• Anonym (dotter)

Pappas kvinna förstörde julen, vad ska jag göra nu till påsk?

Min pappa har ganska snabbt efter min mammas bortgång, hittat och flyttat ihop med en kvinna som inte är speciellt omtyckt av någon, förutom pappas nyfunna vänner...
    Varför vi i familjen inte riktigt gillar henne var för att hon är, vad vi tror, en lycksökerska. Dessutom har hon inte varit i Sverige särskilt länge (har PUT), inget jobb (hon påstår att hon arbetat, men hon är nolltaxerad), ingen utbildning och i princip inga ambitioner att göra något i livet heller, hon bodde i ett riktigt kyffe när pappa träffade henne (hon är 45 år, utan barn och ingen karriär).
    Pappa är ingen miljonär, men han har det bra ställt.
    När vi var hemma på besök över jul, (vilket var en riktig tabbe från min sida, jag borde givetvis tagit in på hotell under vistelsen) så har jag aldrig känt mig så ovälkommen i hela mitt liv någonstans! Hon sa inte godmorgon så länge inte pappa var i närheten, hon satt mest framför sin dator och gjorde inte mycket för att lära känna mig, min familj eller min syster och hennes familj. Man såg riktigt på henne att hon led av att vi var där och hon kunde ju inte bli lyckligare än när vi åkte. Hon ställde sig tex efter två dagar, mitt i huset och skrek efter min pappa och därefter frågade "NÄR DOM SKA ÅKA HÄRIFRÅN?". Hon var ju ingen trevlig prick att ha och göra med över jul, men det värsta i det här är ju att min pappa finner sig i att hon behandlar mig och min man som skit. 

Efter allt bråk med pappa kring den här kvinnan ( för jag har ju från början sagt att hon inte är en bra människa, alla historier hon berättat för pappa har visat sig vara lögn och det finns ingen logik i det hon berättat) har han valt att vara med henne i iallafall, så har jag efter alla händelser sagt att jag inte vill ha något med denna kvinna att göra. Vill han vara med henne för att han känner sig ensam får han gärna fortsätta (jag har åtminstone sett till att de skrivit på ett samboavtal) men hon är absolut inte välkommen till mig och jag kommer så länge hon bor i pappas hus kommer jag inte hälsa på. 

Problemet är att trots att jag sagt till min pappa hur jag känner och hur jag vill ha den kring denna kvinna så försöker han ändå att "räkna med" henne i planerna. Jag har gett upp med diskussionen och anser att har jag nu sagt vad jag känner ska jag inte behöva upprepa mig för varje "firande" vi ska ha. Jag anser att hon kränkt och förnedrad vår familj och jag finner mig inte i detta. 

Nu är det snart påsk och det är sagt att vi alla ska vara hos mig. Jag vet dock inte om jag kommer orka med detta ståhej då jag ska föda ganska snart och min man tycker inte det är första prioritet, då det är han som får trösta mig i flera veckor efteråt, då jag blir väldigt ledsen.
    Min syster är lite mer accepterande i det här, men hon vill inte heller ha henne hemma hos sig, Men jag funderar på att skjuta planerna till henne, så jag kan smita iväg till mina vänner om jag känner att firandet blir för jobbigt för mig. Min man vill dock inte följa med om vi ska åka till henne...

Jag vet som inte riktigt hur jag ska göra. Ska jag skita i allt och bara vara hemma? 
    Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden Pappas kvinna förstörde julen, vad ska jag göra nu till påsk?
  • MagdalenaZ
    Anonym (Jösses!) skrev 2014-03-17 19:00:05 följande:
    Jag tycker att ni struntar i att fira påsk med dem! Hon låter fruktansvärt otrevlig! Tror att i det långa loppet så kommer inte din pappa tycka att det är värt att förlora kontakten med dig, för att hans nya sambo är en idiot. För övrigt så är jag precis som dig, jag tar hand om mina gäster och vill gärna ha det städat hemma. Jag skulle ha blivit galen om jag såg att hon hade min bortgångna mammas kläder på sig. Och vadå, inte hunnit slänga dem...?! Sådant kan ta tid, ibland flera år! Stor kram på dig, ts!
    Tack! Det värmer.

