• Anonym (TS)

Ni som bestämt er för att separera, sover ni i samma säng som innan, eller sover ni i annat rum under tiden, innan någon av er flyttar?

Bara något jag funderat på. Finns planer här på att separera efter 13 år. Tänker att det måste vara jobbigt bara att bo ihop innan någon av oss flyttar. Jag känner att det skulle vara konstigt att göra det, när man väl bestämt sig för att separera. Jag känner iaf att jag inte vill ha sex med honom när man bara väntar på att få flytta. Hur gjorde ni, sov ni kvar i samma säng?

• Svar på tråden Ni som bestämt er för att separera, sover ni i samma säng som innan, eller sover ni i annat rum under tiden, innan någon av er flyttar?
  • Anonym (Skilsmässobarn2)
    Anonym (Anonym) skrev 2014-03-19 12:27:50 följande:
    Har ni barn tillsammans? Om ja, försök en gång till innan ni bestämmer er för att skiljas för barnens skull, jag är själv skilsmässobarn och mina föräldrars skilsmässa tog så hårt på mig och förstörde personen jag kunnat vara idag.

Om ni inte har barn, så tycker jag nog (om ni bestämt er för att verkligen skiljas) att det bästa kanske vore om en av er bodde hos sin familj tills allt är klart och det är dags att hitta nytt!

Hoppas allt går bra! Allt stöd till er, för det ni går igenom är inte lätt!

OT: Villen person hade du varit idag om de inte hade skilt sig, menar du?
  • Amnia

Två månader ungefär och sedan flyttade han ut. Det kändes okej måste jag säga, vi var inte ovänner och bråkade inte, känslorna fanns bara inte där. Vi var mer som kompisar.

• Ritva Graan

Då vi inte är ovänner o lever på samma sätt nu som innan beslutet så lever vi som ett par fortfarande o sover i samma säng (dubbelsäng). Har ingen brådska att skiljas, det ska kännas rätt för båda. Sex har dock inte funnits i vårt hem på många år...

• Anonym (TS)

Nu har jag sagt till honom att jag sökt lägenhet och tackat ja till den. Han tog det ganska bra. Än sålänge sover vi i samma säng, men det slutgiltiga beslutet är ju inte taget. Får väl se hur det bli efter jag vet om jag fått lägenheten. Usch dilemma:(((

• Cecese

Vi fortsatte sova i samma säng fast jag kände mej inte bekväm med det. Jag skulle hellre sovit själv men pga utrymmesbrist gick det inte. Jag provade att sova på soffan ett par nätter men fick ge upp pga att jag fick ont i ryggen. Som tur var så tog det bara 1,5 månad innan jag fick egen lägenhet.

• Anonym (lugnt)

Jag och mitt ex separerade för sex år sen. Vi levde som vanligt, vi hade inte bråttom att bryta upp utan hade sex, sov ihop och pussades tills lägenheten var uppsagd. Kanske lite hårdare stämning förstås men det funkade, varför avstå från närhet om det känns bra?

• Anonym (TS)
    Anonym (lugnt) skrev 2014-04-06 11:53:33 följande:
    Jag och mitt ex separerade för sex år sen. Vi levde som vanligt, vi hade inte bråttom att bryta upp utan hade sex, sov ihop och pussades tills lägenheten var uppsagd. Kanske lite hårdare stämning förstås men det funkade, varför avstå från närhet om det känns bra?

Jag har blivit lite ego, just eftersom han var otrogen. Närheten känns inte bra, men jag lever som om det vore bra, tills jag får min egen lägenhet. Kan ju behöva honom inför flytt och lite hjälp i det nya hemmet. Han är väldigt händig 👌Så det är väl lite skit man får stå ut med helt enkelt.
  • Anonym (illa)

Jag mår illa av att ligga brevid, hon ligger och gråter och tycker synd om sig själv när det är hon som lämnar, får ha en hink att spy i vid min sida av sängen

• Flaskpostaren

Jag stack samma dag. Fan heller att sova i samma säng som den där slampan Skrikandes

• Anonym (illa)

Önskar jag kunde göra samma sak, men vad gör man när man har barn?
    Ser verkligen framemot när hon flyttar och man kan ställa undan hinken !

• Flaskpostaren
    Anonym (illa) skrev 2014-04-08 10:41:42 följande:
    Önskar jag kunde göra samma sak, men vad gör man när man har barn?
    Ser verkligen framemot när hon flyttar och man kan ställa undan hinken !
    Vi har också barn, men man behöver ju inte säga upp kontakten. Räcker väl med att inte bo ihop?
  • Anonym (illa)

Inser att jag är tvungen till att ha en flerårig relation via sms med henne  

• Anonym (sexy)

Vi bodde ihop ca 4 månader under separationen medan vi delade upp bohaget vi delade också säng under den tiden så ibland så frågade jag exet om hon ville och de flesta gångerna så blev det riktigt bra sex.
    Många gånger utan kondom också det hon brukade säga då var jag har inget skydd så hoppas du vet vad du gör.

Svar på tråden Ni som bestämt er för att separera, sover ni i samma säng som innan, eller sover ni i annat rum under tiden, innan någon av er flyttar?