-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen. -
Svar på tråden Tepåsarna innehöll höga halter socker, visste du?
-
Jag kommer byta sort. Handlat en av de berörda sorterna av gammal vana.
-
Visste inte förrän jag läste det där häromdan.
Och jag bryr mig inte det minsta.
-
Grejen är väl ändå att Lipton inte tjafsade när det kom upp medans Twinings vägrade svara på frågor och i princip "hota" det norska programmet om de sände inslaget...
-
Jag visste inte det.... Men jag dricker inte påste utan köper bara löste.
-
Det finns inget socker i teerna. Det som fanns var tillsatt maltodextrin vilket är en smakbärare, vilket inte behöver visas i innehållsförteckningen.
Om man stoppar tepåsen i 2,5dl vatten blir kolhydrathalten under en promille. Jag har svårt att komma på en större ickenyhet på rak hand.
Om du glufsar i dig alla 20 tepåsar i paketet får du i dig lika mycket kolhydrater som om du dricker knappt 3 matskedar apelsinjuice.
Byta märke? Kan man väl göra om det andra teet är godare...
-
En tepåse väger ju nästan ingenting , och 20% av nästan ingenting är pyttelite
-
Suck! Tur att tidningarna hittar så fina nyheter att smälla upp.
-
P30 skrev 2014-03-25 15:51:48 följande:Det finns inget socker i teerna. Det som fanns var tillsatt maltodextrin vilket är en smakbärare, vilket inte behöver visas i innehållsförteckningen.
Om man stoppar tepåsen i 2,5dl vatten blir kolhydrathalten under en promille. Jag har svårt att komma på en större ickenyhet på rak hand.
Om du glufsar i dig alla 20 tepåsar i paketet får du i dig lika mycket kolhydrater som om du dricker knappt 3 matskedar apelsinjuice.
Byta märke? Kan man väl göra om det andra teet är godare... -
P30 skrev 2014-03-25 15:51:48 följande:Det finns inget socker i teerna. Det som fanns var tillsatt maltodextrin vilket är en smakbärare, vilket inte behöver visas i innehållsförteckningen.
Byta märke? Kan man väl göra om det andra teet är godare... -
Jag brukar lägga i socker själv.
-
Sockerhysterin har nått nya höjder
-
Jag har sett det, men jag lade ingen större vikt vid det. Dels för att jag knappt dricker te, dels för att ordet "socker" i en nyhet på en gång placerar den tillsammans med nyheter om kungafamiljen och Brad Pitts solbränna i min hjärna.
-
Men söta flickor ska inte ha sockerVlad skrev 2014-04-15 06:36:51 följande:Jag har sett det, men jag lade ingen större vikt vid det. Dels för att jag knappt dricker te, dels för att ordet "socker" i en nyhet på en gång placerar den tillsammans med nyheter om kungafamiljen och Brad Pitts solbränna i min hjärna.
-
MEN DET ÄR JU HEEELT JÄVLA SJUUKT
När man köper te köper man ju en naturprodukt
Sanningen är så klart att Socker är billigare per kg än te.
Krääämaarna bara luuuraaas för att Zuuugaaa Pengar
Då måste MC fråga - mitt omalda espressokaffe som jag
köper o maler själv - har det också socker tillsatt?
Eller när man köper citrusfruker o bananer - har krääämaarna
sprutat in socker i dom också? -
Bara om man bor nära Wasaparken :)MachoCulture skrev 2014-05-04 16:08:20 följande:MEN DET ÄR JU HEEELT JÄVLA SJUUKT
När man köper te köper man ju en naturprodukt
Sanningen är så klart att Socker är billigare per kg än te.
Krääämaarna bara luuuraaas för att Zuuugaaa Pengar
Då måste MC fråga - mitt omalda espressokaffe som jag
köper o maler själv - har det också socker tillsatt?
Eller när man köper citrusfruker o bananer - har krääämaarna
sprutat in socker i dom också?