Det värsta är att jag är beredd på att avsluta kontakten med min pappa pga detta. Hoppas han inser det innan det blir ett faktum. :(
  • Anonym (. 2)
    MagdalenaZ skrev 2014-03-17 19:53:48 följande:
    Jag var ju påväg! Men jag hann ju inte ens vända mig om så hade kvinnan flyttat in..
    Jag ville presentera en kvinna till honom som jag vet han hade gillat. En rar kvinna på alla sätt som hade kommit överens med oss på alla sätt!

Min pappa väl väldigt mån om att en kvinna ska ha stil och profil och jag hade faktiskt för mig att han var kräsen. Den här han träffat har varken stil eller profil och kan dessutom inte ens bete sig. Men som sagt, jag kan inte välja kvinna till honom.. men måste jag behöva ta skit från den han väljer?
    Okej MEN  i så fall så ursäktar jag dig lite det sägs att tanken räknas, men 1) talade du om det för honom, 2) var denna kvinnan sexig? Då menar jag inte random kärring-sexig för gubbar 80+, utan hade en random 25-åring kunnat tänka sig knulla henne i analen?

Ja lite tuffa frågor här men, det är rimliga frågor i situationen.
  • MagdalenaZ
    Ess skrev 2014-03-17 19:53:01 följande:
    Jo, du är GÄST hos din pappa och sambon. Du äger inte heller ett skit i det huset, det är din pappa som gör det. Fram tills han gått bort så har han full rätt att göra vad han vill med SINA tillhörigheter. Sen däremot så övergår en del till dig.
    Innan skrev du att hon hade din mammas kläder, nu har hon använt dina också!?

Vi har totalt olika grundvärderingar. "Som Kvinna" vad menas med det?  Är det kvinnans lott att städa och laga mat och allt annat som hör hemmet till. 
    Tack gudskelov att vi i så fall inte är från samma kultur. Jag ser det inte som att mannen "hjälper till" hemma, utan att han tar hand om sin bit av hemmet och barnen mm. Vilket är en total självklarhet, annars hade han varit ett ex.
    Återigen, det här är mitt barndomshem? Jag har fortfarande jättemycket av mina gamla grejer där som jag lämnat där för att jag en dag köper hus så vill jag ha dessa saker. Allt i huset är tyvärr inte enbart hans.
    Mina kläder, mammas kläder, min systers kläder, det är det jag försöker förklara med denna tråd, kvinnan har inga spärrar. Jag tror hon har känt av att pappa är svag och utnyttjar det. Jag hade inte reagerat annars..

Jag vill inte ens gå in på en diskussion angående könsroller, för jag ser att det kan inte leda någonstans. Vi vill ha olika här i livet. Kan du acceptera det eller ska du propagera ditt val av livsstil också?
  • MagdalenaZ
    Anonym (. 2) skrev 2014-03-17 20:12:11 följande:
    Okej MEN  i så fall så ursäktar jag dig lite det sägs att tanken räknas, men 1) talade du om det för honom, 2) var denna kvinnan sexig? Då menar jag inte random kärring-sexig för gubbar 80+, utan hade en random 25-åring kunnat tänka sig knulla henne i analen?

Ja lite tuffa frågor här men, det är rimliga frågor i situationen.
    Jag vill inte vara sån, men jag hade inte kunnat se min pappa som är 60 år pippa någon av mina vänner som är i 25 års åldern. Vill han pippa så finns det kvinnor till sådant också, men det hade också varit en annan sak om han erkänt att detta bara var ett knull. Då hade jag inte brytt mig...

Den kvinna jag ville presentera var fräsch! Jag tror han hade gillat henne mer än den han har idag.

Vad jag försöker komma fram till ÅTERIGEN är, jag skiter i denna kvinna, hon är vidrig, men jag har en pappa som försöker tvinga på henne i familjen... Jag var dum nog och gick på det till jul, men hur gör jag till påsk?? Hur ska jag göra detta utan att såra resten av familjen.. Jag kommer föda snart och resten av familjen kommer förvänta sig att jag är med och firar...
  • Ess
    MagdalenaZ skrev 2014-03-17 20:01:10 följande:
    Jag har inte gjort henne något illa?

