• Marr33e

Livsförändring

Jag tycker det inte går särskilt bra för mig i livet jag ligger fortfarande och skrapar i botten jag har satt ner foten i marken och sagt åt mig själv att sluta det har inte funkat särskilt bra för det är många trådar att dra i och jag vet inte i vilken ände jag ska börja dra i det är mycket som behöver göras och jag har en lång väg framför mig jag tror inte jag klarar av den här resan själv - livsförändring. Jag lever inte de livet som jag vill leva, tog en extra titt idag och verkligen skrev upp allting jobb och karriär, relationer och utbildning, med mera och insåg att det inte gick bra alls. Jag vill göra en enorm förändring i mitt liv jag vet inte hur jag ska starta behöver nog någon som kan styra upp mitt liv och ge mig pepp. För nu är jag riktigt less på att alltid hamna i samma bottenskrap som förut. Fler som har känt på samma vis att ni har hamnat i botten isåfall hur lyckades ni ta er upp.?  Jag är fast.

Jag föreställer mig själv som en social person som gillar att festa och träffa nya människor,  föreställer mig att jag ska ha en stabil och trygg man vara gift och förlovad och ha barn, en egen familj. Föreställer mig att jag jobbar med musik på heltid drömmer om att ha en egen musikstudio spela in låtar åt kända artister, Drömmer om att bo utomlands inte i Sverige det är jätte mycket som jag vill men når inte upp till det, själv.  Mycket jag drömmer om, ibland tänker man "tänk om jag var placerad i någon annans kropp?". Jag vill även bli författare,  skriva massor med böcker, jag vill bli konstnär och måla riktig gammaldags konst. Jag har i alla fall drömmar att uppnå dem blir betydligt svårare. men för att få en mer inblick på hur jag vill ha det på ett ungefär.

• Svar på tråden Livsförändring
  • Jagvillblienvampyrnarjagblirstor
    Marr33e skrev 2014-03-04 20:31:18 följande:
    svårt att ta sig till ica är det kanske inte, bara att gå, men jag tycker sådant är gö tråkigt och vill göra de till något roligt, har fått höra att jag är ganska lat också, kanske ligger något i det :P 

Haha, varför säger de det, du verkar inte alls laat :P

Om du inte ens orkar det, hur ska du börja din resa mot dina mål och drömmar?

Framgång måste man slita och kämpa för.

• Marr33e
    Jagvillblienvampyrnarjagblirstor skrev 2014-03-04 20:46:32 följande:

Haha, varför säger de det, du verkar inte alls laat :P

Om du inte ens orkar det, hur ska du börja din resa mot dina mål och drömmar?

Framgång måste man slita och kämpa för.

Ja, jag behöver någon som hjälper mig att planera in, och sånt och hur jag ska nå dem, just nu känns det som jag vill så mycket men att det inte går särskilt bra, är fast i en fåtölj och väntar på arbetsförmedlingen =/ dagarna går och det är grymt trist 
    Marr33e skrev 2014-03-04 20:49:04 följande:
    Ja, jag behöver någon som hjälper mig att planera in, och sånt och hur jag ska nå dem, just nu känns det som jag vill så mycket men att det inte går särskilt bra, är fast i en fåtölj och väntar på arbetsförmedlingen =/ dagarna går och det är grymt trist 

Du får inte vänja dig vid att ha nån som konstant håller dig i handen.

Du kommer så småningom på hur du ska planera. Börja med små små steg och ha kul på vägen, resa mot drömmen är värdefull med och inte bara slutdestinationen.

Du nämnde tex att du ville bli författare. Börja läs mycket böcker, sånt som intresserar dig. Ta det som ett första steg.
    Sen kanske att du går en grundkurs i hur man skriver, ta kontakt med folk med samma intresse.

• Marr33e
    Jagvillblienvampyrnarjagblirstor skrev 2014-03-04 21:03:16 följande:

Du får inte vänja dig vid att ha nån som konstant håller dig i handen.

Du kommer så småningom på hur du ska planera. Börja med små små steg och ha kul på vägen, resa mot drömmen är värdefull med och inte bara slutdestinationen.

Du nämnde tex att du ville bli författare. Börja läs mycket böcker, sånt som intresserar dig. Ta det som ett första steg.
    Sen kanske att du går en grundkurs i hur man skriver, ta kontakt med folk med samma intresse.

Ne, sant, jag har alltid hållt mig till någon som har sagt vad jag ska göra kanske bör släppa de. Jag har svårt att planera in själv annars. 

Min största dröm är att få jobba med musik vilket jag gör på fritiden jag gör egna låtar via program, men har inte skrivit någon text än till. Jag vill släppa ut något, vill flyga jorden runt och spela upp min musik för andra - artisteri. men ochså en annan tanke som, skriva och bli författare 
    Marr33e skrev 2014-03-04 21:22:40 följande:
    Ne, sant, jag har alltid hållt mig till någon som har sagt vad jag ska göra kanske bör släppa de. Jag har svårt att planera in själv annars. 

Min största dröm är att få jobba med musik vilket jag gör på fritiden jag gör egna låtar via program, men har inte skrivit någon text än till. Jag vill släppa ut något, vill flyga jorden runt och spela upp min musik för andra - artisteri. men ochså en annan tanke som, skriva och bli författare 

Precis, det bör du.
    Bra, då har du börjat med musikdrömmen.

