Hur klär ni era 7 åringar?
Det finns ingen snö, pendlar mellan 5-13 plusgrader. Hur klär ni ert barn då?
Det finns ingen snö, pendlar mellan 5-13 plusgrader. Hur klär ni ert barn då?
Har inte någon sju åring men jag använder samma som sonen - skalkläder!
Min 6,5 åring har regnkläder från pompdelux nu.
När det blivit så varmt är det tunna överdragsbyxor och tunn dunjacka, alternativt softshelljacka om det börjar närma sig 10-13 grader. Den tiden kanske närmar sig :)
Fodrade galonkläder eller skalkläder om det är torrt. Jag vet inte vad de gör i skolan, ser ut som att de badat i lera när han kommer hem. Därav galonkläder när det inte är snustorrt.
Då är det inte bara jag:)
Dotterns fröknar har sagt till mig, hennes pappa och dottern om att termobyxor/overall _måste_ användas. Vi har sagt att det inte är väder för det, utan skickar med galonbyxor och regnbyxor istället, men hon fortsätter att tjata.
Trodde man avgjorde det själv som förälder, men tydligen inte.
Gneis vinterjacka, ofodrade isbjörn överdragbyxor, vinterskor. Mössa och tunna magiska vantar.
skalkläder vid de temperaturerna (även om det råkar ligga snö någonstans)
Sen får barnet själv avgöra om det behöver fleece under jackan.
Konstig fröken! Vill hon koka barnen?
Jag är ibland tveksam redan runt nollan beroende på aktivitet.
Sonen tog vinterjackan i morse med skalbyxor i väskan och fodrade jeans på.
På skolan har de jeans och softshelljacka. De har överdrag som hänger på kroken men jag tror knppast att de används. Man får vara glad om de har jacka och mössa på när de är ute ;)
Men jag resonerar som så att om de fryser klär de väll på sig.
Allvädersstövlar, fleecefodrad skaljacka, överdragsbyxor, mössa och vantar. Hon påstår då att hon inte fryser när hon är ute :)
Jag skulle lyssna på fröken om det är just er hon säger detta till! Jobbar som förskolelärare, våra äldsta är 6 år och där finns de som blir genomsvettiga i tjocktröja och tunn vind jacka, och andra barn som fryser så mycket att de knappt kan vara ute klädda i skaljacka och fleece. Barn är olika, upplever fröken att just ditt barn ofta fryser så gör det nog det också. Man är ju också ofta ute mycket längre i skolan än vad man är hemma, i alla fall så här års då det snabbt blir mörkt på eftermiddagarna. Barnen på fritids kan vara ute från 13 till mellan mål och sedan tills de går hem vid fem, blir många timmar att vara ute om man är lätt frusen av sig.
Säger samma - skalkläder. Är det helt torrt ute och +13 grader med sol så är det kanske t.o.m. för varmt med överdragsbyxor. Beror ju helt på.
Fast hon fryser inte, hon tycker vinterjackan tom är för mycket. Men vi kör den än så länge, då det på morgonen kan vara ganska kallt. Hon går inte på fritids, så det är endast dom korta rasterna på skolan som hon är ute. Hon vill knappt ens ha mössa på sig, så näe overall tänker vi inte börja använda igen, för att hon tycker det. Finns inte en enda unge som använder det men om det bara är oss hon är på vet jag inte, men hon fryser inte, det märker man när hon är hemma att hon trilskas med ytterkläder för att det är för varmt.
isbjörn skaljacka, PoP vindbyxor och så en fleecetröja under jackan.
Nu är inte dottern 7 och här finns det fortfarande snö men temperaturen ligger på -2 till 8.
Hon har skalbyxor och vinterjacka samt tvådelat fleeceset att komplettera med.
Hade vi haft snöfritt och samma temp hade hon haft skaljackan istället. Overall låter helt galet om inte barnet ärväldigt fruset..