Vad ska jag ta mig till?
Vi som varit så noga med att skydda oss blev trots detta gravida igen.... Vi har tre barn sen innan, en 7 åring som vi har en hel del problem med, en 3 åring i trotsåldern och en 1 åring som precis håller på att skolas in på dagis och jag skulle äntligen "ta tag i mitt liv"....komma ut i verkligheten igen. När trean kom kände vi att vår familj blev komplett och att vi absolut inte ville ha fler barn och började även kolla upp sterilisering. Men nu blev det en graviditet trots allt. Jag har funderat, fram och tillbacka. Vi har pratat. Fastställt vecka. Men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Hjärnan säger abort. Hur ska vi orka? Nu när spädbarnstiden är förbi, bara börja om igen? Klarar vår relation hela svängen igen? Klarar vi som familj det? MEN hur ska jag kunna genomföra en abort? Hur ska jag kunna välja bort och döda mitt barn? För det är zå jag ser det. En liten liten individ med hjärtslag. Ett hjärta som jag ska bestämma hurvida det ska få fortsätta slå eller inte. Min övertygelse om hur värdefullt livet är gör att jag vet inte om jag kan. Jag vill inte gör ett val jag kommer hata mig själv för resten av livet. Och hur kan jag göra en abort försvarbar för mig själv? Jag vet inte vad jag ska göra. Jag vet vad jag borde göra men hur kommer livet bli sen? Hur kommer jag kunna leva med beslutet om en abort? Snälla, jag vet att det finns några kloka kvinnor här inne, hjälp mig.