Börja skriv, vänta inte. Skjut aldrig upp saker.
    Bli inte för bekväm. Livet är kort, och åren går snabbare än man tror.
    Börja planera in något litet redan ikväll. Ta fram papper och penna och skriv ner nåt du ska ha gjort tills nästa vecka, hur litet det än är.
    (inte "köpa sudd" el nåt sånt nu haha, menar ett steg fram)

• Marr33e
    Jagvillblienvampyrnarjagblirstor skrev 2014-03-04 21:32:37 följande:

Precis, det bör du.
    Bra, då har du börjat med musikdrömmen.

Börja skriv, vänta inte. Skjut aldrig upp saker.
    Bli inte för bekväm. Livet är kort, och åren går snabbare än man tror.
    Börja planera in något litet redan ikväll. Ta fram papper och penna och skriv ner nåt du ska ha gjort tills nästa vecka, hur litet det än är.
    (inte "köpa sudd" el nåt sånt nu haha, menar ett steg fram)

Jag planerar aldrig mina dagar, de kommer och går mer sagt egentligen. 
    Jag har svårt att veta vad jag ska göra, komma på saker
    jag har till exempel inga vänner längre, kvar jag är ensam
    Marr33e skrev 2014-03-04 21:48:35 följande:
    Jag planerar aldrig mina dagar, de kommer och går mer sagt egentligen. 
    Jag har svårt att veta vad jag ska göra, komma på saker
    jag har till exempel inga vänner längre, kvar jag är ensam

Börja planera då, nåt litet.

Hmm, :/

Varför det. Tråkigt att höra.

• Marr33e
    Jagvillblienvampyrnarjagblirstor skrev 2014-03-04 21:57:51 följande:

Börja planera då, nåt litet.

Hmm, :/

Varför det. Tråkigt att höra.

Jag vet faktiskt inte varför, jag tycker mer, ska man ingenstans typ "till jobbet" "till stan" etc, för ärenden behöver man inte va där. Jag har inga vänner för jag va mobbad som yngre och sen dess har jag inte vågat ta kontakt med några andra direkt. 
    Marr33e skrev 2014-03-04 22:18:27 följande:
    Jag vet faktiskt inte varför, jag tycker mer, ska man ingenstans typ "till jobbet" "till stan" etc, för ärenden behöver man inte va där. Jag har inga vänner för jag va mobbad som yngre och sen dess har jag inte vågat ta kontakt med några andra direkt. 

Jaha.

Ok, jag förstår, hur länge sen är det?

Går du fortfarande i skolan?

• Marr33e
    Jagvillblienvampyrnarjagblirstor skrev 2014-03-04 22:32:43 följande:

Jaha.

Ok, jag förstår, hur länge sen är det?

Går du fortfarande i skolan?

Jag går inte i skolan nu är arbetslös och går till arbetsförmedligen ofta, hoppade av skolan i gymnasiumet gicka ldrig färdigt det, orkade inte. Blev mobbad i 6-7an, sen dess har jag inte vågat riktigt kontakta någon. För de grupptrycket som dom gjorde.
    Marr33e skrev 2014-03-04 22:37:13 följande:
    Jag går inte i skolan nu är arbetslös och går till arbetsförmedligen ofta, hoppade av skolan i gymnasiumet gicka ldrig färdigt det, orkade inte. Blev mobbad i 6-7an, sen dess har jag inte vågat riktigt kontakta någon. För de grupptrycket som dom gjorde.

Jaha ok.

Det gör mig ledsen att höra, vet själv hur det känns.

:(

• Marr33e
    Jagvillblienvampyrnarjagblirstor skrev 2014-03-04 22:42:44 följande:

Jaha ok.

Det gör mig ledsen att höra, vet själv hur det känns.

:(

Ja, hm... jag vet inte hur jag ska våga kontakta någon, visserligen tog dom aldrig på mig eller vågade ta på mig personligen, men hot mail, trakasserier i skolan, folk tittade snett utan orsak egentligen, trakasserier på vägen till skolan och i från. Upphörde en aning när jag flyttade MEN, de fanns folk där som va tvungen att ta sig till skolan att byta buss där mellan där jag gick i min nya skola. Hamnade tragiskt nog i särskola på grund av mobbningen många som hamnar där på grund av mobbing. Inget jag valde själv. 
    Marr33e skrev 2014-03-04 22:45:36 följande:
    Ja, hm... jag vet inte hur jag ska våga kontakta någon, visserligen tog dom aldrig på mig eller vågade ta på mig personligen, men hot mail, trakasserier i skolan, folk tittade snett utan orsak egentligen, trakasserier på vägen till skolan och i från. Upphörde en aning när jag flyttade MEN, de fanns folk där som va tvungen att ta sig till skolan att byta buss där mellan där jag gick i min nya skola. Hamnade tragiskt nog i särskola på grund av mobbningen många som hamnar där på grund av mobbing. Inget jag valde själv. 

Trots dina negativa erfarenheter så ska du veta att det finns bra människor, och att du inte alls behöver va ensam.
    Du måste bara våga komma ut lite så hittar du de.

Ledsen att höra. Såg en dokumentär om just mobbning för inte så länge sen, verkligen hemskt va vissa barn går genom. Jaha hamnar man där?, visste inte det. 

• Marr33e
    Jagvillblienvampyrnarjagblirstor skrev 2014-03-04 22:55:18 följande:

Trots dina negativa erfarenheter så ska du veta att det finns bra människor, och att du inte alls behöver va ensam.
    Du måste bara våga komma ut lite så hittar du de.

Ledsen att höra. Såg en dokumentär om just mobbning för inte så länge sen, verkligen hemskt va vissa barn går genom. Jaha hamnar man där?, visste inte det. 

Ja, sjukt, mobbing kan leda till döden om man har riktigt otur. Att vara ensam är inte kul. Men vågar prata mer med folk idag än förut.
Svar på tråden Livsförändring