vad gäller? snälla hjälp!
Hej hej jag är en mamma som är separerad sedan två år tillbaka. Jag har obekväma arbetstider och jag och min föredetta kom överens att vi skulle a barnen varannan vecka om han hjälpte mig de dagar jag arbetar natt. Nu har han fått ett nytt jobb och då sagt till dem att han har barnen varannan vecka. Vilket inte riktigt stämmer. Han har även skaffat ett barn med en kvinna som bor 60 mil bort. Han kan inte flytta och inte hon heller så han ser till att åka dit på min vecka vilket innebär att han inte vill hjälpa mig längre. Jag har ingen annan i min närhet som kan ställa upp så detta resulterar i att jag inte kan sköta mitt jobb. Mitt förslag var därför att jag har barnen när jag är ledig och att han har dem när jag arbetar. Detta vägrar han. Jag anser att man måste samarbeta och hjälpas åt om man har barn tillsammans. Vad är det som gäller då jag förstår att jag inte kan tvinga honom till att hjälpa mig? Kan jag sätta hårt mot hårt? ( jag kan inte bara sluta mitt arbete och byta till ett annat) Är det någon snäll som har några förslag hur detta kan lösa sig?