fondpengar till Tysklands resan NEJ jag vill inte...
Hej
Är en kvinna i 30 års åldern, är sjukskriven och har försörjningsbidrag och arbetstränar under sjukskrivningen.
Varje sommar kan man söka extra fond pengar, brukar bli 1000kr, så att man kan t ex åka på lite utflykter i skåne med med sommarkortet som man kan köpa här i skåne.
Nu vill min brors son till tyskland, och då tycker min bror som vanligt att JAG ska betala, har alltid betalat annars när jag hade arbete med mera...
Lång historia kort...
Det ska i så fall bli en dagstur till tyskland via trelleborg, men jag vill inte åka. Är nykter alkolist och visar upp blodprover varanna vecka.
Felet är att inte ens vill åka till tyskland, är rädd för återfall sen att JAG ska ta mina fondpengar till detta.
Jag börjar må bättre och vill därför om jag får några åka lite i skåne för dem pengarna och så österlen med mera
Men min bror har redan börjat puff i sin son att det kanske bli tyskland och JAG ska betala.
Han har taxi jobb och hög hyra 11000kr och hans fru arbetar inte har någon form av bidrag 2000kr
så han kan inte betala
Nu känner jag mig dum och säga att jag inte vill
Kan man ljuga och säga att man inte fick några pengar från fonden? inte säker att man får, ska söka andra men jag kanske snart ska flytta också och det kostar det med.
Några tips? är jag taskigt mot hans son då??