• Anonym (arg)

Varför har ni gamla barnvagnar?!

När man är ute på stan ser man en massa folk som springer runt med 70-80 tals barnvagnar. Varför?!
    Är inte säkerheten viktigare än hur vagnen ska se ut bara för det är populärt??? 

• Svar på tråden Varför har ni gamla barnvagnar?!
  • Dr Mupp

De gamla vagnarna är säkrare än de nya i plast. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • viseversa

Haha tror du verkligen att dom nya med ledade styren plas detaljer är säkrare än dom gamla?? På riktigt?

• viseversa

Dessutom är dom gamla snyggare än dom nya. Hade en 80tals vagn själv och vad jag älskade den vagnen. Dessutom hade den STORA hjul som plöjde igenom allt och ingen punka fick man heller.

• Anonym (Lever)

De som växte upp på 70-80 talet har väl klarat sig bra så varför skulle inte vår generation klara sig i dessa vagnar.

• studentbruttan29

De gamla är bättre, snyggare, säkrare, skitbra hjul för alla väder, lätta att lyfta, lätta att fälla ihop, rymlig som FAN och coola så in i helvete. 

Svar på din fråga.
  • Anonym (mamma70-tal-.)

Jag var småbarnsmamma på 70-talet och farmor 2008- 2014 med småbarn.
    Både ligg- och sittvagnarna var stabilare när mina  barn var små.

Allt som är nytt och flott är inte bättre.

Så var t.ex. bangrupperna på  dagis på 70-talet mycket mindre och hade fler personal.

• Anonym (säkrare)

Tror du på fullt allvar att de nya plast skitvagnarna med teleskophandtag är säkrare?

• Anonym (arg)
    studentbruttan29 skrev 2014-03-08 17:52:21 följande:
    De gamla är bättre, snyggare, säkrare, skitbra hjul för alla väder, lätta att lyfta, lätta att fälla ihop, rymlig som FAN och coola så in i helvete. 
    Svar på din fråga.
    Bara fula hipster mammor som springer runt med såna vagnar, och dom är inte alls säkrare
  • RubyRed

Dessutom, hur mycket skönare är dom inte att köra, dom där gamla vagnarna?

Svar på tråden Varför har ni gamla barnvagnar?!