• SatinLace

Gravidyoga!

Hejsan!
    Är nu v26-27 och har börjat tänka på olika förberedelser jag kan göra inför graviditeten och det mest omtalade jag hört talas om är Profylax och vattengympa men också Yoga för gravida. 
    Jag undrar om nån har nån erfarenhet av Gravidyoga och om det är bra eller dåligt och om det verkligen hjälper inför förlossningen. Detta är mitt första barn jag är gravid med så är ganska nervös inför förlossningen och vill att den helst ska gå snabbt och så smärtfritt som möjligt. 
    Om ni vart med om flera förlossningar och testat flera olika metoder av förberedelser inför så skriv gärna och berätta om er erfarenhet. 
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Gravidyoga!
  • FCBJ

Jag körde rätt mycket yoga innan jag fick mitt första barn. Gick på vanlig yoga, men var noga med att ta reda på vilka rörelser jag inte skulle göra. Har aldrig gått på gravidyoga. Jag är ingen expert på yoga, men det du har nytta av när det gäller yoga är inte själva rörelserna utan andningstekniken. Jag hade väldigt nytta vid förlossningen av att kunna andas rätt. De tyckte till och med att jag var för effektiv.

Jag har aldrig gått på profylax, men jag kan tänka mig att det är något liknande.

Vattengympa gick jag på i slutet av min graviditet. Det var inte gravidvattengympa. Även där hoppade jag över det som inte är bra att göra. Magträning tex.

• Nicaloll
    SatinLace skrev 2014-03-02 22:03:16 följande:
    Hejsan!
    Är nu v26-27 och har börjat tänka på olika förberedelser jag kan göra inför graviditeten och det mest omtalade jag hört talas om är Profylax och vattengympa men också Yoga för gravida. 
    Jag undrar om nån har nån erfarenhet av Gravidyoga och om det är bra eller dåligt och om det verkligen hjälper inför förlossningen. Detta är mitt första barn jag är gravid med så är ganska nervös inför förlossningen och vill att den helst ska gå snabbt och så smärtfritt som möjligt. 
    Om ni vart med om flera förlossningar och testat flera olika metoder av förberedelser inför så skriv gärna och berätta om er erfarenhet. 
    Tack på förhand!
    Fler med svar på TS frågor? Är själv inte nervös för förlossningen (än) men skulle också vilja höra lite om olika förberedande kurser ni ev gått? Du som bor i Stockholm och har gått på gravidyoga är extra välkommen att svara ;)
Svar på tråden Gravidyoga!