• sara klar

    alla vi som är emot aborten

    Genom att avsluta ett liv, kan vi rättfärdiga våra handlingar? Ett barn anses ofta som en Guds gåva, och dess trodde att varje levande varelse har ett syfte bakom hans / hennes födelse. Genom manipulering av ett liv, arent vi agerar mot skaparen av världen?


    -Med en abort alltid gjort riskerar att inte kunna bli gravid någonsin igen i livet.


    -Abort kan också leda till allvarliga hälsoproblem komplikationer, och i vissa fall värsta fall kan vara döden.


    -Det leder ofta till oönskade minnen, vilket kan resultera i stor stress och depression. Vissa kvinnor upplever en känsla av skuld ,

  • Svar på tråden alla vi som är emot aborten
  • UCharlotte
    Örontrumpet skrev 2014-03-10 14:37:08 följande:
    Jag googlade det där för det jag läst i abortdiskussioner så stämmer det inte att det är så himla många tonårsrapporter.  Nu hittade jag bara en artikel från 2001 i Amelia men det bekräftar det jag tycker (haha). Den som sitter på annan, färskare info får gärna dela med sig!
    www.aftonbladet.se/wendela/article10229481.ab

    Det är mammor i etablerade förhållanden som står för flertalet aborter. Om det här stämmer betyder det att man inte ska jobba extra för att fånga in en grupp som knappt finns. Istället ska man satsa på att alla får ett bemötande som de behöver och så är det inte idag.

    Sen läste jag att tonårsaborter ökar och att de tror att det beror bla på alla larmrapporter. Jag tror att det även beror på en ökad medvetenhet, det behövs således mer forskning för att få fram ett idiotsäkert p-medel. Av de tonårstjejer som finns i min närhet så kan 3 av 4 inte använda p-piller alls. Någon har blodproppar i släkten och för de andra slår kroppen bakut. På min tid stod man ut, det var sånt man fick ta, jag är glad att dagens tjejer inte gör samma.  Nu löser dem det på annat sätt men det är ju inte lika säkert som p-piller. Sånt tror jag ligger bakom siffrorna och alltså inte bara tonårsslarv.
    Jag tror dock socialstyrelsen har bättre info än Amelia. Aftonbladet över lag skulle jag akta mig för som källa till information. Nöjesläsning  - absolut, men inte mer :)

    Det står att läsa att det genomförs 35-38000 aborter årligen. Det är ganska mycket vare sig det är 15, 25, eller 35-åringar som gör dem. 

    www.socialstyrelsen.se/statistik/statistikefteramne/aborter
  • Örontrumpet
    UCharlotte skrev 2014-03-10 14:47:37 följande:
    Jag tror dock socialstyrelsen har bättre info än Amelia. Aftonbladet över lag skulle jag akta mig för som källa till information. Nöjesläsning  - absolut, men inte mer :)

    Det står att läsa att det genomförs 35-38000 aborter årligen. Det är ganska mycket vare sig det är 15, 25, eller 35-åringar som gör dem. 

    www.socialstyrelsen.se/statistik/statistikeft...
    Normalt passar jag mig för aftonbladet men hittade inget annat bättre. Tack för länken!
  • sara klar

    jag skrev helt tydligt  i tråden , (alla vi som emot abort ) och menade att man skulle senast göra det innan vecka tolv , men alla andra som tycker döda barn skulle inte blanda sig och öpnna sina egna trådar som lyder till alla vi som giller abort ist mm

  • Aniiee
    sara klar skrev 2014-03-10 20:32:15 följande:
    jag skrev helt tydligt  i tråden , (alla vi som emot abort ) och menade att man skulle senast göra det innan vecka tolv , men alla andra som tycker döda barn skulle inte blanda sig och öpnna sina egna trådar som lyder till alla vi som giller abort ist mm
    Du "skerv" ingenting. du klistrade in en dålig översättning som du körde genom google translate.

