• Quinna85

    progesteronkräm

    Hej.
    Är det någon som har använt sig av progesteronkräm och lyckats bli gravid och få behålla underverket i magen?
    Jag har 6 missfall i bagaget under 1,5 års tid och har precis börjat med krämen efter min ägglossning. Någon mer som vill följas åt till en lyckad graviditet?


  • Svar på tråden progesteronkräm
  • Quinna85
    Tedax skrev 2014-03-12 20:10:29 följande:
    Lika jobbigt varje gång mensen dyker upp...  Ta hand om dig lite extra. Kram!

    FF justerade min BIM till 18/3, så jag kommer nog att börja testa till helgen. Eftersom jag smörjer med krämen från ÄL får jag ju ingen mens förrän jag slutar med krämen. Så jag får väl testa fram till BIM...



    Håller tummarna för att du plussar!
  • Quinna85
    Missimissi skrev 2014-03-13 16:09:29 följande:
    jag smorde den här cykeln med krämen. Har försökt lite halvhjärtat tidigare cykler men när man har en lutalfas på runt 6 dagar som jag hade innan hann man ju knappt börja smörja innan mensen kom så jag tror jag tog för låg dos.

    På mig gjorde krämen verkligen något i kroppen iallafall. Började smörja ca 3 dagar efter utslag på äl och tog rätt hög dos, dagarna gick och jag blev riktigt riktigt illamående och det stack i brösten. Efter att mensen inte visat sig på 14 dagar tog jag ett gravtest (ok fler men ni fattar) som var såå blanka så då slutade jag med krämen för att vänta in mensen.

    Dagarna gick, illamåendet försvann och efter 3-4 dagar från att jag slutat smörja upptäckte jag att jag hade ÄL flytningar, wtf liksom? Tog ett ÄL test och jajjemensen ÄL igen nu 18 dagar sen senast ÄL och ingen mens emellan. 12 dagar efter ÄL nr 2 plussade jag. Rent teoretiskt skulle jag ju ha kunnat blivit gravid redan vid ÄL 1 och plussat sent men alla symtom och sånt passar så bra in på att det var vid "ÄL2". och jag har även tagit gravtest regelbundet samtidigt som äl testet vid ÄL2 som hela tiden var negativa.

    Nu är jag i v 6 enligt ÄL2 så får väl göra ett VUL om ett par veckor sen för att kolla men jag tackar i mitt fall iaf krämen på nåt sätt för pyret i magen.

    MEN i mitt fall tror jag att det är själva krämen "startade om kroppen" och att ägget antingen inte släppte första LH stegringen och sen hölls tillbaka av progesteronkrämen eller ärligt jag vete sjutton men gravid är jag iallafall just nu..



    åååh vad roligt! Grattis i massor! Det ger en verkligen hopp när man läser sånt här!
  • Quinna85

    Jag har en fundering om det är krämen som påverkat så pass mycket...

    Min mens har på senaste tiden efter alla missfall sträckt sig till 35 dagar mellan cyklerna, har då blödit i 5 dagar ganska mycket. Nu kom mensen på dag 35 men blödde lite i 2 dagar bara. Kan krämen ha påverkat det?

  • Tedax
    Missimissi: Grattis & lycka till! {#emotions_dlg.flower}Quinna85: Låter lite skumt, har du tagit något test för säkerhets skull? Man kan ju ha mindre blödningar fast man är gravid och om du hade så mycket kortare mens än vanligt kan det ju vara värt ett test.

    Känner mig lite nere, var övertygad om att det hade "tagit sig" denna månad, har massor av graviditetssymptom. Men så läste jag på om progesteronkrämen och insåg att det bara är krämen som ger symtom. Nu känns det bara tomt och nästa månad blir det nog inget försök för maken är bortrest över ÄL. Rynkar på näsan

    Ska testa i helgen, hoppet är ju det sista som överger en... Flört
  • Quinna85
    Tedax skrev 2014-03-14 21:31:58 följande:
    Missimissi: Grattis & lycka till! Quinna85: Låter lite skumt, har du tagit något test för säkerhets skull? Man kan ju ha mindre blödningar fast man är gravid och om du hade så mycket kortare mens än vanligt kan det ju vara värt ett test.

    Känner mig lite nere, var övertygad om att det hade "tagit sig" denna månad, har massor av graviditetssymptom. Men så läste jag på om progesteronkrämen och insåg att det bara är krämen som ger symtom. Nu känns det bara tomt och nästa månad blir det nog inget försök för maken är bortrest över ÄL.

    Ska testa i helgen, hoppet är ju det sista som överger en...



    Japp, mellanblödning var min tanke också så jag gjorde ett test men det var negativt. Det är så konstigt, jag som alltid blödit mellan 5-7 dagar och nu bara 2..

    åååh jag håller mina tummar igen att du plussar nu i helgen!
  • Missimissi
    Tedax skrev 2014-03-14 21:31:58 följande:
    Missimissi: Grattis & lycka till! {#emotions_dlg.flower}

    Quinna85: Låter lite skumt, har du tagit något test för säkerhets skull? Man kan ju ha mindre blödningar fast man är gravid och om du hade så mycket kortare mens än vanligt kan det ju vara värt ett test.

    Känner mig lite nere, var övertygad om att det hade "tagit sig" denna månad, har massor av graviditetssymptom. Men så läste jag på om progesteronkrämen och insåg att det bara är krämen som ger symtom. Nu känns det bara tomt och nästa månad blir det nog inget försök för maken är bortrest över ÄL. Rynkar på näsan

    Ska testa i helgen, hoppet är ju det sista som överger en... Flört
    tack! ja förstår precis hur du känner dig och för mig gav krämen ju riktiga gravidkänningar. Kan fortfarande undra lite om mitt graviditetsillamående jag har nu inte delvis beror på krämen men det är ju svårt att säga (HCG ökar ju iaf som det ska så nåt händer ju utan krämen men den är lite förrädisk på så sätt. Hoppas att du plussar nu i helgen istället!
  • Missimissi

    jag har testat tokblankt ÄL+11 för att sen få positivt på ÄL+12 (vill inte väcka falska förhoppningar men ÄL+11 neg är faktiskt inget att ta ut förlust i förskott över. 

  • Tedax

    Tack för uppmuntran, Missimissi!

    Jag har redan insett att det inte har tagit sig denna månaden och besvikelsen har lagt sig, blankt test även idag. Fortsätter med krämen fram till BIM, kanske kan det skjuta på cykeln lite. Hoppas få ÄL några dagar senare nästa månad eftersom maken är bortrest under ÄL-veckan. Drömmer

  • Mummyfied
    Tedax skrev 2014-03-05 20:48:03 följande:
    Visste inte att progesteronkrämen kunde hjälpa mot illamåendet. Jag som använde krämen under förra graviditeten och mådde illa som bara den ändå. Kräks Tyckte du att krämen hjälpte?
    Ja, men en annan framkallande faktor av illamående förutom brist på progesteron är också problem med blodsockerregleringen. När jag fått detta kollat  och konstaterat mådde jag bättre :)
  • Tedax

    BIM i dag och blanka test, slutade med progesteronkrämen i går så nu väntar jag bara på att mensen ska komma, även om den gärna får dröja ett par dagar till...

Svar på tråden progesteronkräm