linda4444 skrev 2014-03-04 18:58:00 följande:
Åh vad mysigt! Har föreslagit att vi ska iväg på en veckas semester. Men sambon är inte lika sugen på hitta på något. Så vi få se vad det blir. Ja, nu tar jag snart en paus också. Man vill ju leva lite också. Sedan så har det blivit sådan press att ha sex att sambon inte vill längre. Ska ha ägglossning nu men han vill inte veta av det. Bara så jobbigt. Känns som denna kur va förgäves. .
Ja, jag tror att det är bra med en paus ibland. Just nu är vi även mitt uppe i en flytt och jag känner bara att jag inte orkar äta fler mediciner som gör att jag mår dåligt (förutom Metforminet som redan tar musten ur mig) samtidigt som jag förväntas pippa i tid och otid + hela flytten. Det går bara inte! Måste ringa min läkare och meddela att jag struntar i denna omgång, eller måste jag det tro?
Jag tycker att ni också ska ta en liten paus, särskilt om han känner så. Förstår männen också, det är ju en väldig press på dem också...
Kanske kan du överraska din man med någon kortare "get away", typ en weekend någonstans i Sverige eller så? Ibland behöver man rå om varandra mer än man tror :)