    Åter igen: Vad tycker DU? Med EGNA ord?
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Aniiee

    Du är väl för resten medveten om att 93% av alla aborter sker före v12. Det stora flertalet av aborterna som sker mellan v12 och v18 sker sent för att kvinnan (ofta ung, i din egen ålder) inte visste att hon var gravid innan eller för att man upptäkt allvarliga fel på fostret (oftast med hjälp av kub-test, som utförs i sin helhet först vecka 11. Gissa hur lång tid det tar att bearbeta det och sedan, om man vill göra abort, hur lång tid det tar att få tid till det).

    Du är ung och nait, TS. Det förlåter jag dig. Men snälla, ha en egen tanke i huvudet. Det ser inte bra ut för dig att bara klippa och klistra text hela tiden.....


    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • sara klar

    hur kom du på googel translite ? :D massa som drömmer , jag tycker att folk ska abselut inte ha sex om man de inte ville ha barn ;)

  • Aniiee
    felix le chat skrev 2014-03-10 20:49:42 följande:
    Kan man nominera TS text till årets sämst skrivna ?
    Jag kan stava som en kratta men detta ? 
    Den är inte dåligt skriven egentlige, men google translate är inte så smart.....
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • humanoid
    Marlean skrev 2014-03-10 13:01:02 följande:
    SD... som alltid vill man trycka ner kvinnors rättigheter till något gammalt 1900-tals ideal som aldrig funnits.
  • sara klar

    Gravid vecka 12 Fostret är ungefär fem centimeter långt och väger knappt 15 gram. Det har tunn, genomskinlig hud och på fingertopparna börjar det unika mönstret, fingeravtrycket, att bildas. Överläppen får sin amorbåge och fingernaglarna blir tydligare. Det kab vara pojke eller flicka ..

  • viktoria91

    Äter du något från djurriket alltså kött, fisk, ägg, smör m.m. ska du också klara en abort.

  • sara klar
    viktoria91 skrev 2014-03-25 16:57:14 följande:
    Äter du något från djurriket alltså kött, fisk, ägg, smör m.m. ska du också klara en abort.

    Äter du barn med ? :)
  • viktoria91
    sara klar skrev 2014-03-25 20:06:08 följande:

    Äter du barn med ? :)
    Det är inte lagligt så nej. Moraliskt sett skulle jag inte ha problem med det.
  • trolliz

    Jag personligen gillar inte aborter så nämnvärt men tycker det är varje kvinnas val och tur det finns i många fall. Själv skulle det ta mycket mot att genomgå det frivilligt och som jag känner nu skulle jag aldrig göra det och blir ofta ledsen av att höra om det speciellt av närstående men det är deras liv och inget jag kan lägga mig i, kan bara påverka mina egna val.

  • PGA
    viktoria91 skrev 2014-03-28 20:13:26 följande:
    Det är inte lagligt så nej. Moraliskt sett skulle jag inte ha problem med det.
    En kvinnlig psykopat på besök på Familjeliv ser jag. Trevlligt! :/
  • Loriyana
    viktoria91 skrev 2014-03-28 20:13:26 följande:
    Det är inte lagligt så nej. Moraliskt sett skulle jag inte ha problem med det.
    Undrar hur din häst, dina marsvin, din hund samt dina akvariefiskar smakar? Yummy yummy
  • LillaJag06
    Tealhawk skrev 2014-03-10 00:04:17 följande:
    1+2. Nej. Komplikationer vid abort är generellt sett ovanliga. Den vanligaste komplikationen är en infektion orsakad av rester av graviditet/kvinnans egna slarv under läkningstiden. Vid allvarlig infektion KAN det leda till akutsituationer men döden eller sterilitet som följd i samband med detta är i princip icke existerande och ingenting en kvinna bör ta med i beräkningen när hon genomgår en abort.

    3. Abort är ingen lek. Det tror jag alla kvinnor är som gör abort är medvetna om. Men oönskat föräldraskap skapar de obehagskänslorna också, fast 1000 gånger starkare.

    Egen reflektion: Du är en idiot på alla plan.
    These are not the droids you're looking for
  • sara klar
    Loriyana skrev 2014-03-28 20:46:29 följande:
    Undrar hur din häst, dina marsvin, din hund samt dina akvariefiskar smakar? Yummy yummy
    lebb
Svar på tråden alla vi som är emot aborten