast av att se

• Flickan och kråkan
    Antirasist skrev 2014-03-01 01:09:54 följande:

Äldsta för att han är så oerhört full av energi och positiv till allt. Mellan för att han är så varm och omtänksam. Yngsta för att lyser upp från hjärtat så fort han ser mig, sin pappa eller sina bröder.
  • Antirasist

Jo man ska tycka lika men jag blir gladast av lilla som mamma håller på med mest så jag håller mer på med äldsta.

Ogillar dom där som tycker en grupp är en ny ras
  • Pissenisse

På kvällen föredrar jag storebror ( 1,5 år) för då sover han. På morgonen föredrar jag lillebror (4 veckor gammal) för då sover han. Jag är rätt trött förresten.

• Flickan och kråkan
    Antirasist skrev 2014-03-01 01:46:28 följande:
    Jo man ska tycka lika men jag blir gladast av lilla som mamma håller på med mest så jag håller mer på med äldsta.

Fast jag känner verkligen inte så och det är inte bara för att man inte ska. Jag blir verkligen inte gladare av ett av barnen. Nu vet jag inte hur gamla dina barn är men av det du beskriver så låter det snarare som du saknar din yngsta som du har mindre tid med. Hur gammal är minsta? Min minsta är 8 månader och är bara glad. Det är vad sambon t.ex. upplever av honom som jobbar och inte tar jobbiga nätter. Mindre komplext med bebis än ett äldre barn. Jobbar du heltid eller är du hemma mycket med dem? Sedan har alla barn (i alla fall mina) perioder då man skulle vilja kasta ut dem genom fönstret (inte bokstavligen då).
  • lövet2

Jag gillar alla lika mycket. Vem jag blir gladast av att se, varierar från dag till dag. Det är i allmänhet det barn som just då är friskast och gladast och jag inte behöver vara bekymrad över.

Antirasist skrev 2014-03-01 01:09:54 följande:

Det beror väl på vilket humör de är på. Att en butter tonåring eller en sur treåring möter upp en när man kommer hem är väl inte så jätte roligt medan en glad tonåring och en sprudlande treåring är ju desto bättre. Så det är väl deras sinnesstämning som avgör hur man känner själv just för dagen.
  • Antirasist
    Modernmom skrev 2014-03-01 11:19:36 följande:
    Jösses vilken dum fråga! 2014, året då vi känner efter om precis ALLT!!
    Nej det är viktigt då alla ska behandlas lika
  • Loriyana

Har bara ett barn, älskar henne något ofantligt

• Modernmom

Antirasist: nej, det är inte en viktig fråga eftersom man SJÄLVKLART älskar alla sina barn lika mycket. En sådan fråga är därför helt onödig då den ger utrymme till att ens fundera.

Pissenisse skrev 2014-03-01 01:57:32 följande:

På kvällen föredrar jag storebror ( 1,5 år) för då sover han. På morgonen föredrar jag lillebror (4 veckor gammal) för då sover han. Jag är rätt trött förresten.

Hahaha... Alla föräldrar älskar nog sina barn som mest när de sover och man bara kan njuta av deras närvaro utan att bli galen på deras upptåg.
  • Antirasist
    Modernmom skrev 2014-03-01 19:50:05 följande:
    Antirasist: nej, det är inte en viktig fråga eftersom man SJÄLVKLART älskar alla sina barn lika mycket. En sådan fråga är därför helt onödig då den ger utrymme till att ens fundera.
    Tycker om var frågan
Svar på tråden Vilket barn gillar du bäst?