Jag tror snarare rättfärdiga ditt val här i livet. Din mans barn har säkert varit otrevliga mot dig (helt rättfärdigat) och nu försöker du ge dig på någon i samma situation, fast på andra hållet.

Jag undrar om du själv har barn, för det kan vara så precis som pappas kvinna, att ni inte har barn. Ser mig gravid och blir förbannade eller något. För jag kan inte komma på varför i allsin dar man väljer att vara SÅ otrevlig mot någon som man inte känner, men ska ändå leva tillsammans...
    Nej, inte ett rätt där.
    Hans barn har aldrig varit otrevliga mot mig, inte jag mot dem heller. Däremot så har vi noll och inget gemensamt, så hade det inte varit för min man/deras pappa så hade vi aldrig valt att umgås.

Tre barn. 
    Men du ska ju inte leva med henne, det ska din pappa göra.

Min man (jag också), tycker att det ena barnets partner är lite säregen. Men som min man säger, -det är inte jag som ska leva med hen, så jag struntar i vilket.
  • Ess
    MagdalenaZ skrev 2014-03-17 20:19:02 följande:
    Återigen, det här är mitt barndomshem? Jag har fortfarande jättemycket av mina gamla grejer där som jag lämnat där för att jag en dag köper hus så vill jag ha dessa saker. Allt i huset är tyvärr inte enbart hans.
    Mina kläder, mammas kläder, min systers kläder, det är det jag försöker förklara med denna tråd, kvinnan har inga spärrar. Jag tror hon har känt av att pappa är svag och utnyttjar det. Jag hade inte reagerat annars..

Jag vill inte ens gå in på en diskussion angående könsroller, för jag ser att det kan inte leda någonstans. Vi vill ha olika här i livet. Kan du acceptera det eller ska du propagera ditt val av livsstil också?
    Att sälja huset hade varit väldigt bra, när han valde att gå vidare. Då hade mycket av detta aldrig kommit upp.

Könsrollerna kommer in i det du skriver, att du som kvinna...... att hon ska hålla rent och fixa till osv.........
    Vill du leva så, ok.
    Men att tvinga in din pappas sambo i den fållan, kan du släppa direkt. Det valet är hennes.
  • Anonym (. 2)
    MagdalenaZ skrev 2014-03-17 20:24:10 följande:
    Jag vill inte vara sån, men jag hade inte kunnat se min pappa som är 60 år pippa någon av mina vänner som är i 25 års åldern. Vill han pippa så finns det kvinnor till sådant också, men det hade också varit en annan sak om han erkänt att detta bara var ett knull. Då hade jag inte brytt mig...

Den kvinna jag ville presentera var fräsch! Jag tror han hade gillat henne mer än den han har idag.

Vad jag försöker komma fram till ÅTERIGEN är, jag skiter i denna kvinna, hon är vidrig, men jag har en pappa som försöker tvinga på henne i familjen... Jag var dum nog och gick på det till jul, men hur gör jag till påsk?? Hur ska jag göra detta utan att såra resten av familjen.. Jag kommer föda snart och resten av familjen kommer förvänta sig att jag är med och firar...
    Du missförstod nog. Det behövde inte röra sig en kvinna i 25 års ålder men kanske 35-45 eller i den stilen och fräsch såklart. En viril 25-åring man knullar utan problem 25-45 om det rör sig om en sexig kvinna. Och varför skulle inte din pappa kunna knulla dina väninnor. Det tyder på att du har lite grann att lära om män. Klart som fan att en man i 60 års åldern hade velat knulla någon av dina väninnor. Allt annat är hyckleri.

Men eftersom du nu är 1000% säker på din pappa uppfattade ditt val av kvinna är fräsch och fin och inte ville ha henne, ja, då har jag inte extremt många goda råd att ge dig men jag skulle kunna tipsa dig om att ta ut pappa din på en biltur, bara ni två och gå längs stranden och diskutera om livet och vad du känner och vad han känner. Ni får helt enkelt mötas PÅ DJUPET. KOMMUNIKATION är nyckeln. Men ska jag vara helt ärlig tror jag du är dead wrong. Någon av dina väninnor hade varit perfekt.
  • MagdalenaZ
    Ess skrev 2014-03-17 20:35:25 följande:
    Att sälja huset hade varit väldigt bra, när han valde att gå vidare. Då hade mycket av detta aldrig kommit upp.

