• Anonym (arg)

Varför har ni gamla barnvagnar?!

När man är ute på stan ser man en massa folk som springer runt med 70-80 tals barnvagnar. Varför?!
    Är inte säkerheten viktigare än hur vagnen ska se ut bara för det är populärt??? 

• Svar på tråden Varför har ni gamla barnvagnar?!
  • Tookan

+ konstigt också att tillverkarna fortfarande gör den gamle "240n" om de nu skulle vara så osäkra.

• Tookan

Var ute med hundarna precis och mötte två mammor med buggaboo.

Det har snöat ute, dom kom knappt fram. Dom fick lyfta och köra på bakhjulen. Dra fram vagnen och det var inte ens mycket snö... Dom små framhjulen klarade ingenting. Till slut gav dom upp och sa att dom får gå hem igen.

Hahahaha! ????????????

Men det viktigaste är ju att det är snyggt och modernt ????????

• Anonym (arg)
    Tookan skrev 2015-01-24 14:35:37 följande:

Var ute med hundarna precis och mötte två mammor med buggaboo.

Det har snöat ute, dom kom knappt fram. Dom fick lyfta och köra på bakhjulen. Dra fram vagnen och det var inte ens mycket snö... Dom små framhjulen klarade ingenting. Till slut gav dom upp och sa att dom får gå hem igen.

Hahahaha! ????????????

Men det viktigaste är ju att det är snyggt och modernt ????????

Det var en lång tur med hunden om du stod så länge och tjuvlyssnade på deras konversation. Hahah, luktar lögn lång väg.
  • Tookan
    Anonym (arg) skrev 2015-01-24 19:48:20 följande:
    Det var en lång tur med hunden om du stod så länge och tjuvlyssnade på deras konversation. Hahah, luktar lögn lång väg.
    Men ditt pucko!

Vi gick ju samma väg, vi hade med oss två hundar och ett barn i pulka. Det gick ungefär lika snabbt. Du kanske inte är så social av dig, men vi PRATADE faktiskt med buggaboo-damerna.

Kasta inte ut dig att saker är LÖGN, fråga istället om omständigheterna.

Varför ska jag spesa upp i detalj hur vår promenad gick till?!
  • Tookan
    Tookan skrev 2015-02-01 08:47:17 följande:
    Men ditt pucko!

Vi gick ju samma väg, vi hade med oss två hundar och ett barn i pulka. Det gick ungefär lika snabbt. Du kanske inte är så social av dig, men vi PRATADE faktiskt med buggaboo-damerna.

Tjuvlyssnade ???????????? jag dör av skratt.
  • sextiotalist

Haha, det har jag sett flera gånger. Man behöver inte vänta länge och det är ganska kul att se de kämpa med vagnen och man själv minns hur man utan problem tog sig fram på oplogade vägar
  • Dixie

vilken konversation menar du - att de sa "nu går vi hem" - det tar ju inte särskilt lång tid att hålla den konversationen

varför skulle man ljuga om en sådan sak - att en bugaboo inte klarar av särskilt mycket snö ser ju vem som helst, räcker ju att titta på vagnen för att inse att det är en bra vagn i innerstaden eller ett shoppingcentra!
  • No Logo

Jag hade för länge sen en Bugaboo Frog - inga problem alls att köra varken i snö (även mycket sådan) sand, på skogsstigar eller klippor. Folk som inte kan hantera snö finns det gott om när det gäller bilkörning - gäller säkert för vagn också!

• BeanBag
    No Logo skrev 2015-02-02 11:18:56 följande:

Jag hade för länge sen en Bugaboo Frog - inga problem alls att köra varken i snö (även mycket sådan) sand, på skogsstigar eller klippor. Folk som inte kan hantera snö finns det gott om när det gäller bilkörning - gäller säkert för vagn också!

Då är du nog en av få som tycker att vagn med små framhjul går bra att köra i snö. Det är väl inget fel i att olika vägnar är bra på olika saker. Ska jag till stan och gå i affärer tar jag min lilla smidiga vagn med scängbara framhjul och ska jag gå på oplogad väg eller skogspromenad tar jag min Kronan duo med terränghjul
  • No Logo
    BeanBag skrev 2015-02-02 14:02:39 följande:

Då är du nog en av få som tycker att vagn med små framhjul går bra att köra i snö. Det är väl inget fel i att olika vägnar är bra på olika saker. Ska jag till stan och gå i affärer tar jag min lilla smidiga vagn med scängbara framhjul och ska jag gå på oplogad väg eller skogspromenad tar jag min Kronan duo med terränghjul

Man kan köra Bugaboo som en pirra eller vända handtaget så stora hjulen är framåt om man kör i snö eller sand. Alla bor tyvärr inte så man har utrymme för flera vagnar. Jag gillar gamla vagnar (också) men fick välja en vagn som skulle vara lämplig inte bara inom förutom komfort & köregenskaper, utan dessutom skulle få plats i en pyttehiss, en pyttehall, och även lätt kunna bäras uppför massor av trappor. Gör man rätt så är det inga problem : )
  • BeanBag
    No Logo skrev 2015-02-02 20:09:46 följande:

Man kan köra Bugaboo som en pirra eller vända handtaget så stora hjulen är framåt om man kör i snö eller sand. Alla bor tyvärr inte så man har utrymme för flera vagnar. Jag gillar gamla vagnar (också) men fick välja en vagn som skulle vara lämplig inte bara inom förutom komfort & köregenskaper, utan dessutom skulle få plats i en pyttehiss, en pyttehall, och även lätt kunna bäras uppför massor av trappor. Gör man rätt så är det inga problem : )

vist går det men det går inte lätt och ledigt precis. allt går ju men de flesta håller nog med mig om att det är riktigt uselt med små framhjul i snö. Får bara gratulera dig att det var hur lätt som helst för dig
  • Anonym (arg)
    Tookan skrev 2015-02-01 08:47:17 följande:
    Men ditt pucko!

Läs på om ordet "mötte"
  • Tookan
    Anonym (arg) skrev 2015-02-02 21:55:01 följande:
    Läs på om ordet "mötte"
    Ja och? Så för att vi mötte varandra kan man inte utväxla ord? Vi umgicks inte, vi träffades liksom inte på en kopp kaffe.

Vi mötte varandra en kort stund i en uppförsbacke och gick sedan åt olika håll ovanför när vi kommit upp till toppen. Det var ett möte, vi mötte dessa kvinnor.

Läs du på om socialt beteende istället.
Svar på tråden Varför har ni gamla barnvagnar?!