• Jkpg Deluxe

Brukar aldrig vakna på kvällen! Vad händer?

Vår son har väl i princip aldrig vaknat på kvällen (alltså innan midnatt) sedan han var bebis!

Men nu ikväll alltså...jag fattar inte vad som händer? Han har väl vaknat minst 4 ggr redan och gråter och ropar på mig och är otröstlig och säger att han inte kan sluta gråta?! Vad jag än gör så är det fel också....! Ingen mardröm, har redan frågat...inte ont någonstans heller!

"Jag vet inte varför jag gråter....uäääh!!!" är i princip det svar jag lyckats få fram...

Händer det något speciellt kring 4-årsåldern?? Trodde de där sk. utvecklingssprången hörde till småbarnsåren....? 

• Svar på tråden Brukar aldrig vakna på kvällen! Vad händer?
  • Jkpg Deluxe

Nej...det hade han några gånger en period som liten..men detta är inte samma, han är helt vaken och kontaktbar...? tänkte om det är något speciellt jobbigt som rör mentala utvecklingen eller nått runt 4 år?? :/ Han är sig inte alls lik....superledsen och supermammig...

• Malima

Vet tyvärr inte om det är något särskilt utvecklingssprång vid 4, men vår son(2,5) blir ofta ledsen när han är på väg att bli sjuk.

• Jkpg Deluxe

Ja det kanske är nått sånt som stör....går ju mycket skit fortfarande...får se hur natten fortsätter...känns inte som den börjat så lovande men får väl sätta på lite lugn musik å hoppas att det hjälper....

• Alexi

Vår treåring vaknar aldrig på kvällarna, inte gjort på minst ett år. Men, i december när han hade vattkoppor och var rejält sjuk vaknade han varje kväll, han kunde inte sova ensam och vi fick lägga oss med honom redan kl 21 varje kväll.

Så han kan ju ha någon sjukdom på gång.

• Jkpg Deluxe
    Alexi skrev 2014-03-07 22:34:00 följande:
    Vår treåring vaknar aldrig på kvällarna, inte gjort på minst ett år. Men, i december när han hade vattkoppor och var rejält sjuk vaknade han varje kväll, han kunde inte sova ensam och vi fick lägga oss med honom redan kl 21 varje kväll.

Så han kan ju ha någon sjukdom på gång.
    Ja det låter ju troligt, han har sett lite vissen ut idag, trött å grå under ögonen....hostar lite...ingen feber...kanske kroppen ändå känner av sjukdomen innan den bryter ut rejält? får bli att någon av oss sover i hans rum inatt för säkerhets skull...tack alla!

Gonatt!
Svar på tråden Brukar aldrig vakna på kvällen! Vad händer?