Könsrollerna kommer in i det du skriver, att du som kvinna...... att hon ska hålla rent och fixa till osv.........
    Vill du leva så, ok.
    Men att tvinga in din pappas sambo i den fållan, kan du släppa direkt. Det valet är hennes.
    Problemet är att du beskriver situationen utifrån dig själv och ditt liv.

Jag anser att är man TVÅ, med TVÅ ekonomier, köpt eller hyrt lgh/hus tillsammans så är det givetvis att man delar ansvaret hemma / utanför hemmet.
    Du får det att låta som att bara för att man är född kvinna, så ligger allt på henne trots att man jobbar lika mkt. Vilket är inte det jag menar.. När jag menar starka könsroller är att jag har ansvaret över det jag anser att jag är bäst på. Matlagning, tvätt, hemmet i allmänt.. Det betyder inte att jag gör allting själv. Vi kan göra det tillsammans.
    Min man hade dock aldrig krävt att jag ska byta däck på bilen, eller laga den, renovera, byta golv eller dylikt det sköter han själv... Så har jag och min man hemma, för det funkar bäst så för oss..

Du kan inte jämföra ditt liv med varken mitt eller min pappas eller någon annans för den delen. 
    MEN, låt oss säga att din man skulle blivit arbetslös och du jobbar 100 %. Hade du då kommit hem från jobbet, lagat mat, tvättat och fixat allt i hemmet utan att han lyft ett finger? 
    Som sagt, hade JAG hamnat i den situationen hade jag krävt att min man sköter hemmet på samma sätt som jag hade. Kan han inte, så har han HELA dagen på sig att lära sig... 

Ibland gör man saker i en relation som man kanske inte tycker om, men för att relationen ska funka i längden så måste man vara som ett kugghjul... 
  • MagdalenaZ
    Anonym (. 2) skrev 2014-03-17 21:03:47 följande:
    Du missförstod nog. Det behövde inte röra sig en kvinna i 25 års ålder men kanske 35-45 eller i den stilen och fräsch såklart. En viril 25-åring man knullar utan problem 25-45 om det rör sig om en sexig kvinna. Och varför skulle inte din pappa kunna knulla dina väninnor. Det tyder på att du har lite grann att lära om män. Klart som fan att en man i 60 års åldern hade velat knulla någon av dina väninnor. Allt annat är hyckleri.

Men eftersom du nu är 1000% säker på din pappa uppfattade ditt val av kvinna är fräsch och fin och inte ville ha henne, ja, då har jag inte extremt många goda råd att ge dig men jag skulle kunna tipsa dig om att ta ut pappa din på en biltur, bara ni två och gå längs stranden och diskutera om livet och vad du känner och vad han känner. Ni får helt enkelt mötas PÅ DJUPET. KOMMUNIKATION är nyckeln. Men ska jag vara helt ärlig tror jag du är dead wrong. Någon av dina väninnor hade varit perfekt.
    Hahaha jo visst har jag väninnor som vilken man som helst hade velat sätta på. Men det behöver inte betyda att jag presenterar mina vänner till min pappa. Det hade faktiskt bara blivit konstigt.
    Men jag och min pappa kan faktiskt kommentera kvinnor / män , unga som gamla :)
    Nej, inte det att min pappa inte ville ha henne. Men då vi bor så långt ifrån, hann jag aldrig presentera henne till honom, och kvinnan han träffade hade bråttom att flytta in...

Jag har varit väldigt ärligt mot honom.. försökt prata med honom på alla plan.. han har förlorat alla sina gamla och nära vänner och skaffat sig nya, som inte vill honom väl.. och han har förändrats till det negativa! Jag hoppas som sagt att detta bara är en fas som han förr eller senare kommer över. 
  • Anonym (. 2)
    MagdalenaZ skrev 2014-03-17 21:35:56 följande:
    Hahaha jo visst har jag väninnor som vilken man som helst hade velat sätta på. Men det behöver inte betyda att jag presenterar mina vänner till min pappa. Det hade faktiskt bara blivit konstigt.
    Men jag och min pappa kan faktiskt kommentera kvinnor / män , unga som gamla :)
    Nej, inte det att min pappa inte ville ha henne. Men då vi bor så långt ifrån, hann jag aldrig presentera henne till honom, och kvinnan han träffade hade bråttom att flytta in...

Jag har varit väldigt ärligt mot honom.. försökt prata med honom på alla plan.. han har förlorat alla sina gamla och nära vänner och skaffat sig nya, som inte vill honom väl.. och han har förändrats till det negativa! Jag hoppas som sagt att detta bara är en fas som han förr eller senare kommer över. 
    Dah! Så som jag misstänkte, utan kommunikation Drömmer

Ja det är jobbigt vara i den sits han är. Men ni verkar i alla fall ha en bra relation att bygga vidare på (jag ser det positivt, men det blir inte positivt utan AFFIRMITIVE ACTION). Och jag förstår också att parasiter är väldigt snabba på att nästla in sig där det går att parasitera. Då blir din pappa ett utmärkt objekt.

Men du, jag har sett ett par sådana fall.. ganska många faktiskt. Och det har slutat illa i samtliga. Det har slutat med arvlöshet för de biologiska barnen Obestämd. Det är därför jag engagerar mig lite i din tråd här. I de flesta fallen har biologiska barnen ingen aaaaaaaaning om vad de begått för fel, och i många fall är de så självstolta att det aaaabsolut inte beror på de saker jag angivit (sex&kontaktbrist) trots att det i 100% av fallen är exakt det som det berodde på. Jaja det är desjälva som blivit fattiga av det. Men kan jag få någon mer att förstå och agera, typ dig, så kanske jag kan sätta käppar i hjulet för något parasitäckel, samt skapa lyckligare man och lyckligare barn.
  • MagdalenaZ
    Anonym (. 2) skrev 2014-03-17 21:42:31 följande:
    Dah! Så som jag misstänkte, utan kommunikation Drömmer

Ja det är jobbigt vara i den sits han är. Men ni verkar i alla fall ha en bra relation att bygga vidare på (jag ser det positivt, men det blir inte positivt utan AFFIRMITIVE ACTION). Och jag förstår också att parasiter är väldigt snabba på att nästla in sig där det går att parasitera. Då blir din pappa ett utmärkt objekt.

Men du, jag har sett ett par sådana fall.. ganska många faktiskt. Och det har slutat illa i samtliga. Det har slutat med arvlöshet för de biologiska barnen Obestämd. Det är därför jag engagerar mig lite i din tråd här. I de flesta fallen har biologiska barnen ingen aaaaaaaaning om vad de begått för fel, och i många fall är de så självstolta att det aaaabsolut inte beror på de saker jag angivit (sex&kontaktbrist) trots att det i 100% av fallen är exakt det som det berodde på. Jaja det är desjälva som blivit fattiga av det. Men kan jag få någon mer att förstå och agera, typ dig, så kanske jag kan sätta käppar i hjulet för något parasitäckel, samt skapa lyckligare man och lyckligare barn.
    Jag är inte dum. Jag förstår och vill att min pappa ska ha en kvinna! Men en kvinna som vill bygga en framtid med honom.. som kan resa med honom och ge honom mer i livet! Jag missunnar honom absolut inte det. 

Arvlös eller inte bryr jag mig inte om, om jag ska vara helt ärlig. Jag har skapat mitt och vill han slösa upp allt mamma och han byggt upp med den nya kvinnan kan jag inte göra så mkt.. 
    Vad jag snarare är rädd för att hon kommer mjölka ur honom in i det sista och när han då väl går i pension kommer hon lämna honom för att han sen ska gå tillbaka till barnen (oss) och vi kommer behöva rädda honom ur situationen... 
    Därför såg jag till att han skrev under ett samboavtal, så hon inte kan ta del av nånting (detta var dock något hon inte alls var speciellt intresserad av att skriva under, utan gjorde det efter många om och men).
    Hur sätter man käppar i hjulen för parasiten då? :)
Svar på tråden Pappas kvinna förstörde julen, vad ska jag göra nu till påsk?